Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt to negative ferskforsøk, ett avbrutt fryseforsøk og ett negativt fryseforsøk. Har fremdeles to egg i fryseren. Sitter her og er så drittlei at jeg holder på å spy. Griner og står i. Hele meg er i ulage etter all medisineringen og spenningen. Sitter og tenker...hvor mye orker jeg?? Hører om folk som er på sitt åttende og niende forsøk..... Dersom tredje forsøk er negativt, kunne jeg ha tenkt med å sette prøverørsbehandling på vent, og kanskje gått inn for adopsjon. Så kunne vi kanskje forsøkt nye prøverør siden, som søskenforsøk. Da har kroppen fått hvile også. Det er nok ikke så viktig for meg å ha biologiske barn heller. Nei..akkurat nå tenker jeg vel for mye.

Har dere vurdert når nok er nok?

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen..... grubler fælt på når nok er nok. Kjenner meg veldig sliten etter 5 AIH-forsøk, et avbrutt ferskforsøk (ICSI) og deretter 2 negative fersk forsøk til.....nå skal jeg i gang med første frys...men kjenner at kroppen er utslitt etter alt strevet. Setter mitt håp til frys i naturlig syklus sammen med akupunktur nå, men vi får se..

Vi har snakka om adopsjon i flere år....så dette er noe vi virkelig ønsker uansett! Problemet er at vi må regne 4 år i venteprosessen der, og det synes vi er veldig lenge. I tilegg har jeg så utrolig lyst til å oppleve en graviditet.....og vi kan jo ikke kjøre adopsjonsprosess og prøverørsprosess på samme tid heller. Synes det er så vanskelig, for ved prøverør har vi ingen garanti, mens ved adopsjon vil ma få et barn før eller senere (viss man blir godkjent selvfølgelig). Jeg hadde ønsket så sterkt å lykkes med et prøverørsbarn først, og deretter gå for adopsjon (for jeg orker ikke denne prosessen flere ganger!), men det ser ikke lyst ut for at jeg skal få den drømmen oppfyllt:-( Er så lei av all ventingen og alle skuffelser, men henger på så godt jeg kan til vi er ferdig i det offentlige. Vi har et ferskforsøk igjen (pga av at det første ble avbrutt), går ikke det så tror jeg vi søker om adopsjon..

Hei mipmip :-)

Vi gjorde som dere tenker: Etter 3 neg. AIH og 5. neg. ICSI (ble gravid på 5. forsøk, men mistet i tidlig SA) satte vi stopp for flere forsøk og gikk for adopsjon. Fikk en skjønn liten gutt på 4 mnd. fra Sri Lanka.

I høst lykkes vi på 6. forsøk, og nå ligger lille sprell i vogga si mens Even(tyret) er stolt storebror.

Lykke til med valget!

Klem

Hei.

hvor er det dere får utført førsøk? Syns dere er veldig uheldige, vi dro til det private og det satt på 1 forsøk, er igang i en snart igjen og gleder oss veldig til dette. ikke sikkert det går på første nå, men man må jo tro og håpe:-)

Ja, etter 9 mislykkede innsett på søsken og 2 aborter blandt de så var jeg temmelig langt nede og veldig lei ivf etter siste forsøk i februar. Vi hadde lenge snakket om adopsjon, nå er vi ca halvveis i den norske godkjenningen. MEN, jeg må si jeg nå er ganske lunken til hele adopsjonen. Det er ikke adopsjon i seg selv, men det at det skal ta så himla laaaang tid..... og ventetida spåes bare å øke. Litt "glorie" synes jeg også adopsjonsforeningene tegner av adopsjonssituasjonen nå. Jeg tror på lang sikt at utenlandsadopsjon vil bli stengt fra enda flere av giverlandene fordi det nå blir stadig vanligere med innenlandsadopsjon hos disse og dette er hva de foretrekker. Det er allerede vanligst at barn som går til utlandet er eldre barn over 4 år, søskenflokker eller barn med medisinske anmerkninger (hos majoriteten av giverlandene) - dette spåes å bare fortsette. Små friske barn under 2 vil bli sjelden går til utenlandsadopsjon. Det er bare for å informere litt om realiteten, ikke for å skremme noen fra å søke.

snart mamma: ja vi har vært VELDIG UHELDIGE og du har vært VELDIG HELDIG - det er de færreste det sitter for på første forsøk, uansett hvor man blir behandlet. Det er ikke spes. taktfullt å si at "hadde dere bare valgt riktig klinikk hadde dere vært gravide for lengst..." sikkert ikke sånn du mente det, men sånn høres det ut.

Annonse

Hei, snart mamma:-)

Tja, det er nok heller dere som har vært svært heldige. Statistisk sett så er det jo et mindretall som lykkes på første forsøk, og det er flere enn man skulle ønske som ikke kommer i mål med IVF i det hele tatt. Det er ikke i så stor grad avhengig av klinikk som man kanskje skulle tro.

Jeg kan ta meg selv som eksempel. Jeg er nå ved min tredje klinikk. Har hatt 8 ordinære forsøk og et frys, vært gravid to ganger, med tilsammen tre spirer og bankende hjerter, men har fortsatt ikke barn - dette til tross for at flere klinikker har kalt meg og min mann for "et godt kasus".

Det er ingen garantier i det her "gamet", dessverre, selv om håp er utrolig viktig er det også viktig å være "realistisk optimist" og legge forventninger på riktig nivå.

Lykke til med søskenforsøkene!

Heisann,

Jeg foeler meg fortsatt sterk nok til aa fortsette (har hatt to neg ICSI, og skal starte med tredje forsoek naa i August), men tror faktisk det er verre med mannen.

Foer var det jeg som pratet veldig om adopsjon, mens gubben var veldig skeptisk til den ideen. Men naa er det han som virkelig vurderer adopsjon som en loesning da han er temmelig sliten av all reisingen og stresset alle kontroller og mislykkede forsoek foerer med seg..

Men, vi har og ett begrenset antall forsoek, da vi har kun saed paa frys, saa inkludert det forsoeket vi skal i gang med naa, har vi 3 forsoek igjen, om alt gaar som det skal..Etter det er det slutt uansett, saa da maa vi nok vurdere adopsjon som en loesning.

Oensker aa fortsette proeveroersveien naa mens vi kan, for jeg foeler at jo lengre jeg venter (blir jo eldre og eldre) jo mindre sjanse blir det for aa lykkes.. Saa vil faa gjort det mens jeg enna er "ung" ;-)

Hei mipmip!

Jeg var der selv i begynnelsen juni. Vi har prøvd i mange år.

Tilslutt hadde jeg lyst til å selge bilen og kjøpe meg motorsykkel. Jeg og sambo har ikke vært spesielt fornøyde med Porsgrunn. Man må være dyktig, og ikke bare søt og snill på en fertilitetsklinikk. Vi var satt opp til behandling i uke 42 og bestemte oss for å ta ivf i mars neste år når verste vinteren var over. Vi satset også på at Aleris kunne hjelpe oss. Og gjett om de gjorde. Satte meg metformin for å få spontane eggløsninger. Ble gravid på egenhånd. Har pco liknende symptomer iflg legene.

Forstår du er møkkalei alt dette, men det er det verdt når to streker lyser på testen!!! Du klarer det med hjelp av riktig lege!!!!!

Klem til deg :)

Vet ikke hvilken lege du går til, men snakk med litt forskjellige gynekologer før gir opp helt ass befr. Som jeg skrev var jeg ikke spesielt fornøyd med siste behandling. De aller fleste er fornøyde med dem, men jeg er ikke en av dem. Når jeg oppsøkte andre leger fant de ut av ting som porsgrunn ikke en gang vurderte ift min situasjon.

Lykke til, dette skal gå bra skal du se!!! Klem :)

Det er de færreste som lykkes på 1 forsøk dessverre.

