Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Vi er i ferd med og bygge hus....Timingen er elendig. Men nå orker vi ikke mer. Diskutert det uttallige ganger, og vi ender alltid opp med og skrangle videre. Men, nå må det til. Men vi har ikke råd. hvilke alternativer har man? Det må jo være en mulighet for og kunne separere seg sel om man ikke har myepenger??? utrolig fustrerende...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Hva er det egentlig du ikke har råd til? Bo alene?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Ja, boligen vi er i ferd med og bygge er alt for dyr for meg alene. Skal vi selge den nå taper vi selvsagt utrolig mye pneger...Jeg jobber iherdig med og få en 100% stilling, men har nå en 60% stilling. Slik det står nå er det jeg som tar meg av hjemmet, leverer og henter i bhg/skole, lager middag, lekser, aktiviteter +++, og min mann jobber laaange dager og tjener mest. tror ikke jeg har råd til en leiglighet engang...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 har du råd til å la være?? Tenker ikke på penger nå men på alt annet...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Men, hvordan går jeg fram? jeg har ikke nok til et lån på en leilighet...
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Da får du gjøre som oss andre som ikke har råd til å kjøpe. Vi leier! Synes det er et dårlig argument. Enten holder dere sammen, pga økonomien, eller så tar dere valget og ordner opp. Jeg skyldte også på økonomien, i mange år faktisk! Jeg var bare feig! Og egoistisk!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Bo hos foreldrene dine mens huset bygges ferdig, og deretter selge det flotte nye huset? Dersom dere krangler hele tida "om ingenting" kan det være dere er for umodne eller ubeherskede? Hvis det er tilfellet kommer dere til å angre skilsmissen om noen år.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Kanskje det er feigt..? Mulig. jeg mener hvertfall at når det er 3 barn i bildet må ting være oversiktlig og godt planlagt innen vi tar ut separasjon. Kan ikke bare kaste oss uti dette. Vi har skranglet i flere år, men aldri kommet lenger enn og snakke om separasjon, også flyter det igjen. ingen planlegging el oversikt har blitt utarbeidet. Mulig leie blir valget jeg må ta. Hvis jeg kan ha råd til det. jeg har 3 barn og trenger 2-3 roms leilighet, og tjener ca. 10 000 i mnd + 3000 i barnetrygd. 2x 3 dager i uken SFO + ix 100% bhg. Det går jo ikke rundt. Får man noe fra NAV hvis man skilles? Desverre har ingen av oss foreldre vi kan bo hos. Umodne er vi nok ikke. Vi er i mid-30 og 40 årene, og har begge flere langvarige forhold bak oss, og selv har vi vært sammen i 10 år. Når det mangler både kjrlighet, respekt og i det hele tatt lysten til og være sammen er nok det grunnlag for separasjon. Vi krangler ikke om bagateller.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Hvis et av barna er under 8 år (tror jeg... ) får du overgangsstønad om du tjener dårlig. I tillegg vil far betale deg bidrag, og du vil få bostøtte. I tillegg får du 66 % av barnepassutgifter dekt, og du kan søke om redusert pris på barnehage og sfo pga økonomien. Selv endte jeg med å betale null for barnepass. Eks på bostøtte, jeg har rehab -eller aap som det kalles nå, ca 11500 etter skatt, har boutgift på 7400 + 1000 i kommunale avgifter. Jeg får nesten 3000 i bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #10 Skrevet 19. juli 2010 ok, takk for bra info. Da kan det jo gå. Alle 3 er under 8 år. Visste ikke om bost.+ bhg. utg. dekket, el om redusert bhg/SFO. Skal sjekke dette. Takk. HI
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 Du vil jo få en del støtte som alenemor, så lenge du har hovedansvaret for barna (over 50 %). Men hvorfor i all verden begynte dere å bygge hus når ting har hanglet så lenge? Utrolig korttenkt!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #12 Skrevet 20. juli 2010 Du vil få støtte som alene mor, om du har hovedomsorgen for barna (over 50 %). Ta en samtale med de på nav. Men hvorfor begynte dere å bygge hus når ting har vært så turbulent så lenge? Virker utrolig korttenkt!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 Du vill få overgangsstønad på kr 12607 - 40 øre pr kr du tjener i ditt tilfelle utgjør dette: 4000 i OS Bostøtte: rundt 2000 om jeg ikke husker helt feil en ekstra barnetrygd + småbarnstilleg for hvert barn under 3 (over 1) år. Bidrag fra far. forslag ang huset: Lei det ut. Om noen år, når du har opparbeidet deg en bedre økonomi, og kanskje lånet er litt bettalt ned, kan du kanskje overta lånet og huset selv? Alle leieinntekter går til lånet. Pass bare på å spare noe av det, i tilfelle akutte utbedringer dere som utleier er ansvarlige for.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #14 Skrevet 20. juli 2010 13.48 her igjen, beklager jeg skrev feil på os, det er 4000 som vill bli trekt i ditt tilfelle, du vill da få kr. 8067 i os
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå