Gå til innhold

42 år og nygravert:-))

*Troika*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Har det ikke helt klart for meg ennå. Det er så mye jeg ikke vet... Men håper på god kjemi med "veilederen" i dag så jeg føler meg trygg på deres råd. Hadde tenkt å ta duotest, og tror jeg får tatt blodprøver etter veiledningen i dag. Skal høre om ultralyden også, men siden ingenting er satt opp og det er ferietid og sånt så spørs det vel... Hvis de anbefaler morkakeprøve så får vi diskutere det "i heimen" først. Gis "alle" svar der er det kanskje like greit? Noen med erfaring som kan gi meg noen råd?

Dere hører fra meg igjen!

Hei,

så utrolig koselig at du er gravid igjen! Gratulerer!!! har du rukket å få ett barn etter første gutten din? Da har du jammen hatt det travelt :-) Hvor langt har du kommet i svangerskapet nå?

Jeg er ikke gravid igjen, men vi vurderer å prøve igjen...har ikke 100% bestemt oss, men tror vi kommer til å prøve igjen. Har etterhvert fått mer og mer lyst på tre barn. Tror det vil være fint både for barna våre og oss å være flere. Regner imidlertid med at jeg kommer til å bli litt bekymret de første ukene etter alt styret forrige gang. Hvordan synes du det var å bli gravid igjen, var du mye bekymret de første måndene? Tok du duo-test?

Jeg er litt usikker på gangen i duo-testen på Riksen- er det først info-samtale og blodprøve samme dag for så å komme tilbake til UL ved 12/13 uker? Hvis du heller vil sende meg persolige meldinger kan du gjerne gjøre det.

Ha det fint så lenge!

Utrolig koselig å høre fra deg igjen:-)

Ja har hatt det travelt ja, hehe:-)

Ingen tid å miste:-) Eldste er nå snart 3 år og yngste er ca 15 måneder, 2 gutter:-)

Ja nå er jeg gravid igjen, nesten nettopp fått vite det selv, så ca 4 uker på vei.

Vi ønsket et barn til, føler at det gjør vår familie komplett. Tror det vil være godt for barna våre å ha flere søsken. Men dette blir nok sistemann:-) Det blir sikkert utfordrende å få 3 tette, men alt vil være verdt det!:-)

Må nok innrømme at jeg var rimelig nervøs sist graviditet, -og det tok sin tid å få vite svaret, hele 4 uker! (Tok morkakeprøve da også) Men ingen mix-up sist gang da, de var vel ekstra påpasselige:-)

Er ikke sikker på gangen i duotesten selv, har aldri vært borte i det, men skulle tro at blodprøven og ul blir foretatt nokså tett på hverandre?

Jeg er ihvertfall ikke i tvil, jeg skal ta morkakeprøve én gang til!

Hvordan står det til med minsten din da?

Så utrolig hyggelig å høre fra deg også! Har tenkt på deg innimellom, og vært innom forumet her innomellom og sett om du har skrevet noe, men først i dag at jeg hadde hell :-) Tenkt at du snart blir 3-barns mor!!

Utrolig sprekt å få tre så tette, veldig imponert av dere! Alt står bra til med oss fire. Minsten vår er en utrolig smart, morsom og bestemt liten gutt, og vi koser oss masse med han og storebroren. Denne sommeren har jeg nesten to månders sommerferie, og det har vært skjønt! Godt å ha mye tid med familien. Blir spennende med oppstart om litt over en uke også, da skal minsten på ny avdeling i bhg og storebror starte på SFO!

Hvordan går det med dine små? Og hvordan er formen din så langt i graviditeten?

Skjønner ogdt du var bekymret i sist graviditet! Og skjønner veldig godt at du ønsker morkakeprøve. Jeg tror ikke vi "kvalifiserer" for det uten at de finner noe spesielt som tilsier det under duo-test. Forrige gang ble vi jo tilbudt det basert på tvilsomme funn på UL. Får håpe det ikke blir tilfelle denne gangen...Selvom det var laaange og forferdelige uker å vente, er det jo godt å bli sikker på de testene de kan gjøre via morkakeprøven, da, så håper vi klarer å bli trygge nok via duo-test.

Ja 3-barnsmor, det blir kjempestas! Vi tar evt. utfordringer som de kommer:-)

2 mnd ferie, så deilig å ha ekstra tid med ungene!:-) Særlig også når det er så mye nytt som skal skje til høsten.Skal de begynne så snart? Våre begynner ikke før midten av august i bgh..

Hvor gammel er din eldste nå, 6 år?

Hvordan fungerer de sammen, er det søskensjalusi?

Det er så godt å se at våre to gutter er så glad i hverandre, men likevel skal det ikke mye til før eldste knuffer litt på minste:-)Men sånn er det vel:-)

Så langt, så kjenner jeg egentlig ikke at jeg er gravid, bortsett fra at trøttheten begynner å komme, kjenner jeg. Men tar ting som de kommer og prøver å innrette meg etter kroppens behov:-)

Jeg synes jo at det er godt at man har et tilbud, enten det er morkakeprøve eller duotest eller annet. Jeg vet at det er delte meninger om det, men da kan man velge om man ønsker å ta prøve eller avstå.

Ha en riktig god helg:-)

Hei igjen, Troika :-)

Ja, det blir litt tidlig oppstart for barna våre, men så har de hatt fri siden midten av juni også da. Og det er flere andre som starter samtidig her. Tror det blir fint for de begge å få en myk overgang til det blir fullt i barnehage og skole. For eldstemann er det SFO to uker før skolen formelt starter, og det blir en fin måte å bli kjent med klassekamerater på håper vi.

Du spør om det er søskensjalusi: vil ikke si at vi merker så mye sjalusi, men de har begynt å bli mer kranglete seg imellom i løpet av den siste tiden. Har vært litt (ganske uskyldig) verbal erting fra eldstemann i sommer, og minstemann kan være litt voldsom av seg under leken med storebror så det er faktisk han som har knuffer her i huset :-) Men synes det er mye bedre nå på slutten av sommeren enn tidligere. Har hjulpet å snakke litt med de/sette grenser underveis. En kan jo ikke unngå at det blir litt søsken krangling, men det er jo fint at de lærer å behandle hverandre bra.

Håper dere har hatt en fin helg. Du er vel fortsatt i lykkerus tenker jeg over graviditeten. Er så spennende de første uker når alt er hemmelig og en nesten ikke klarer å tenke på noe annet :-) Håper formen din fortsetter å være bra.

Ja sikkert greit med en myk overgang. Så eldste din skal nå begynne i 1. klasse. Så stas! Tiden går så fort!:-) En ny hverdag:-)

Blir kanskje litt annerledes hos dere, i og med at eldste deres er såpass stor. Hos oss er det to ting som er dominerende. 3 åringen skal hele tiden ha lekene minstemann leker med. I tillegg er det litt hardhent lek fra 3-åringens side. Begge resulterer i gråt fra minstemann:-) Merker også at de kjemper litt om oppmerksomheten min, selv om jeg prøver så godt det går å gi begge like mye. Ikke greit, men det er jo endel av det å vokse opp med søsken:-) Finne sin "plass"

Håper dere også har hatt en fin helg, vi har vært på hytta vår og kost oss. Har ikke hatt tid til å tenke på graviditeten engang, det går i ett vet du, hehe. Sikkert det samme hos dere:-)

Merker nesten ikke graviditeten i det hele tatt, men det kommer nok etterhvert:-)

Lykke til med valget deres ang. et barn til, det er spennende tider:-)

Ja, det er spennende tider. Merker at jeg begynner å forberede meg mentalt på at vi skal prøve senere i høst, selvom alt ikke er 100% sikkert ennå (er vel bare jeg som ikke helt orker å si det sikkert for meg selv :-)

Godt at du merker lite til graviditeten så langt, det kommer raskt nok senere. Skal holde deg oppdatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...