Det er en grunn for at det selges 3pk. for å si det sånn...og for at egg fryses ned.

Jeg måtta ha 1 frys og 4 IVF før lilleskatten kom i 2007, altså 5 forsøk. Jeg trodde virkelig at at nr.2 skulle bli enklere og satte i gang da lilleskatten bare var 10mnd. Og tiden gikk og jeg måtte opp i hele 2 frys og 7 IVF før jeg i det hele tatt ble gravid og nr.2 ventes i januar. Her måtte det da 9 forsøk til og det tok 2 år. Har tilsammen hatt 14 forsøk og da kun vært gravid 2 ganger.

Jeg hadde 1 forsøk igjen av en 3pk. da vi ble gravid. Vi hadde på forhånd bestemt oss for å ta det siste forsøket og en 3pk. hos Maigaard i DK. Etter det, så hadde vi nok først prøvd sæddonasjo, så evnt. eggdonasjo. Jeg følte ikke en plass at jeg ville gi meg da jeg nå ble gravid og var klar til å sette i gang på nytt.

Har måtte bruke me og høye doser med., men har hatt lite o få bivirkninger heldigvis. Er vel helst lommeboka som har hatt det mest vondt.....hehe;-)

Det er vel opp til den enkelte hvor mye en klarer, både psykisk og fysisk. Vi er alle forskjelige.

Ønsker alle lykke til og håper alle og en hver får lov til å oppleve det jeg har og får oppleve akkurat nå. Noe større finnes ikke :-)

Så bra du er fornøyd med Aleris lillehare, vi skal i gang der i sept./okt. Vi håper da alt på at 10 gang skal være lykkegangen.... Ja jeg hadde aldri heller trodd det skulle bli så vanskelig med nr.2 drømmehagen. Jeg har 12 innsett til sammen og har vært gravid på 4 (alle på fersk) men da mistet 3 av gangene. Vi lyktes 3 forsøk med nr 1. Vi tar i alle fall ett forsøk mens vi venter på den norske godkjenningen til adopsjon. Vi har også begynt tenke mer og mer på fosterbarn, men det blir evt. noen år fram i tid hvis vi ikke lykkes med ivf eller vi dropper adopsjonen. Føler uansett det med fosterbarn må modnes litt mer hos meg.

Huff og huff. Skjønner deg godt jeg. Man blir jo drittlei. Kroppen er i ulage osv. Men for meg selv, blir jeg nok å ta de forsøkene jeg kan. Må liksom vite at jeg har gjort det som sto i min makt, men har full forståelse for de som gir seg etterhvert. Det er jo faktisk en enorm påkjenning dette her. Ønsker deg masse lykke til, uansett hva du måtte velge.

Klæmmer

Annonse

Da var vi i gang igjen. Blir nok et frys-forsøk i månedsskiftet aug/sept. Spent på det. Av en eller merkelig grunn er man jo på beina igjen etter negativ test i løpet av noen dager. Da er man klar for kamp igjen. Men jeg må si at etter vårt tredje neg. fersk forsøk og div frysforsøk, så vil jeg nok vurdere å ta en lang pause (med evt. adopsjon). Føler meg som en flodhest akkurat nå - sinnsykt dårlig form. Orker ingenting jeg, blitt helt snål. Men nå er planen å kreke meg bort til treningssenteret igjen snarest :-) Da blir jeg i bedre form, humøret stiger og energien kommer nok fort tilbake. Lykke til alle sammen!!!!

Hei,

forstår du er dritt lei. Selv var jeg så lei at jeg hadde tenkt å ringe pors å si at jeg dropper forsøket i okt og tar det i mars/ april i stedet. Dette var planen og jeg gikk til en annen lege som ville behandle meg litt annerledes enn pors, og svipp så satt den :) Vi kom ikke i gang med behandlingen heller.

Fint du er litt lei og sliten, da tenker du ikke så mye på det, og da klorer egget seg fast!!!!!

Blir din tur snart, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...