Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 var på tidlig ul idag, 10+2 iflg menstermin. Men gyn så såvidt at det var et foster der. Han målte ikke fosteret, tok ikke inn evnt hjertelyd og mente at jeg umulig kunne være lenger enn 6 uker. Ska tilbake om en uke for ny sjekk, for til da skal den ha vokst sa han. Om det da ikke har gått til grunne uten å støtes ut. Jeg håper selvfølgelig at det er liv der inne, men har litt vanskelig for å svelge å bli satt 4 hele uker tilbake?! Så er mitt spørsmål, er det vanskeligere å få inn ordentlige bilder når mor har endel bukfett? jeg vet jo fra tidligere at det kan være vanskeligere å få inn fosterlyden når man er godt polstret. Legen sa ingenting om det, han snakket bare om at min livmor er veldig bakoverbøyd, så da ligger den lenger inn i vevet og gir ikke så gode bilder så tidlig. Dette er så ekkelt, for nå vet jeg jo igrunn ikke om jeg er gravid lenger. Og om jeg er gravid så er jeg plutselig en måned kortere på vei. Alt ble bare surr og rot etter UL.
barn-er-lykke Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Er bare innom 90+ på besøk, men kan referere til hva de sa til meg på 3D ultralyd. Han sa at det var mye lettere å få bedre bilder dersom man hadde lite underhudsfett fordi på ul er det tross alt lydbølger som sendes inn og reflekteres og deretter omdannes til et bilde. Har man mye underhudsfett kan disse signalene bli dårligere og vanskeligere og "omkode" til bilder slik jeg har forstått... Er ingen ekspert på dette, og vet ikke så mye om fakta, men syntes hans forklaring gav en viss mening.... Lykke til og håper det står bra til på neste sjekk...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Det er jo veldig lite så tidlig så kan nok ha med det å gjøre, trodde altid de tok innvendig ultralyd så tidlig....Det har de iallefall gjort på meg.
IreneUtålmodig Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Hørt og tror det også har litt med kvaliteten på UL maskinene. Husker jeg ble ca veldig fornøyd iallefall men det var ikke så tidlig som 10 uker
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Sist jeg var gravid, målte di fosteret da jeg var 5 uker på vei. Fikk beskje dom at de kunne ta utvendig etterson jeg var så tynn.. så det kan kanskje ha noe å si ja
Galskapens overhode Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 tok de innvendig elle rutvendig UL? Innvendig skal ikke være av betydning med hensyn til vekt. Utvendig så kan det gi dårligere bilder. Jeg har også veldig bakoverbøyd livmor, men ved innvendig UL tidlig i svangerskapet har ikke dette hatt noe å si. SKal krysse fingrene for deg frem til neste UL..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå