Tulla med tre små Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Gravid igjen! Minstejenta er ikke et år ennå, jeg er endelig tilbake til matchvekta, og vi hadde absolutt ingen planer om nr 3! Enten har min mann utrolig langlivede svømmere, eller så funka ikke kondomene... Eller kanskje jeg må slutte å vaske underbuksene hans?? Beklager hvis jeg tramper på noen tær her! Vet det finnes mange her som har slitt med å bli gravide. Måtte bare lufte litt frustrasjon! Men for all del, misforstå meg rett: Om dette ikke var planlagt, er småen selvfølgelig like ønsket som de to som var planlagte! Tro aldri noe annet!
Perledykkeren Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 ha ha jo helt mulig. Vi har tvillinger på 10 mnd og gjett hva som gjemmer seg i magen......jo TVILLINGER igjen!!!!! og dette blir barn nummer 5 og 6 for vi har to fra før også! Og som om ikke det er nok så er det første og eneste gangen vi har hatt sex etter at vi laget tvillingene vi allerede har. Så her ser det ut til at det blir 4 barn på 18 mnd og to hyggestunder......... ALT ER MULIG!
Tulla med tre små Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2010 HERLIG! Gratulerer! Det hjalp virkelig på humøret å lese innlegget ditt! Hehe! Håper bare det ikke er to her også. Det ville jo vært toppen av kransekaka! :-) Oddsene er heldigvis ikke så store. Ikke vært tvillinger i familien siden besteforeldrene mine! :-)
madremia Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 kjære perledykker jeg må bare le og smile og le og smile og riste på hodet og kjenne på hvor varm og glad og litt skrekkslagen og fin jeg blir av å lese innlegget ditt! Tenk at dere har skapt fire små barn på så kort tid. Og det som på et merkelig vis smitter gjennom de få linjene du skriver, er at dette har du virkelig personligheten til å takle, som om du har humoren som skal til, klarer ikke beskrive til deg helt hva jeg mener, men jeg ble så livsglad av å se innlegget ditt. Samtidig fikk jeg et titalls spørsmål i hodet og masse undring, sånn hvordan i all verden skal dere få til det da? Her sitter jeg med ei på 11 mnd som kanskje skal bli storesøster, om vi har fått det til denne måneden, også lurer jeg på om ikke DET er for ambisiøst liksom...så da treffer din mail så voldsomt. ALT går jo. Hvor gammel er de to eldste? har dere familie rundt dere? Spreke besteforeldre? Ble skikkelig nysgjerrig jeg nå.. Lykke til med alt, for ei rik dame du blir!
trollmamma Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Hei Perledykkeren! Kor gamle er dei eldste barna dine da? Er det einegga eller toegga tvillinger du har frå før? Du får nok å gjere på iallefall. Spennende, og fassinerende.
2prinsesserogbim Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Det samme skjedde her.. Minste jenta er snart 11 mnd og eldste er 4.. Vi hadde absolutt ingen planer om en til.. Jeg tåler ikke prevansjon med hormon så i desember satte jeg inn kobberspiral, dette tålte jeg heller ikke og i mai klarte jeg ikke mer og fikk tatt den ut... Etter 2 mnd med mensen så er jeg visst gravid og er 5+2... Det er litt komisk, jeg har PCOS og brukte 2 år på å få det til å klaffe med minste jenta, mistet en på veien.. Og nå som vi ikke skulle ha flere så klaffer det.. Men det er sånn her og at når det først har skjedd så ønsker vi denne like velkommen og håper den klorer seg fast inni der. Det blir en bonusbaby
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Samme her! Vi hadde sex ei dag etter mens.. Vi brukte ingenting å tenkte at vi kjøret safe.. Men nei... Nå sitter jeg her med nr 3 i magen 12 uker på vei. Først kom det som et sjokk, men etter hvert har det gått over i glede heldigvis:) Vi ville jo ha en til men jeg tror aldri jeg hadde blitt klar for å gå gravid igjen så det var nok garantert en mening med dette;) All ære til dere andre også som ser det positive i det. Spesiellt til hun med tvillingpar nr 2. Ønsker dere lykke til alle sammen
Perledykkeren Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Hei og så morsomt å se at jeg kan være til inspirasjon/oppmuntring bare ved å være i situasjonen jeg er i. For å svare på noen av spørsmålene; Barna (og ja alle sammen er med samme pappa): Gutt 9 år Jente 8 år Jente/gutt tvillinger 10 mnd (altså toeggede) Jeg har ønsket meg tvillinger siden jeg var 12 år så snakk om bestilling og ja alle barna har samme pappa. VI er begge i full jobb og driver egne selskap men jeg jobber noe redusert da jeg jobber med å holde kurs/foredrag, så da får jeg endel fridager innimellom til å kose meg med mine små. Jeg har lyst til å vente et år med barnehage til de minste og derfor bestemte vi oss for å få en au pair, hun kom til oss for noen mnd siden og etter to dager så kunne jeg ikke skjønne hvordan hverdagen min hadde gått rundt uten henne he he, hun er altså som en engel sendt til oss :) Nei vi har ikke mye familie rundt oss, en tante i byen ellers bor alle besteforelde laaaangt unna.....men nå som au pairen er her så føler vi oss veldig priviligerte som har hjelp tilgjengelig ved behov ALT ER MULIG JENTER :)
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 22. juli 2010 #10 Skrevet 22. juli 2010 Perledykkeren: Blir både glad, og små nervøs når jeg leser innleggene dine i denne ene debatten Glad: fordi du virker som den rette dama til så mange barn, har tvillinger, og venter tvillinger! Og likevel tar du det på strak arm, med bra glimt av humor Samtidig, det gir troa på "store familier" igjen, dere beviser at det er fullt mulig å få flere barn enn 1-2 (som har blitt normalen).. Selv håper jeg på 2, men drømmer om 4 :-O hehe Nervøs: bar selv tvillinger i fjord, desverre fikk vi kun kjenne dem i ca 20 minutter hver seg.. Men å lese dette, gjør meg nok mer bevist enn noen gang! Jeg har annlegg for to-egga tvillinger, så vi bør jo være fullt klar over at det kan inntreffe når som helst! "Trøsta" er vel at vi allerede i uke 6, fikk vite at vi venter en nå, da jeg ikke er psykisk klar for et tvilling svangerskap nå Men tror vi må legge oss på minne: om man først har anlegg for det, så kan det bli to-egga når som helst! (egentlig en litt god tanke)
trollmamma Skrevet 22. juli 2010 #11 Skrevet 22. juli 2010 Men perledykkeren, det er urettferdig at du skal få alle tvillingene. Har alltid ønska meg tvillinger, men sukk det blir nok ikkje for oss. Er såååå missunnelig altså )
Perledykkeren Skrevet 22. juli 2010 #12 Skrevet 22. juli 2010 Hei LilleDina. Så trist å lese om engletvillingene dine. Kanskje ikke riktig sted å spørre men hvor tidlig kom de? Det er absolutt en god følelse å vite at vi har anlegg for to-egga, samtidig er jeg fullt klar over at hvert 8. svangerskap begynner som flerlingesvangerskap mens bare ca hver 80 fødsel er flerlingefødsel, så muligheten er absolutt tilstede for at en blir borte nå i starten (og hadde jeg ikke vært på tidlig UL så hadde jeg ikke visst det engang). Det er absolutt mange følelser og spørsmål involvert her også; helse, logistikk, økonomi, hvordan få tid til hverandre og oppfølging av alle barna.......samtidig ser jeg på barn som en velsignelse og når det skjer slik som nå, så kan vi jo ikke annet enn å tro at det er en mening med det hele Må få legge til at mannen kom hjem med blomster den dagen jeg hadde tatt test og dette gjør han svært sjelden (og av en eller annen grunn har det klaffet på dagen med de andre barna også).......jeg kikket på ham og sa; "du vet jo hva det betyr at du kommer hjem med blomster?" Gjett om mannen fikk sjokk!!!! Ha ha, han svor at han ALDRI mer skulle ta med blomster hjem til dette huset men allerede dagen etter kom det en stor bukett med roser og jeg spurte; "tørr du dette da?" "JA" var svaret, "nå er det jo trygt"......"ja ikke vær så sikker", sa jeg, "det kommer vel tvillinger nå".......og nettopp det skjedde, tror du vi ler når vi ser/snakker om blomster eller?
Perledykkeren Skrevet 22. juli 2010 #13 Skrevet 22. juli 2010 ha ha ha unnskyld Trollmamma, lover at det ikke skal bli flere på oss nå Og tips: etter hyrdestunden med de første tvillingene lå jeg med begge hendene på magen i en time og coachet eggene til å slå til: "kom igjen nå, siste sjanse (trodde jeg da), you can do it!" så kanske det faktisk funka? :):)
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 22. juli 2010 #14 Skrevet 22. juli 2010 Går greit med det spm Var akurat i skiftet mellom 20 og 21 uker.. Amalie kom i uke 20, 3 dager senere fulgte Peder.. Midt i all sorgen, så fant vi trøsten: det var ikke meningen at vi skulle få se de vokse opp, og storesøster dro først, for å være sikker på at lillebror ville føle seg trygg (kan virke som en absurd tanke, men den gir mer trøst enn noe annet) Det var en infeksjon på Amalie sin morkake som gjorde utfallet. Er derfor jeg har gjevne kontroller på sykehuset nå, for å unngå at det skal skje igjen.. Hehe, er herlig historie da! Om blomstene Er virkerlig en historie å fortelle barna sine Ja, sist var vi på tidelig UL i uke 8, trodde jeg hadde spontan abort, da det meste tydet på det. Mye ferskt blod, og store smerter i mage og rygg. Vi ble tidelig gravid, men bestemte å beholde (da jeg for ca 5 år siden fikk vite jeg ikke kunne bli gravid).. Når vi trodde det var SA, så følte vi oss fortapt, og fikk verdens største sjokk, da vi fikk vite at BEGGE spirene var friske og raske! Når vi mistet dem var det tungt.. Men med tiden ble det lettere å leve med, vi har godtatt det.. Nå som jeg ble gravid igjen, så krysset vi fingrene for at det kun var en, da vi ikke følte oss klare for enda en tvilling "epoke".. Så for nå gjør det godt å vite det "bare" er en der inne
trollmamma Skrevet 23. juli 2010 #15 Skrevet 23. juli 2010 He he he, søren også da. Det er for seint for min del ettersom spira allerede sitter hehe. Forsiktig med kva du lover ;o) Før du veit ordet av det så sitt du med tvilling nr 7 og 8 he he Når har du termin da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå