Gå til innhold

Hvor lang tid bruker man fra Sandnes/Stavanger området til Drammen over fjellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gule sider nekter å legge turen over skuleskar og kjører ned til evje og opp igjen på andre siden av fjellet =/

Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Du burde kjøre kysten. Ikke over evje. Det går fortere og er bedre oversikt på kystveien. Det er ca 6 timer kjøretur. Bodde i Egersund, og kjørte hjem til Horten annenhver helg, og da brukte vi ca 5 timer.

Skrevet

Jeg skal ikke kjøre evje, men gulesider sender meg ned til evje. Jeg skal kjøre over fjellet. Sparer litt på det, men vet ikke hvor masse.

Vi har gjort det før, men vil ikke fortelle eksen hva jeg skal når jeg spør hvor lang tid det tok.

Skrevet

Du burde kjøre kysten. Går fortere.

Skrevet

Jeg brukte mellom 8-9 timer fra Sandnes-Drammen tidligere når jeg pendlet.

Skrevet

Tvile på at jeg klarer å bruke så lang tid. Hvorfor bør jeg kjøre kysten?

Skrevet

ca 6 timer over fjellet, har ei god venninde som er fra kongsberg, hun bruker ca 5 timer år hun kjører hjem. Så da vil jeg tippa ca 6 til drammen.

Skrevet

Fordi det går fortere. Bruker ca 5-6 timer. Fjellet bruker du ca 7timer. Bedre veier langs kysten, og du har E18 et stykke, som du kan kjøre i 100kmt på. Det får du ikke gjort over fjellet. Bare et råd. Har pendlet den veien i 3, nesten 4 år.

Skrevet

Vi bruker ca 6-7 timer fra sandnes-området til drammen over fjellet (suleskar) og 7-8 timer når vi kjører kysten.

Og vi har også kjørt den veien maaaaange ganger.

Det går fortere å kjøre fjellet, men ikke kjør om natta! Det gjorde vi en gang (så ungene skulle sove) og da var det bekmørkt og elger på hvert gatehjørne.. tror vi brukte 9 timer hjem, og lå i 50 store strekninger. Sånn går det nåe gubben får bestemme ;)

Skrevet

Det kommer litt an på trafikken, men det går som oftest litt raskere over Suleskar. Tror vi regner mellom 6 og 7 timer fra Sandnes til Oslo, så da går det raskere til Drammen. Hvis dere kjører tidlig, slipper dere all trafikken over skaret.

Skrevet

uhhuhher: PJ-fan eller? :)

Skrevet

Jeg skal over fjellet for å treffe en fantastisk mann! Håper jeg hehe =)

Klarte å ro, pratet med eksen, han sa også at det gikk ca 6 timer til Drammen. Så da blir det over fjellet. Jeg legger meg ikke til bak en bobil heller.

Jeg må kjøre når jeg har levert barna på fredag. Jeg håper jeg er avgårde i 11-12 tiden på formiddagen.

Takk for alle svar =)

Skrevet

Kjører ofte fra Stavanger til Bø i Telemark, og bruker da 5 timer med spisepause. Veldig fin tur. Du vet kanskje selv hvor lang tid det er fra deg til Bø. Mulig den beste veien er Notodden-Seljord...og ikke om Bø.

Skrevet

11:32 igjen. Glemte å si at vi alltid kjører Brokke-Suleskar om sommeren når det er åpent!!

Skrevet

Ja planen er Brokke-Suleskar. Kjenner godt veien fram til der en svinger Røldal eller Oslo.

Har ikke peiling hvor langt det er til Bø hehe =)

Skrevet

Det går myyye fortere å kjøre via Kristiansand! Jeg pendler fra Stavanger til Tønsberg hver mandag, og har flyskrekk, så jeg kjører bil i steden. Har prøvd fjellet mange ganger, men bruker opp til 1 time mer på den veien.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvem som sitter bak rattet også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...