Gå til innhold

Noken som er flinke til å sjå hjelparar? :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har drevet noe med det, men jeg vet ikke om jeg er så flink.

Jeg tror vi alle har med oss en guide/hjelper fra fødsel til død. Jeg får indianerfølelse på deg. En medisinmann, lederskikkelse. Han hjelper deg til å ta avgjørelser og til å finne styrken i deg. Du kan bruke ham! (Spør om hjelp etc.)

Jeg tror også vi har hjelpere som kommer og går etter hvert som vi har behov for hjelp i livet. I perioder kan vi ha bruk for mange - og i andre perioder har vi ikke behov for mer enn den ene "faste" guiden vår.

Jeg får opp to mannlige energier rundt deg. Jeg får opp ordene bestefar/farfar. Kan det stemme? Evt en onkel, grandonkel el.l. Jeg får opp at de er i familie med deg. Den ene personen kjente du godt, mens den andre var kanskje død da du ble født. (Eller døde da du var veldig liten). Jeg får opp mennene som veldig gode og omsorgsfulle. Den ene (jeg tror det er han du kjenner best til) oppfatter jeg som litt mindre og litt rund. (Han var kanskje 165-170 cm høy da han levde.) Jeg får ham opp med briller og at han er skallet. Ikke skjegg. Jeg får ham opp som litt typisk bestefar. Med strikkevest og bukseseler. Jeg tror han levde på landet/et mindre sted. (Det er ikke en bymann).

Jeg får opp lastebil/store kjøretøy rundt ham. Kan han ha vært sjåfør?

Jeg får også opp en dame som er innom deg av og til. Jeg får henne opp som en nabodame/bestemor. Jeg tror ikke hun var i familie med deg - men at hun var som en bestemor for deg da du vokste opp. Jeg får henne opp på kjøkkenet i en trestol med strikketøyet. Hun hadde alltid noe godt på lur til deg :) Jeg får henne opp med skjørt, litt rund, hvitt/lyst hår som rammer inn ansiktet. Store krøller. Hun er en sånn dame som har svar på absolutt alt. Hun kommer inn som en ekstra hjelper til deg i blant når ting er vanskelig.

Hun sier at du ikke trenger henne akkurat nå. Nå er det ikke behov for henne, som hun sier. Dvs at det er ganske rolig og stabilt hos deg nå. Jeg får opp perioder med kjærlighetssorg ol. som hun har vært hos deg. Jeg tror du har senset henne på en eller annen måte. Jeg får opp at hun stryker deg på ryggen mens du ligger. Hun er en veldig god person. En typisk omsorgsperson.

Hun kommer tilbake når du trenger henne. Du kan også kommunisere med henne og få henne til å komme når du står fast med noe. Jeg får opp et navn på eller med H eller E. Kan det stemme? (Edith, Hanne/a)

Jeg kan se om jeg får opp noe mer på disse senere. Gi meg gjerne tilbakemelding.

Lykke til :)

Kan du kjenne igjen henne?

Åh, du er dyktig du Sanna! :)

Synes det der er kjempespennande, lika tanken på at der er noken rundt oss, som vil oss vèl...

Ang.mennene tenkte eg på min farfar, han døde året før eg vart fødd - godt mulig det kan vere han.. Tenkte også tanken på at den eine kunne min kjære pappa, men han var nok ikkje liten og rund, han var høg og slank. Er noken som har sett min far som ein hjelpar, men er som du seier, kanskje han kjem og går alt etter som.. Lika iallefall tanken på at han kanskje er med meg vidare ;o)

Skal tenke litt på ken han nr 2 kan vere, skal høyre litt me mor mi om ho har forslag...

Skal gje deg tilbakemelding når eg får tenkt litt på ken ho dama kan vere, må tenke ein smule der :) hadde ei veldig koseleg nabodame, som er eit alternativ.. Har forresten fått ho beskreve av ei anna tidlegare, artig å høyre at dåkke beskreiv ho ganske likt :)

Åjåj! Fortalte akkurat familien min her ka du hadde skreve, og søstra mi vart heilt merkeleg... For ein time sida spurde ho meg om eg har hørt at eg har ei eldre dame som er hjelparen min.. Og ho har sett akkurat den dama ho også, for eit par veke sida, då vi sov på same soverom... hehe, artig :)

Så spennende lesning! Kunne du tenkt deg å se om du ser noen av mine hjelpere også Sanna? Jeg tror fullt og fast på at vi har dem rundt oss, det trøster meg mange ganger :) Vært gøy å hørt om noen kunne se noe mer om dem! Klem :)

Annonse

Så koselig å få tilbakemelding. Jeg har litt "sommerferie" (Har 3 jobber i sommer - og jobber stort sett døgnet rundt hele uka...) så det blir lite tid her inne...

Send meg en pm eller lag en egen tråd hvis dere lurer på noe... Skal se om jeg får opp noe mer rundt hjelpere.

Zazzy - jeg får intuitivt opp ei dame på deg. Bestemortype. Jeg får henne opp med håndarbeid og vafler... Jeg tror du var mye hos henne som liten... Jeg skal se om jeg får opp noe mer.

Jeg får også opp ei annen dame. Jeg får opp ordet tante. Kan det stemme at du har ei tante som har gått over til den andre siden? Evt søster av bestemor (grandtante?)

Jeg får henne opp som litt yngre enn den første damen. Men det kan også være personlighetene som skinner igjennom. Bestemorskikkelsen er mer stabil, rolig og stedfast, mens den andre har vært litt mer ute i verden. Kanskje hatt jobb utenfor hjemmet og reist mer. De gir deg veldig gode energier på hver sin måte.

Jeg får opp veldig mye kvinnelighet rundt deg. Jeg får via bestemoren en kobling mot hennes farmor. Jeg får henne opp som spåkone/ei som jobbet med naturmedisin/urter etc. Kan det være noe sameblod i slekta di? Jeg får opp mørkere hår og "sametrekk". Jeg har også lyst til å si at vi befinner oss lenger nord i landet med denne kvinnen.

Jeg får opp at bestemorskikkelsen ser mange likheter med deg og denne andre kvinnen. Jeg får opp 1814 som et årstall her. (Jeg kom på etter jeg hadde skrevet det at det er året norge fikk egen grunnlov... jeg vet ikke hvorfor det er viktig i denne sammenheng... jeg ba den eldste gi meg et årstall - og da fikk jeg det. Kan det stemme at hun levde på begynnelsen av 1800-tallet? Det blir 4 generasjoner bakover...Kanskje du kan sjekke opp dette - hvis du ikke vet det? Det hadde vært moro å høre om det kan stemme! Jeg skriver bare det jeg intuitivt får opp her, og så må man bruke fornuften etterpå)

Jeg får opp et vevd teppe/bilde med mye farger i. Jeg får opp rødt og grønt. Jeg får opp at det er noe som er i slekta di, men ikke nødvendigvis hjemme hos deg. Er det noe du kan kjenne igjen? Jeg får opp sterke energier rundt dette. Det er akkurat som om du kan hente ut ekstra energi, og komme nærmere hjelperene dine via dette. Det ligger mye arbeid og energi i dette. Jeg får opp at du skal bruke dette i meditasjon/fokus-øvelser i forhold til det alternative. Du kan bruke guidene dine mer enn du gjør pr d.d. Jeg får inn at det er noen i slekta som vet mye om disse damene. Jeg får spesielt inn ei dame. Jeg får navnet Inger/Ingrid. Det kan være tremenninger el.l. (Ikke i den nærmeste slekta). Prøv å få kontakt med henne.

Jeg får også opp en yngre mann som er litt lenger unna deg. Jeg får opp kvinnene veldig tett inntil deg. De er der og backer deg opp hele tiden. Mannen er tynnere og spedere. Jeg får ham opp i 40-45 årsalderen. Det kan hende han ser litt eldre ut enn han er. Han fikk måne/ ble tidlig skallet.

Jeg fikk inn onkel i sta, da jeg koblet meg på deg. (Men så tok kvinnene over "showet").

Det kan også muligens være en bror/fetter. Har du en onkel eller annen mann i familien som er død? (Jeg holder mest på onkel.) Jeg får opp at han døde av en sykdom. Han ble veldig tynn. Jeg får inn kreft som en mulig dødsårsak. Han skulle ikke dø så tidlig. Han trodde ikke han var syk heller. Det ble oppdaget for sent/ved en tilfeldighet. Som om han var hos legen for noe annet. (For at han hadde syklet av og skadet seg el.l)

Jeg får ham opp rundt deg, men han er ikke så sterk som kvinnene. De er mer innstilt på å prege deg. Han er mer der i tilfelle det skulle dukke opp noe. Da stepper han inn og hjelper deg. Jeg får ham inn som veldig ryddig og systematisk. Jeg kan tenke meg han jobbet på kontor og hadde med ledelse å gjøre. Muligens bank? Jeg får opp idrett rundt ham. Kan han ha drevet med svømming? Jeg får opp et kort navn. Jan/Jon... Evt Per/Lars el.l?

Det ble litt mer enn jeg tenkte, det her :) Men det er jo bare hyggelig når ting kommer opp av seg selv! :D

Du får se på det og gi meg tilbakemelding! Jeg kan se om jeg får opp noe mer siden.

Vurderer dere å kjøpe/selge bolig? Jeg fikk noe inn via "bankmannen" her. Han sier det ikke er tid for det nå. Dere vil bare gå i tap. Han er en type som gransker ting veldig nøye før han uttaler seg. Han sier bare det som er viktig. Han sier dere skal vente til våren før dere tar noen avgjørelse.

Lykke til :)

Oi dette var mye ja! Kjempegøy! :) Tusen takk for at du orket å ta deg tiden. Skal prøve å gå litt systematisk gjennom dette og svare på det jeg vet iallefall.

Jeg bodde nært begge mine bestemødre som liten, så var mye hos dem begge, men var vel kanskje nærmere (personlig) den ene..så tenker det kan være henne du sikter til..begge drev med håndarbeid (som bestemødre ofte gjør, hehe)

Søster til bestemor eller tante er jeg derimot litt usikker på..Har en tante som er død, men hun var ikke mye bereist og vi var heller ikke nærme i det hele tatt. Søstre av bestemødrene mine har jeg heller aldri møtt. Så vet ikke helt her. Bestemors farmor igjen vet jeg heller ingenting om! Har slektsboka mi her, hehe, men har ikke noe om så langt bak dessverre. Har aldri hørt om at vi har sameblod i familien, men det stemmer at de bor nord i landet ja. Det med 1800tallet og slikt skal jeg se om jeg får spurt noen om da jeg ikke vet selv, kanskje mamma og pappa kan gi meg noen svar hvis de vet det selv da. Skal si fra i såfall.

Når du sier et vevd teppe i rødt og grønt så husker jeg det hang et slikt hjemme hos bestemor og bestefar, vet faktisk ikke hvor det har blitt av det nå, men stemmer at de hadde et slikt.

Du får opp navnene Inger og Ingrid, jeg har ei tante som heter Ingrid og min far har et søskenbarn som heter Inger.

Jeg har flere onkler som er død..men tenker umiddelbart på han ene da du skriver om kreft som dødsårsak. Han døde også ganske tidlig i livet i 50-årene. Hvordan sykdommen ble oppdaget har jeg aldri hørt noe om da jeg var ganske lita da det skjedde. Han har heller ikke noen av navnene du nevner, men jeg orker ikke legge det ut her heller. men navn er jo vanskelige.

Ble kanskje lite tilbakemelding dette da jeg i grunn ikke vet så mye om slekta. Men skal si fra hvis jeg finner ut mer!

TIl slutt, så kjøpte vi leilighet for flere måneder siden så har ingen planer om å kjøpe på ny nei, tenkte å bo her noen år nå :)

Tusen takk for at du tok en titt på hjelperne mine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...