*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Er jeg rar som ønsker å begynne å prøve igjen nå som sønnen min har blitt 3,5mnd bare? Jeg vet det er tidlig,men kunne tenke meg at det ikke var mer enn max 2 år mellom barna mine. Og det er jo absolutt ikke sikkert det sitter på 1,2 eller 3 forsøket.... Men lurer på en ting,kan jeg slutte på p-pillene og satse på å bli gravid, eller bør jeg gjøre noe spesielt?
jente_80 Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 En ting er bra sikkert; skal du bli gravid bør du iallefall slutte med pillene første bud!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2010 hehe det skjønte jeg da... men holder det, eller er det mer jeg bør gjøre? altså noe jeg kan spise, ta tilskudd av osv?
want 2 be mom Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 nei ikke rar i det hele tatt jeg ønsket meg nr to når tutta var bare to måneder og jeg var bare 18:O det er kanskje mer rart det i dag er jeg 20 å er prøver i gjenn vi er på første pp har ikm om 3 dager så det skal bli kjempe spennende:D det skader jo ikke å ta vitaminer å spise lit ekstra sunt når man prøver men utenom det så kan du jo se hvordan prøvinga går å hvis det tar litt tid kan du jo prøve andre hjelpemidler:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2010 takk for svar:) Ja jeg vil ha to tette så syns ikke det skal være mer enn MAX 2år mellom dem. Og siden man faktisk går gravid i 9 mnd kan ikke mini være mer enn 13-14 mnd når jeg blir gravid. Og jeg vet at man ikke alltid blir gravid på 1 forsøk.. Så da bør vi kanskje begynne snart? Vet du om noen nettbutikker som selger folat? Har litt lave folatverdier i følge legen så skal starte på det:)
want 2 be mom Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 inne på billigtester.no selger de gravitamin heter det:P det kan du gå p¨å før og nor du går gravid det er med folat:) jeg har gått på de nå og føler meg kvikkere en normalt:D hvor lang tid tok det med første? hvis det tok lang tid med den første kan det jo være en ide å begynne tidlig. men på en annen side sier de jo at du blir fortere gravid hvis det ikke er lenge siden sist:P hehe det er vasnkelig det der. tutta mi blir 2 i november så hvis jeg er gravid nå er hun 2 år og 5 måneder nor neste er her:P synses det var en fin aldersforskjell. men jeg brukte mye kvinnelist for å få det igang:P hehe menn de er ikke altis så enkle å ha med å gjøre:p
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2010 Hehe ja skjønner den. Mannen er ikke heeelt med på å begynne igjen så altfor tidlig:P hehe.. Men nei,det tok ikke lange tida med nr 1:) han var ikke planlagt da,jeg slutta på p-pilla fordi jeg surra og glemte hele tida. Så tenkte jeg å ha et lite opphold på noen måneder så det ikke ble start-stopp hele tida. Vi visste begge to at det var vanskelig å hoppe av i svingen. Men.... Så 3 mnd etter jeg slutta på pilla testet jeg positivt og var 8 uker på vei:P hehe..så tok 1mnd ca fra jeg slutta til jeg var gravid:P
want 2 be mom Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 hehe såpass:P ja det var noe lignende da jeg ble gravid me tutta;D bare det at jeg gikk aldri på p-pilla for jeg tålte de ikke. han viste at jeg ikke gikk på pilla men tenkte ikke så mye på det før vi satt der da me posetiv test:D hehe men ville aldri vert for uten i dag:P
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 hei! der ikke rart..men du må vite d..at der er noe større sjanse for missdanelser og lavere iq om barna blir født for tett,leste netopp dette på mammanett en plass. men om du ikke ammer så skal du nå kunne bli gravid fort om du dropper pillene
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. juli 2010 å? hmm,det var jeg ikke klar over... hmm...Er det bevist noe sted? Jeg ammer ikke,ammet kun de to første ukene...
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 jepp,d var vist bevist..skal se om jeg finner det senere. men d sto også at d selvfølgeli er den enkeltes valg,men at man selvfølgelig burde tenke på barnets beste framfor sitt ønske om et barn..NÅH! skal se om jeg finner d:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2010 ja det vil jeg gjerne se... har aldri hørt om det selv og ingen på dib har heller hørt om det tydeligvis... så nå er jeg spent!
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 fant d jeg..var på mammanett ikke dib. Hjem » Bli gravid Neste barn? Lest av fagperson: Ja man, 08/02/2010 - 21:04 — admin Det første barnet er født, og dere har blitt en liten familie. Etter en stund dukker naturlig nok spørsmålet opp: "Flere barn?" Du har kanskje allerede en bestemt mening om det ideelle tidsrommet mellom barna i en familie? Noen ønsker barna tett på hverandre, andre grøsser av tanken på to bleiebarn samtidig. For tette fødsler vil innvirke på morens og fosterets helse. Uansett oppfatning av dette, er det viktig å huske på at sjansen for et sunt svangerskap og friske barn faktisk påvirkes av tidsrommet mellom en graviditet og den neste. En kvinne kan med fordel "hente seg inn igjen" og komme seg i form etter en fødsel, før hun planlegger en ny. En graviditet og fødsel er en stor fysisk og psykisk påkjenning. Det første året med en liten baby kan også være slitsom og kreve mye i forhold til f.eks. nattevåk og behovstilfredstillelse for det lille barnet. Annonse: Større sjanse for lav fødselvekt, for tidlig fødsel og fosterdød. I følge boken "Planlegg din graviditet" (Trewinnard -99) bør man la kroppen få tid til å hente seg inn etter et svangerskap, slik at helsen er best mulig også de første viktige ukene av et svangerskap. En undersøkelse i Storbritannia viste at 13 % av alle barn som ble født med faretruende lav fødselsvekt, eller som døde rett etter fødselen, var blitt for tidlig unnfanget etter et svangerskap. Faren for å spontanabortere økte også. WHO publiserte også en studie om kvinner over hele verden i 1981 som forteller at barn som ble unnfanget mindre enn 1 år etter forrige graviditet var utsatt for økte helsefarer. Norsk Medisinsk Fødselregister skriver også at kort avstand mellom svangerskap er risikofaktor for lav fødselsvekt, for tidlig fødsel og fosterdød. Forskning.no henviser til en større engelsk undersøkelse som viser samme resultat. Barn som blir født med 2 års mellomrom var utsatt for mindre helserisiko.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 21. juli 2010 nå er det ganske stor forskjell på misdannelser/lav iq og lavfødselsvekt,for tidlig fødsel og fosterdød da! for tidlig fødsel kan jo føre til komplikasjoner i seg selv, men missdannelser?... nå kan alt dette relateres til at kvinnen må komme seg etter fødsel... og klare å restituere seg... Men noen kommer seg raskere enn andre og ikke alle trenger 2 år på å komme seg...det er vel også derfor det går så bra for mange mange der ute som har to tette barn...
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 21. juli 2010 #15 Skrevet 21. juli 2010 hei hei hei nå er d IKKE jeg som har skrevet dette da! så om du ska svare på d som står der må du nesten gå til de som har skrevet og forsket på d:) jeg skulle hatt termin nå i august med 13 mnd mellom mine,så jeg sier ikke noe på noen som får tette!
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 21. juli 2010 #16 Skrevet 21. juli 2010 og d er faktisk mye forskninger på at kroppen ikke er helt tilbake før etter 2 år,dette fikk jeg beskjed av hos min lege etter fødsel. jeg la dette ut for informasjon,for å lære..ikke for noen annen grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå