Håpefull38 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #26 Skrevet 30. juli 2010 De vet ikke før om morgenen samme dag som innsett hvordan eggene er, så da tror jeg det er for sent å ta opp egg fra fryser. Tar det opp dagen før, etter det jeg har forstått. Hvis det ikke går på dette forsøket får jeg bruke fryseegget neste gang. Men det er vel en liten risk for at det ikke overlever opptininga, og det er jo bare ett... Har brukt assisted hatching på de andre forsøkene, men hun mente det ikke var nødvendig på dette. Så jeg må si jeg er spent! Bare en uke igjen nå! Hvordan går det med kvalmen?
Klar som et egg! Skrevet 1. august 2010 #27 Skrevet 1. august 2010 Aha, jeg skjønner at det er vanskelig for dem å time. Da får du bare holde ut den siste uka! Vi er jo venteeksperter;) Jeg er fortsatt like kvalm, men har blitt flinkere til å kontrollere det, og vet hvilken mat som funker. Nå er jeg 9+4, og når skolen begynner og jeg skal ta imot nye, forventningsfulle 1.klassinger 18.august er jeg akkurat 12 uker. Håper den magiske 12. uka setter en stopper på kvalmen, for med mange nye 6-åringer blir det nok å henge fingrene i! Krysser fingrene videre for deg!
Håpefull38 Skrevet 1. august 2010 Forfatter #28 Skrevet 1. august 2010 1. klassinger vet jeg alt om, hadde 26 av dem i fjor;-) Det er godt du klarer å minimere kvalmen! Å være kvalm og samtidig skal passe på mange små er ikke gøy. Kom pitte litt blod da jeg stod opp i dag. Håper bare det ikke er mensen som er på tur allerede, men at det er ei festeblødning. Synes det er tidlig å få mensen etter 7 dager!!! Selv om jeg har følelsen av at det nok er den som er på tur!! Får se i løpet av dagen hvordan det utvikler seg.
Ugla er mamma! Skrevet 1. august 2010 #29 Skrevet 1. august 2010 Vi satser veldig på festeblødning! Håper så enormt for deg Håpefull!
Gjest Pippi9 Skrevet 2. august 2010 #30 Skrevet 2. august 2010 Hei Håpefull38! Nå er jeg tilbake etter ferien og internettpause - så har ikke fått fulgt deg de siste par ukene. Krysser fingrene for det perfekte egget :-))) Ikke behov for assisted hatching og noen dråper blod en uke etter høres jo VELDIG lovende ut synes jeg!!!!!!! Jeg venter i spenning på resultatet - din tur nå :-)
Håpefull38 Skrevet 2. august 2010 Forfatter #31 Skrevet 2. august 2010 Hei! Hyggelig å se deg tilbake her igjen, Pippi! Det ble bare de par dråpene med blod, heldigvis! Satt hele søndagen og tenkte at klokka måtte gå raskere slik at jeg fikk visshet i om det var mensen som kom. Hadde en del murringer også, så jeg var nesten sikker på at det var den som var på tur! Har veldig ømme pupper enda, og de forrige gangene ga det seg på denne tiden. Livmortappen er blitt "flat" og har trukket seg litt opp bøyd seg litt bakover(vanskelig å forklare). Kjenner den nesten ikke. Av det jeg leste på nett i dag, så høres det ut som et godt tegn! Ikke vet jeg, har ikke kjent så mye etter tidligere. Kjente bare at den var annerledes på søndag da jeg skulle stikke opp utrogestanen. De andre gangene har jeg vært positiv den første uka, og så blitt mer negativ etter som dagene går. Nå er det motsatt! Satser på at følelsen er rett denne gangen også!! 3-4 dager igjen til jeg tar test. Får se hvor lenge jeg klarer å vente ;-) Skal du starte opp igjen?
Klar som et egg! Skrevet 3. august 2010 #32 Skrevet 3. august 2010 Å, så godt blødningen har gitt seg! Jeg turte nesten ikke åpne innlegget ditt da jeg så du hadde skrevet noe nytt. Jeg var så redd for at du skulle skrive at det var over for denne gang! Nå skal jeg krysse og håpe som aldri før, denne gangen skal det gå for deg!
Ugla er mamma! Skrevet 3. august 2010 #33 Skrevet 3. august 2010 Må si meg veldig enig med klar som ett egg her.. Nå er vi utrolig spent Håpefull!!!! Krysser alt som krysses kan!!!!
Gjest Pippi9 Skrevet 3. august 2010 #34 Skrevet 3. august 2010 Ja Håpefull38, jeg har planer om nytt forsøk i slutten av august. Må hoppe over denne syklusen pga. ferien. Tenkte å snakke med Lindenberg i neste uke når han er tilbake fra ferie for å høre om jeg bør gjøre noen endringer med opplegget, selv om jeg synes at det funket bra og jeg er litt skeptisk til å øke dosene. Vurderer å gå for en 3-pack. Det er vel slik at man får refundert forsøk som eventuelt ikke blir brukt? Så bra at du har godfølelsen :-) Tvi-tvi!
Håpefull38 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #35 Skrevet 3. august 2010 Da er du jo straks i gang igjen:-) Hvis du kjøper 3-pk får du ikke refundert hvis du ikke bruker alle forsøkene. Blir du gravid og føder et barn på første eller andre forsøk, faller resterende forsøk bort. Trenger man 3 forsøk så sparer man 16.500 d.kr på å kjøpe 3-pk i forhold til å kjøpe ett og ett. Kom 1 dråpe blod tidlig i morrest. Kan kanskje være såre slimhinner. Har hatt noen murringer i dag, litt mensenfølelse, så jeg er veldig spent på resultatet. Lurer på at jeg ikke klarer å vente lengre enn til i morgen før jeg tar første test!! Takk for lykkeønskninger Klar som et egg, Ugla og Pippi!
hedvig72 Skrevet 3. august 2010 #36 Skrevet 3. august 2010 Hei, er det vanlig IVF eller lav hormonell IVF du går igjennom nå? Orker ikke flere ins., har hatt 4, så neste steg blir IVF. Hvordan valgte du hvilke IVF? Krysser fingrene for deg:)
Håpefull38 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #37 Skrevet 3. august 2010 Hei Hedvig! Jeg hadde tatt 3 insem på Stork først. Hadde store problemer med stoffskiftet samt en stor muskelknute som går gjennom hele livmora. Følte at jeg trengte litt mer legehjelp og fant derfor ut at jeg skulle kontakte Lindenberg på CFC angående IVF. Han sa de anbefalte 3 insem uten hormoner og så 3 med hormoner før man gikk over til IVF. Han anbefalte meg å prøve insem et par ganger til, men skulle selvfølgelig ikke nekte meg hvis jeg insisterte på IVF. Tok 2 insem til, og så fant jeg og Lindenberg ut at det beste ville være å gå over på IVF. Er du på CFC? Har du blitt scannet før insem? Har du prøvd med pergotime?
hedvig72 Skrevet 4. august 2010 #38 Skrevet 4. august 2010 Hei på deg; har nettopp hatt min 4. ins. Har tatt pergo denne gangen. Var hos gynekolog fredags kveld, fant 2 egg; 20 og 19 mm. Han meinte eg skulle bli ins lørdag, eg ville vente på positiv EL test. Ringte Stork lørdags morgen, de ville også ins meg da, uten tegn til positiv EL test. Reiste ned søndag, ble ins søndag og mandag. Siste EL test tok eg mandags morgen, etter det har eg ikkje orka... Eg valgte å gjera det slik uten EL sprøyte fordi eg ville at kroppen skulle ordne opp sjølv. Dette var ikkje noko positiv opplevelse så eg håper eg får gå rett på IVF nå. Helst lav hormonell. Har fått telefontid på CFC fredag den 13. Det er ei påkjenning men godt med andre i same situasjon. Håper det går bra med deg no, har trua på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå