Gå til innhold

Frekkheten kjenner tydeligvis ingen grenser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg sint og ikke så reint lite sjokkert over hvor frekke noen får seg til å være!

Langs den ene siden av tomta vår går en vei, inntil veien der har jeg kjøkkenhagen min, som er avgrenset ut mot veien av en rad med bringebærbusker. Buskene er bundet opp på stokker og har nett over seg. Da jeg kom hjem i dag sto det en dame med to små jenter og plukket bær fra buskene mine! Jeg gikk selvfølgelig bort og ba dem la være å plukke mine bær. Da svarer damen, at de bærene som vender ut mot veien kan alle ta!

Frekke dame!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Mye man skal hisse seg opp over her i verden

Skrevet

Selvfølgelig tar man seg ikke til rette på den måten! Utrolig frekt synes jeg også.

Skrevet

Hvis bærene vokser ut i en offentlig vei så forstår jeg ikke hva du gnåler etter.

Skrevet

Utrolig frekt og ulovlig.

Skrevet

Syns også det var frekt... Da kan man jo bare gå og hente ting i hagene til folk da, om man rekker det fra veien. "Den blomsten var fint, tar den jeg"

Skrevet

Frekt, men henger de ut over veien har hun faktisk lov (men er de innafor din eiendom har hun ikke lov)....men sånt gjør man bare ikke. Hun kunne jo fint spurt deg først også.

Skrevet

Hvis plantene er plantet på din eiendom har hun ikke lov til å ta disse.

Mange frekke folk der ute, ja.

Skrevet

Selv om det er plantet på din eiendom kan hun plukke hvis greinene henger utafor eiendommen din (ut på veien).

Skrevet

Herregud, med et NETT over skulle det da være veldig tydelig at noen EIER og steller desse bærbuskene !! Frekt !

Hadde satt opp gjerde mot veien...

Skrevet

Frekke kjerring! Jeg hadde kasta vannballonger på henne! Moahhaaaaa

Skrevet

Plantene står mer enn en meter inn på min eiendom, og de må faktisk stå godt innenfor det som er min tomtegrense og altså da en halvmeter utenfor veien for å plukke i min kjøkkenhage. Skremmende at så mange synes at det er greit!

Jeg kan fint nå både kål, salat og gulrøtter i åkeren til bøndene rundt her, om jeg går en halvmeter fra veien. Er det greit at jeg forsyner meg derfra da?

Kan noen forøvrig vise til hvor denne står "regelen" om at hvis noe vender ut mot veien, eller henger over den, så er det offentlig eiendom?

HI

Skrevet

Henger greinene på busken ut på veien? Hvis greinene er innafor veien og innafor din eiendom så har hun gjort noe ulovlig, du kan da anmelde henne.

Kål, salat, gulrøtter henger ikke slik en bærbusk gjør hehe....

Hadde det vært en gang- og sykkelvei der kunne kommunen kommet og kuttet greinene hvis de hindret ferdsel (altså henger ut i veien).

Skrevet

Andre setning skulle være slik ......Hvis greinene er utafor veien og....

Skrevet

Hjælpes!

Jeg har ganske høy toleransegrense, men den syntes til og med jeg var drøy! Kan da umulig være normalt å gå inn på andres tomt, løfte av nett, og forsyne seg av bær som tydelig er dyrket frem og tatt vare på. Synes det er rart at så mange mener det er OK.

Skrevet

Vi har stor hage med ganske mange frukttrær. For et par år siden var det en jente i 10 årsalderen i hagen og plukket eppler i bæreposer. Da jeg snakket til henne svarte hun at hun hadde fått beskjed om å gå til oss å plukke av moren. Hun skulle lage syltetøy og vi "hadde jo så mye". Va sier man da?

En annen gang var det en mor med et lite (ca 6 år) barn som stjal jordbær. Da jeg snakket til henne fikk jeg til svar at jeg ikke kunne si noe ubehaglig så barnet hørte det, og så fortsatte hun å plukke!

Jeg har mange sånne eksempler.

Skrevet

Oioi... dritfrekt faktisk.

Vel er det sånn at om det henger greiner over veien så kan alle forsyne seg, men å gå en meter inn i noens hage for å plukke blir rimelig drøyt.

Skrevet

Hvordan er reglene om hele busken er innenfor tomta, men man rekker til den om man strekker seg litt? Har man lov å ta da?

Hilsen irritert bringebærbuskeier

Skrevet

Bare hvis det er villbringebær som vokser i utmark. Da har det ikke noe å si om det privat grunn.

Skrevet

Vi har plantet dem. Og de står i jevne rekker, så det er tydelig at det er plantet.

Skrevet

Da er det selvfølgelig ikke lov å ta - du kan anmelde henne for å gå på privat grunn. Hun er dritfrekk!

Da skjønner jeg godt at du er irritert ;-) hilsen anonym litt lenger opp i innlegget.

Skrevet

Ikke bare frekt, men tyveri også...

Herregud for noen svar du får her inne :) Slutter aldri å overraske meg :)

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg:) Det er veeeeldig mange bær på en busk, og om de tar 5-6 hver, så merker nok ikke du det.

Når det er sagt, så er det frekt å svare slik når en først får beskjed fra deg. (Men personlig hadde jeg ikke kommet til å sagt noe, før det var tydelig at de forsynte seg i kopper og spann.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...