Gå til innhold

Mistet tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har mistet enten i SA eller i MA begge tvillingene? I så fall i hvilken uke og måtte det utføres utskrapning eller var det nok med en pillekur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mistet tvillinger uke 8/9 forrige uke :( De små sluttet nok å utvikle seg

veldig tidlig i svangerskapet, men kroppen merket det ikke. Fikk etterhvert sterke blødninger, vet vet ikke om det da regnes som MA eller SA. Jeg hadde utskrapning i narkose.

Hvordan er det med deg? Har du mistet nylig? Ene eller begge?

Skrevet

Mistet først den ene ca 9 uker på vei (ble oppdaget rundt 1,5 uke senere) i MA. Den andre levde videre og utviklet seg fint, men mistet så dessverre den også, i SA 12 uker på vei. Aborten var inkomplett, det eneste som kom ut var det største fosteret, og så lukket livmorshalsen seg igjen. Derfor ble det utskrapning.

Håper du ikke har fått oppleve noe av det samme...

Skrevet

Hei. Jeg var på UL på mandag og der viste det seg at jeg hadde eneggede tvillinger uten hjerteaktivitet. Lengden på fostrene ble beregnet til å være like langt som jeg mente jeg var etter min siste mens. Dvs at MA måtte ha skjedd i løpet av helgen.

Dro på sykehuset i går (som var ingen hyggelig opplevelse). Der fikk jeg beskjed om å ta en cytotec kur til tross for at eg sjøl ville ha utskrapning! De sa at de ikke utførte utskrapning uten å ha tatt en slik tablettkur først! Det vet jeg er bullshit! For det er mange her som ikke har trengt det.

Den kuren av en grusom opplevelse, men eg har blødd veldig lite, så eg frykta at eg må igjennom det her en gang til! Kjenner at jeg ikke klarer det.

Syns at når vi først opplever en MA så skal man blir tatt alvorlig og bli behandlet med en gang og ikke gå slik i flere uker! Betaler tross alt 40 % i skatt og bruker det velferdsystemet veldig lite ellers.

Blir så irritert fordi vi skulle egentlig reise på ferie nå søndag som kommer (14 dager i ulandet). Denne turen måtte vi avbestille i dag. I tillegg har jeg jobbet hele juni uten lønn bare for å kunne få lov til å ta 5 uker ferie i år (begynte i arbeidslivet i fjor før jul etter mange år med studier). Kjenner at jeg blir sprø av tanken å måtte tilbringe ferien min slik som nå i denne byen hvor jeg kjenner ingen!

Huff måtte bare få ut litt frustrasjon.... Beklager ! Ikke meningen at det skal gå utover dere:)

Skrevet

Var 9+2 uke på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...