Cybele Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Sikkert et rart spørsmål og forhåpentligvis har det ikke forankring i virkeligheten. Men et sted i bakhodet inbiller jeg meg å ha lest at gravide ikke skal fly????? Er dette like sært som et høres ut, eller er det noe i det? Takk for svar. Og i samme sleng: Kan jeg spise røkelaks? Eller kvalifiserer det som "rå" mat i samme kategori som f.eks spekeskinke?
looniecartoonie Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Du kan fly frem til minst uke 35. Og ja du kan spise røkelaks, men den bør være fersk - dvs. pakken må ikke ha vært åpnet lenge/ fisken bør ikke ha ligget fremme i cafeteria i for lang tid.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Faren for blodpropp er størst mellom uke 4 og 14 så ta på deg støttestrømper.
Gjest Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Du kan fly ingen problem Jeg har nylig vært på to flyturer, i uke 10 og 11. Det er helt på slutten av svangerskapet man ikke skal fly fordi man ikke ønsker at fødsel skal starte i lufta Når det gjelder støttestrømper sa min lege at det ikke var nødvendig så tidlig i svangerskapet, faren for blodpropp var størst senere i svangerskapet, men det er klart at det er ikke skadelig heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå