Gå til innhold

Hvor fort hikker babyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt; når babyen din hikker, hvor mye hikker den da?

Synes babyen i magen her hikker så voldsomt mye når han først gjør det, teller ca. 20 hikk i minuttet. Er ikke det mye?

Når jeg selv hikker så kommer det kanskje 2-3 hikk på samme tid.

I tillegg er det veldig ujevn tid mellom hvert hikk, kan komme 3 hikk på 4 sekund, så bare 1 hikk de neste 4 sekundene igjen...

Alt en skal lure på altså... Nesten så jeg blir litt usikker på om det er hikk jeg kjenner, men må jo nesten bare være det, kommer ikke på noe annet det kan være ihvertfall :)

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg telte ca 30 hikk i minuttet da lillegutt hikka istad.

Han hikker ett par-tre ganger om dagen.

Ganske jevne rytmiske dunk kjennes det ut som her ihvertfall.:)

Skrevet

Oj, så langvrig har jeg aldri kjent noe liv.

Jeg kjenner masse sparking og romstering, men det varer aldri noe lenger enn noen få sekunder.

Hikking har jeg aldri kjent.

Jeg er 33+1 nå.

Når begynte dere å kjenne hikkingen?

Skrevet

Min hikker veldig lenge og mye når den hikker... dette gjør de visstnok for å modne lungene til de kommer ut, så hikking er veldig bra det! Selv om det KAN være irriterende å våkne om natta av at stakkar`n i magen hikker og hikker:)

Skrevet

Okei, da er det vel normalt at de hikker så fort da :)

Husker ikke helt når jeg begynte å kjenne hikkingen, rundt uke 30 kanskje? Nei, kan være senere enn det også...

Ja, hikkingen kommer visst av at babyen svelger fostervann og "puster" forstervannet ned i lungene, så jeg er veldig glad jeg kjenner mye hikking, ser på det som et godt tegn :)

I tillegg kjenner jeg litt "risting" i magen, som visstnok kommer av at babyen tisser, og det er jo også et godt tegn :)

Skrevet

Hikking tror jeg har kjent siden uke 26 :) hvis ikke før..godt å vite det er fordi lungene utvikler seg :)

Skrevet

Jeg har kjent mye hikking de siste ukene, det kan holde på leeenge av gangen, og det er nesten så det er et hikk i sekundet. Jeg må smile når jeg forestiller meg den lille rykke til der inne:-D

Skrevet

Nesten så jeg kunne ha skrevet dette selv HI, jeg har tenkt på akkurat det samme. Det føles akkurat slik her også.

Hikker veldig ofte, mye, fort og lenge om gangen. Men det ser jo ut som det er slik hos de fleste da :) Det er bra!

Jeg begynte å kjenne hikkingen rundt uke 30 tror jeg. Nå er jeg uke 38 i morgen! :)

Skrevet

Alright, da konkluderer jeg med at det er helt normalt at babyen hikker veldig fort ;)

Lurer på hvorfor de hikker så mye fortere enn oss egentlig.. Glad jeg ikke hikker så mye når jeg hikker.

Takk for svar til dere alle forresten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...