Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:) Dette er første gangen som jeg skal bli gravid, trenger tips om hvordan det er lettest å bli gravid, men et problem. Jeg fikk påvist ei cyste på den ene eggstokken i februar, og jeg tror den er der enda. Kan dette hindre graviditeten? burde jeg oppsøke lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde cyste i januar, den sprakk av seg selv. Hvis du tror den er der ennå så må du oppsøke lege ja. Du burde absolutt oppsøke lege så fort du finner ut at det ikke er mensen du har, sånn at legen kan hjelpe deg om cysta ikke sprekker av seg selv.

Om det hindrer graviditeten? Er du gravid? Hvis man er gravid og får cyste, så skal ikke det hindre graviditeten (som jeg har lest hvertfall.)

Skrevet

Cyster er ikke uvanlig og vanligvis går de bort av seg selv. Det kommer litt an på størrelsen om det gir plager. Jeg har selv fått påvist cyste som senere ikke var der og jeg har ikke merket at den "sprakk". Ofte går de tilbake uten å sprekke. En cyste påvirker ikke muligheten til å bli gravid eller graviditeten dersom du ikke har polycystisk ovarie-syndrom hvor man har mange cyster.

Jeg ville ikke tenkt mer på det så sant du ikke har blitt anbefalt av legen å følge det opp og få det kontrollert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...