Gå til innhold

Frekkheten kjenner tydeligvis ingen grenser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men en annen ting er det at det er ubehagelig å ha folk hengende i hagen sin, uavhengig av hvor mye de tar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen stjal mine jordbær og nektet å rikke seg, ville jeg gått og hentet ei bøtte vann og helt over dem.

Skrevet

Problemet var barnet. Det er grenser for hva jeg ville utsette det for. Det er ille nok å måtte vokse opp med en tyv som mor om ikke naboene skal ydmyke henne mens barnet må se på også.

Skrevet

Men dermed ydmyket de deg, på din egen hardt opparbeidede jordbæråker. Blir litt opprørt av slikt, jeg.

Skrevet

Jeg tålte den ydmykelsen. Det vet jeg ikke om barnet ville gjort.

Glemme morens oppførsel gjør jeg likevel ikke.

Skrevet

Til 20.29: De hadde med seg bøtte...

HI

Skrevet

Du skulle tatt opp mobilen og ringt politiet, på pur faen. Det er jo tyveri!

Skrevet

Jeg ville satt opp et skilt. Det BURDE ikke være nødvendig. Men folk er såppas hjenedød at man må se ting skriftlig for ikke å stjele.

Skrevet

20.29 her igjen..

Åååh... såpass... ja, da hadde jeg også reagert.

Temmelig frekt gjort.

Hageslange har du sikkert når du har åker;)

Skrevet

Noen mennesker er faen meg frekkere enn flatlusa!

Det står respektav deg, HI som klarte å forholde deg rolig pga barnet som var der.

Skrevet

Herregud HI

Det er barn..barn ser vel ikke forsjell på naboens eller konges bærbusker?!!

Skrevet

Du skulle ha ydmykt henne. I hvert fall gjort henne oppmerksom på at hun har misforstått loven, det er frukter som sitter på grener som er utenfor tomtegrensen som hun kan forsyne seg av, hun står faktist i hagen din og gjør seg selv og barnet til tjuver.

Anbefaler deg å opplyse om dette i skrifts form, plaste inn og henge opp på nettet du har over bringebærene.

God sommer :)

Skrevet

Æh - en DAME med to barn, 2215, det er noe helt annet. Og selv barn vet om de har et minimum av oppdragelse at man ikke tar andres ting, det er jo en selvfølge, det er jo derfor barn LØPER når de blir tatt på epleslang.

Skrevet

...og det er en grunn til at det heter "epleslang" og ikke "epleplukking". Selv om en del tydeligvis foretrekker å kalle det for epleplukking, enda de ikke har spurt om lov...

Skrevet

Herregud for noen reaksjoner....

Skrevet

FY FOR EI KJÆRRING!!

Hun må jo være ond...

Skrevet

Nå er det vel ikke lov å forsyne seg av hverken naboens eller kongens bærbusker. Uansett var det vel de voksne vi reagerte på ikke at noen unger puttet et pat bær i munnen.

Skrevet

Vi bor på et lite sted, og her er det mye byfolk som har hytter. Og det er helt utrolig hvor frekke de er, og hvor lite respekt de har for andres eindom og livsbrød. Her har vi opplevd at noen gikk med bøter og forsynte seg av plommer, fordi den tidligere eieren hadde sagt for noen år tilbake at de måtte bare forsyne seg. De var fullt klar over at denne tidligere eieren var død, men de regnet med at de fikk beskjed viss de ikke fikk lov lenger. Som om vi skulle lukte hva slags muntlige avtaler de hadde seg imellom.

Vi har også opplevd folk som har vært å forsynt seg i potetåkeren, selv om det 10 meter lenger borte var en salgsbod hvor vi solgte disse potetene.

Sånn utenom å stjele frukt og grønnsaker, så kan de finne på å la barna løpe i høyt gress eller i kornet. Foruten om at det er frekt, og at det gjør at gress og korn kan legge seg, så syns jeg det er ganske tankeløst, for de aner ikke når vi har sprøytet sist. For det dem vet, så kan kornet være sprøytet samme morgenen, og det er neppe særlig sunnt! Samme gjelder for de som forsynte seg av poteter. Fra vi har sprøytet, til potetene kan spises, så skal det går flere dager. Det tenker de neppe særlig mye på. De kan også finne på å kaste boss i vår bossdunk, eller kaste avfall på et sted der vi bruker å brenne avfall innimellom. Og de tar seg til rette på vår eiendom, bruker vår private badeplass osv. Mye respektløse folk med andre ord.....

Skrevet

Jeg bor også på et typisk turiststed med mange hytter og ferieleiligheter. Det er helt utrolig hva folk kan ha seg til å gjøre. En morgen jeg kom ut og skulle på jobb, fant jeg en familie i hagen. Den inngjerdete hagen... De hadde campet der, de. Satt og laget seg kaffe og frokost over et bål, og sa de regnet med at det gikk bra om de var rolige...

Skrevet

HAHA.. Fyfaen.. campa i hagen.. Den er drøy:)

Skrevet

Ja det var frekt.

Har mye sånt her vi også.

Det er enormt mye bergensere som har hytter her hvor vi bor. Og jeg vet ikke hvordan bergensere opprører seg i Bergen, men når de kommer "på landet." Så blir de frekke som fy.

Finner seg til rette der det måtte passe, tar det de ønsker og tar ikke hensyn. Plukker bær på vår eiendom, ja slår seg gjerne ned midt på plenen, plukker blomster i vår hage osv.

Kjører flotte dyre biler, men mangler tydeligvis gasspedal ettersom de kjører veeeldig seint. De regner vell med at alle har så god tid her "på landet."

Parkerer der de måtte passe seg, driter i om de står i veien for andre.

Bråker og skråler.

Oppfører seg rett og slett frekt.

Skrevet

Og de tar seg til rette på vår eiendom, bruker vår private badeplass osv. Mye respektløse folk med andre ord.....

Privat badeplass...... hørt om allemannsretten?

Skrevet

Utrolig frekt! Det er en selvfølge at man ikke kan trampe inn i noens hage.

Når det gjelder private badeplasser så er det et vanskelig tilfelle da alle har rett til å bade i sjøen så fremt det er i rimelig avstand fra bebodde hus. Så egentlig kan man ikke si at det finnes private badeplasser i sjøen men at det kanskje er områder hvor husene ligger for nære sjøen til at man kan bade der uten å sjenere.

Skrevet

Der tar du feil. Folk har en relativt stor rett til å bevege seg i strandsonen, men det betyr ikke at det det er lov til å slå seg ned, bade og sole seg. Hvis området er regnet som innmark er det i utgangspunktet ikke tillat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...