Limuna Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Jeg er veldig stor. Nå veier jeg hele 135 kg. Det er tragisk. Er bare et og et halvt år siden jeg klare å krype meg til rett side an hundre. Siden den gang gikk det gradvis oppover, og nå mens jeg er gravid han jeg selvsagt gått opp mer. (logisk no i og for seg) Jeg begynner nesten å grøsse når jeg ser meg selv i speilet. Jeg har også kommet til det stadiet nå at jeg helst ikk går ut hvor jeg kan møte folk. Jeg ønsker å stenge meg inne. Jeg har ingen graviditetsbilder av meg, og har egentlig ikke lyst til å ta no heller. Samtidig tenker jeg at jeg kanskje kan komme til å ønske et bilde fra denne tiden, når jeg om noen måneder føler meg bedre. Jeg gleder meg masse til gutten kommer ut, og jeg kan ta fatt på gåturer og trening igjen. Det vil bli tøft å komme igang, men jeg tror faktisk jeg har det tøffere nå. Det er ikke kult å hate sin egen kropp så intenst. Jeg sitter her og lurer på en ting som jeg virkelig håper jeg får seriøse svar på: hvor mye tåler en sykehus-seng? Jeg er skikkelig redd for at den ikke skal tåle meg. Det ville blitt inmari pinlig hvis hele sengen kollapset når jeg skal føde.
IreneUtålmodig Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Vel leste litt og fler steder sto det vekt opptil 220-230 kg, så vist du ikke går opp 100 kg til så er du trygg
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Ikke for å dempe gleden, men på sykehuset jeg jobber (på Østlandet) er det max 150 kg. Vi måtte sende en pasient videre til annet sykehus pga vekten i fjor..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Hei! Du har min medfølelse!! Jeg har også gått opp noen kilo nå i det siste, og føler meg absolutt ikke vel! Liker ikke at gubben tar på meg, selv om han syns vekta er strålende... Merker at jeg blir nervøs for fremtiden. Når det gjelder sykehussenga, det går utmerket! Du får vel oppfølging, vel? Forrige gang fødte jeg på en avdeling for risikosvangerskap (som jeg forstår alle svangerskap for svært overvektige blir betegnet som) og der var de da svært klar over hva jeg veide... Mulig de også hadde senger klare for de som veide mer enn meg... (Jeg veide 132 ved fødsel.) Ikke vær redd, de passer på deg, og senga kommer IKKE til å kollapse under deg! Lykke til!! PS - jeg gleder meg også veldig til å komme i gang med gåturer med barnevogn....
Limuna Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2010 Jeg får vanlig oppfølging fra lege ja, men jeg har aldri hørt noen nevne begrepet risikosvangerskap, og jeg har (så vidt jeg vet) aldri fått noen ekstra oppfølging på grunn av vekten. (bortsett fra Glukosebelastningstesten da) Men ok, da skal jeg prøve å slå meg til ro med at sengene holder meg Når jeg først kommer inn der har jeg vel uansett andre ting å tenke på, så det er ikke sikkert det blir noe problem egentlig.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Det går så fint, ja... Og ja, når du kommer inn har du andre ting å tenke på... Jeg, som egentlig er ganske sjenert, tenkte ikke to ganger på hvor mange som var i rommet, hvem som såg hva, som rørte meg hvor, undersøkelser etc... Alt som gjaldt var å puste, puste, puste... Dette går fint!
Limuna Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2010 Nå har jeg fått svar på det med vektkapasitet på sengene. Jeg snakket med en jordmor på Ahus, og hun bare gliste og sa "Det er overhode ikke noe problem" da jeg fortalte at jeg veide 135 kg. Det var betryggende å høre. Da de kjøpte nye senger i forbindelse med nyåpningen hadde de lagt vekt på å kjøpe de beste sengene på markedet. Så det er ingen sykehus som har senger som tåler med enn Ahus. Så da er det i alle fall EN bekymring mindre.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #9 Skrevet 29. juli 2010 Hei på eg vennen;) Sitter her og syns synd på deg. Det er trist at du skal ha det sån. Jeg har tidligere slitt med vektproblemer. Jeg fikk mine to første barn velgig tett. Jeg veide 56 kilo før graviditet. Kort fortalt så lå min vekt på 96 kilo, og da bestemte jeg meg for å ta tilbake kontrollen over vekta. Det handler om kontroll og godt humør. Du ma virkelig ville gjøre noe med det???? Har du tatt valget om vektnedgang, så start med å rose deg selv. - Ta og start i dag - Ta gravid bilder (vær stolt av magen din i dag) - ikke tenk på om senga tåler deg, - Nyt svangerskapet ditt. - Få legen til å hjelpe deg med kostholds diet. - Mye bevegelse - Godt humør Du skal ha full kontroll;) DRIT I HVA ANDRE SYNS OM DEG, DU HAR TATT VALGET I DAG;) DA KAN DET BARE GÅ EN VEI;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå