Gå til innhold

"Angrepet" av sint katt - Stivkrampesprøyte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ble nettopp angrepet av vår katt, han ble rimelig sint da jeg tok ham bort fra ungenes mat, og han gikk skikkelig til angrep på meg. Tenner og klør satt langt inne og jeg sleit med å "løsne" meg fra ham.

Bør jeg ta stivkrampesprøyte / kan det være skadelig for baby??

Noen som vet??? Tenker å ringe legen i morgen, men er ikke så flink på å vente, vil jo helst vite NÅ ;oD

Blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opps virker som en smule farlig og misfornøyd katt ...sikkert ikke beste kombinasjon med mennesker og barn kanskje

Skrevet

Du burde absolutt ta stivkrampesprøyte!! Om det ikke er 10år (tror jeg) siden du tok en sist... Jeg skal ikke si 100% sikkert, men tror du kan ta stivkrampe vaksine selv om du er gravid :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med gravide,men hadde du ikke vært gravid så skulle du tatt en stivkrampesprøyte så raskt som mulig etter bittet.(om det er mer enn 8-10 år siden sist sprøyte)

Kattebitt er utrolig skumle,da tennene deres er så lange og smale.

De går langt inn,men såret blir så smalt at det lukker seg igjen når tannen går ut igjen,og på den måten blir all bakterie liggende lukket inne i såret.

Skrevet

Ble bitt av en kattunge en av naboens mange kattemødre prøvde sette igjen hos oss. Jeg klemte ut så mye blod jeg kunne til det sluttet blø, Såret ser helt fint ut nå, og det har ikke vært noe vondt. Men det kan sikkert være lurt bare og spørre legen.

Hadde det vært vår katt som hadde prøvd seg på maten til unga (ikke at den har gjørt det, for han har lært seg at han hører til på gulvet og sist på rangstigen) - og attpåtil bitt meg - hadde den fått seg en laaang svevetur langt ut på gårdsplassen!! Dyr hører ikke til på bord eller i nærheten av mat eller får sleike deg i fjeset......

Sorry, måtte bare si det. Ble temmelig forbanna før helga da den ville kattungen beit meg. Fikk seg en luftetur den og ;-)

Skrevet

Takker for svar. Skal til legen nå idag, og forventer å få sprøyta:)

Må bare få tilføye at vår katt er på god vei ned til bunnen av rangstigen, men vi fikk den for to uker siden og han har ikke helt forstått det enda...

Og da jeg fikk den løs fra hånden fikk den seg en aldri så liten flygetur...

Er helt enig i at katter ikke har noe på bordet å gjøre ;)

Skrevet

Jeg skjærte meg forje uke og måtte sy 4 sting, siden jeg hadde skjært meg på noe som var full av bakterier måtte jeg ta stivkrampesprøyta :) Lege garanterte at det ikke var noe problem i og med at jeg var gravid :) så det er vist helt trygt å ta den fordeom :)

Skrevet

Takk igjen for svar, alltid godt å høre med flere ( jabbesyk;) )

Nå er sprøyta tatt og jeg fikk også beskjed om at det var helt trygt.

Så var det bare å brette opp ermene og fortsette å oppdra katten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...