Gå til innhold

Flere som har kjent liv tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver kveld i det siste har jeg ligget å kjent etter. Tror muligens jeg har kjent noe, men usikker på om det var babyen eller luft. Men i går kveld kjente jeg noe som var annerledes. Et raskt, ganske bestemt spark. Er 14+5 i dag. Har placenta previa så vet at morkaka ikke demper for spark ihvertfall :)

Flere som har kjent liv tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, uke 12!

Kjente en slags dirring der inne...etterhvert mer tydelige dult...så spark...deilig...nå er det skikkelige dunk der inne! uke 24...

:-)

Skrevet

Ja jeg følte noe som kjentes ut som jeg hadde leamus der inne i går, jeg er 13 uker på vei nå :-D

kjempe deilig :-D

Skrevet

tidlig liv her også:) 13 +:) forrige gang i uke 15=) er 19+1:)

Skrevet

Ja,jeg kjente en svar kiling/dirring i uke 12/13..og det tok seg bare gradvis opp i styrke. :)

Nå er jeg 27+3 og det er full fest! <3

Skrevet

Jeg kjente lemus på venstre side fra uke 16. Er nå 18 +4 og blir stadig distrahert av spark på venstre side og nederst i magen. Blir da mest opptatt av det der når jeg er på jobb nå:-) Skal på ultralyd i morgen å se hva som er så urolig :-)

Skrevet

Så bra det er flere :) Syns selv at det måtte bare være spark jeg kjente. Var på den plassen jeg pleier å høre hjertelyden med doppler. Når jeg sier til folk at jeg har kjent liv, sier de "så tidlig", virker som de ikke tror det er sant!

Skrevet

æ kjent d på mandagen! :)16+1 :) i nedre delen av magen der lægen min fant hjertelyden! :) va helt snålt :P

Skrevet

Ja, jeg er blant dem som er skeptisk til at folk kjenner spark så tidlig. Selv har jeg kjent spark fra uke 6, men vet jo at det er andre ting, tarmer i arbeid osv. Ved 13 uker skal fosteret være ca 80 gram, kjenner jeg tviler på at en 80 grams-knert kan sparke så hardt med sine centimeterbein at mamman kan kjenne det. Men hva vet jeg:)

Skrevet

Nei, nå så jeg på feil uke, når du er 13 uker på vei, veier forsteret bare 30 gram! Jeg klarer ikke tro at man kan kjenner spark da, selv om det rumler og braker der nede..

Skrevet

Dette står under uke 16 her på bim, så skulle tro det var mulig å kjenne liv fra uke 15 ihvertfall :)

"Far kan nå muligens begynne å kjenne babyens bevegelser fra utsiden av mors mage. Legg en flat hånd på den ene siden av limoren og dytt med den andre, kanskje det kommer små bevegelser inne i håndflaten din? "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...