Gå til innhold

Duo test

Fireblade

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått innkallelse til genetisk veiledning, ultralyd og blodprøve i uke 12 og antar det er det samme som duo test?

Hvor lang tid gikk det før dere andre har fått svar på prøvene og vet dere hvilken type blodprøver de tar? Hva de sjekker?

Hvordan er det med UL i uke 12, blir det innvendig ul da?

Håper noen kan svare:)

Fortsetter under...

Hei.

Ja, det er det samme som Duo-testen.

Det tar i overkant av en uke å få svar på den, dvs hvis de finner noe galt får en ofte en tlf før den tid.Men dette får du god informasjon om på veilednings-samtalen.

De sammenligner to hormoner, deres forhold til hverandre. Men dette forklarer de også grundig, hvis ikke, så bare spør i vei. De er der for å svare på spørsmål.

Ul er stort sett utvendig. Vi klarte oss ihvertfall med det nå sist, men forrige gang måtte de ta innvendig da tulla lå feil i forhold til det å måle nakkefold.

Håper dette var forståelig.

Selve testen er ikke noe å grue for, det er ventinga etterpå som kan bli lang.

Lykke til !

• 4 uker senere...

Jeg har akkurat vært igjennom dette. Var på genetisk veiledning på Ullegål og fikk veldig god informasjon og veiledning. Bestemte oss for duotesten og jeg tok blodprøven med en gang. Det var en blodprøve i armen.

Hadde ultralydtime uken etter, kun 5 dager. Hadde ikke forventet at svarene var klare allerede da, de hadde sagt 10-14 dager da jeg tok blodprøver. Men gynekologen ringte og fikk svarene fra blodprøven så da fikk jeg det totale resultatet. Alt bra med babyen her!

Hadde innvendig ultralyd, men det er fordi jeg har litt ekstra på magen og det var vanskelig å se ordenlig på ordinær ultralyd.

Ingenting å grue seg for, og tiden gikk fort :)

Lykke til!

Tok veiledning og blodprøve i uke 12 og ultralyd noen dager senere, var innom både Ullevål og Aker. Selve prøvene er ikke noe å grue seg for, ultralyd taes normalt utenfor/på magen. Dette var en veldig rørende opplevelse for oss foreldre, barnet ble veldig virkelig. For oss var det vanskelige spørsmålet i forkant av undersøkelsen, hva hvis alt ikke er bra...

når vi tok prøvene var vi veldig nervøse og spente. På samtalen og blodprøven fikk vi ikke noe svar, det kom i posten en uke senere. På ultralyden fikk vi svar om funn med en gang. Det kan være lurt og prøve å få hele undersøkelsen på samme dag, ring å spør om det.

For meg var dette en fin trygghet, så langt ser barnet friskt og fint ut. Jeg har derfor ikke tenkt noe mer på dette etter svarene, de 20 ukene som har gått siden prøvene har derfor vært preget av trygghet.

Lykke til

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...