Bellbaby Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Dette er nytt for meg, opplevde ikke noe utslett med førstemann. Nå har lillegutt på bare 1 mnd ansiktet fullt av rødt utslett, det kom helt plutselig. Trodde først det var varmeutslett, men det er der selv nå når det ikke er så varmt. Noen andre som har opplevd dette? Evt. hvor lang tid tok det før det forsvant? Kan man gjøre noe med det? Han er i tillegg så utilpass, men det har kanskje ikke noe sammenheng med det. Tror han har mye vondt i magen.. Han er liksom aldri bare fornøyd i våken tilstand, synes han gråter mye - men ikke hysterisk. Mest klagete. Det er litt frustrerende siden jeg har en krevende 2 åring fra før. Har opplevd mye sjalusi og det blir ikke bedre av at babyen krever så mye.
mrs. m Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 det er ikke sikkert det er det samme som det min sønn har. Men han fikk også et utslett på ansikt og hodet bare noen få uker gammel. Viste seg å være atopisk eksem. Han er nå nesten 9 mnd gammel og vi sliter med det enda...men han ser mye bedre ut nå enn han har gjort. Jeg ville tatt kontakt med helsesøster/fastlege for å sjekke hva det er. Kan jo også hende gutten din har hormonutslett. Det går over av seg selv tror jeg. Lykke til!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Det høres veldig ut som hormon-utslett, noe som kommer ved ca 4 ukers alder og kan vare flere uker. Det er veldig vanlig, det er hormoner babyen får fra deg. Datteren min fikk dette ved ca 3 ukers alder, og har det enda, hun er nå 9 uker. Du kan jo få helsesøster til å kikke på det neste gang du er der, for å evt avkrefte at det er noe annet. Datteren min var også veldig utilpass og gråt mye når hun var våken. Dette ble bedre når hun var 8 uker, nå gråter hun ikke hele tida når hun er våken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå