aef Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 har så smått begynt å gi frukt og grønt til jenta mi. avocado og banan.hun er 6 mnd. er det noen frukter og grønnskaer det ikke skal gis til så små babyer? takk for svar
weh85 Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Jeg tror du kan gi det meste. Man skal være litt forsiktig med ting som kan gi allergi. Kiwi vet jeg man skal være litt forsiktig med, lurer på om det samme gjelder for jordbær. Har heller aldri sett noen baby spise ananas..
Gjest Kira06 Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Tror du kan gi det meste av frukt, men hadde vært litt forsiktig med å gi for mye sitrusfrukter pga syren. Har vel også hørt at eple og pære bør kokes først frem til de er ca 8 mnd, slik at de ikke setter bitene i halsen, men det er jo forskjell fra barn til barn om hvor flinke de er til å tygge. Når det kommer til grønnsaker, så er det noen man burde vente med å gi barnet før det er 1 år gammel. Det er spinat, rødbeter, bladselleri og nesle. Disse inneholder mye nitrat, som kan omdannes til nitritt. Nitritt hindrer transporten av oksygen til kroppens celler, og små barn opptar nitrikk raskt i blodet. Også er det selvsagt honning som man også bør vente med...
NostraStoria Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Jeg lager en fruktmos med eple, pære og banan. Småen elsker det! Ellers lurer jeg like mye som deg..
NostraStoria Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Koker selvsagt eple og pærebitene før jeg lager mosen
lioness* Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Det finnes små nett m gripetak som kan fylles med raspet eller oppskåret frukt slik at babyen kan sutte trygt på det uten å risikere å sette biter i halsen. Vi har fylt hakkede jordbær i nettet til sønner vår og han eeeeeelsker det. Melon liker han også godt.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Av frukt kan 6mnd babyer få det meste av frukt, av grønnsaker er det litt mer som en bør vente med. Jeg pleier å se på inneholdet i babyglassene og så lager jeg mine egne kombinasjoner med de samme ingrediensene. Ellers fikk jeg et hefte på HS om mat for babyer, der står masse nyttig om mat, og har en del gode oppskrifter.
mamma og my Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Er det ikke slik at en skal være litt forsiktig med sitrus? Men ellers går det meste i most tilstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå