Gå til innhold

Kjenner litt spark, noen andre som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er også 27 uker på vei. Eller 26+2 for å være helt nøyaktig.

Kjenner ikke sånn kjempe mye av den lille hver dag jeg heller. Men kanskje vi har en ganske så rolig bebis i magen? Også kommer det ann på hvordan den ligger i magen også. Så lenge du kjenner bevegelser hver dag, så er det nok ikke noe å bekymre seg for. Men vi skal nå kjenne daglig med liv.

Du skal kjenne liv hver dag og så lenge du gjør det er det sikkert ikke noe å bekymre seg over. Jeg har selv en veldig aktiv liten jente i magen nå (er også i uke 27), men sist svangerskap hadde jeg en gutt som sov hele tiden i magen, og det selv om jeg kjente liv hver dag var han veldig rolig. Han sov også 20 timer døgnet de første månedene.

Uansett er det ikke dumt å ta en ekstra telefon til lege eller jordmor hvis du er bekymret.

;)

Kjenner liv hverdag. Men de er ikke sterke eller ofte:( Jeg vet at morkaken min ligger langt nede. Men jordmor sa at det skal ikke ha noe å si ang spark. Hvor ofte kjenner du spark? Tenkte på antall.

Jeg har morkaka foran, så det demper nok en del. Men i dag har jeg bare kjent akkurat som luft trykk i magen. Vært rolig i dag. Men jeg har lagt merke til at den lille er mest aktiv når jeg legger meg og om natta.

Prøv å drikk saft med sukker eller brus og legg deg nedpå og dytt litt på magen. Men ta gjerne en tlf til føden om du er bekymra. For det er ikke godt å bekymre seg.

Noen dager er den lille mer aktiv enn andre dager hos meg.

Ja det er kanskje lurt. Visste ikke at kunne være så store forskjell. Tenkte jeg skulle kanskje prøve litt saft og se om det hjelper. Tror du antibotika kan ha noe å si iforhold til spark? Har urinveisinfeksjon for 2 gang i løpet av svangerskapet:(

Annonse

har tenkt på selv om jeg bør være bekymret...ikke spesielt aktiv han her heller men merker mer og mer ett mønster og da spesielt rundt 22-23 på kvelden og litt utpå natten...

om dagen kjenner jeg ham også men ikke så ofte og kraftig som på kvelden/natten.....han kan til og med ha 2-3 dager der han faktik er ganske så aktiv dagen igjennom for så å være rolig en heel dag og kveld etter det...så bekymrer meg ikke nevneverdig over det siden jeg har lagt merke til akkurat dette bevegelsesmønstret hans en 2 ukers tid nå....er vel sånn han er da:)

Jeg vet ikke om det å gå på Antibiotika har noe å si. Skal vel ikke ha noe å si det??? Men drikk noe veldig søtt og legg deg ned og slapp helt av og dytt litt på magen. Kjenner du ingenting etter en halvtime, så hadde jeg ringt føden for å høre i hvertfall. Det er bedre å ta en tlf enn å bekymre seg.

Jeg er i uke 25 og har dager der jeg kjenner lite sparking, og dager jeg kjenner mye.. det kommer vel mye ann på hvordan babyen ligger!! Da jeg gikk gravid med storebroren var det akuratt på sammen måte..det kunne gå flere dager der jeg nesten ikke kjendte noe, for så å være masse en dag..Han er en rolig gutt i dag da, så føler det passer veldig med sånn jeg opplevde han i magen..

Jordmor sa iallefall til meg at så lenge jeg kjendt liv hver dag så skulle det ikke være noe å bekymre seg for.. men skal jo selvfølgelig være obs på viss det er dager det er stor forskjell i forhold til andre!!

Har prøvd litt saft nå og hvilt litt på sofaen. Kan ikke si at det er så stor forandring:( Samboern min sier at alt er bra og jeg bør ta det med ro. Vet ikke helt om det. Når merket du at babyen din hadde et sove mønster? Trodde babyen min hadde det jeg også, men er usikker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...