Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er sendt inn søknad om svangerskapspenger for meg, men er nå litt bekymret for at det blir avslag...Hva skjer da med den perioden jeg har jobbet redusert i forhold til lønn? Arbeidsgiver betaler lønn og krever så refusjon av NAV men om det blir avslag hva skjer da?

Fortsetter under...

Da hadde jeg gått til bedrifthelsetjenesten, legen min og fått dokumenter at helsen ikke holder til 100 % arbeid under forholdenen som er på jobben, og fått sjefen din til å fylle ut et ark hvor de sier de ikke klarer og omplassere deg i mere gravid vennlige stillinger..

Lykke til..

Skal i samme i slutten av uka, går rett til bedrifthelsetjenseten, som ringer og snakker med jobben.. Vi skriver papirer, så må jeg til legen min menenr jeg, og så er det bare og vente..

Kan ikke arbeidsplassen tillrettelegge, har du krav på svangerskapspenger..

Hei,jeg har levert inn søknad om svangerskapspenger og søknad om foledrepenger på min lokale NAV i dag. Men lurer på hvor lang behandlingstid tar det?...har søkt om svangerskapspenger fra 1.8. og vet ikke hva jeg gjør hvis de ikke svarer til slutten av denne måneden.Jobber som barnehage assistent og denne måneden er det stengt, da er jeg hjemme nå...lurer på om hva jeg skal gjøre...må jeg gå tilbake på jobb til jeg får innvilget svangerskapspenger? Når får dere utbetalt penger? Noen som vet hvordan dette funker?

Saksbehandlingstiden varierer fra NAV kontor til NAV kontor. Men tror nok ikke det er urimelig å forvente inntil 3 mnd saksbehandlingstid.

Om du velger å gå tilbake til jobben i påvente av svar er en vurdering du må ta.

Pengene utbetales innen siste virkedag hver mnd. Dersom det er lang saksbehandlingstid vil du få det etterbetalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...