Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å trene for to uker siden og akkurat nå har separasjonsangsten slått til for fullt hos småen (han er 9 mnd nå).

Jeg leverer han hos barnepassen på sats, og det har gått greit noen ganger, men de siste gangene har han blitt så fra seg at jeg måtte bare hente ham igjen.

Forrige gang når jeg hadde hentet ham og satt ham i vognen tok han avisen min foran ansiktet som for å leke borte-tittei. jeg sa som jeg pleier; "ånei, er du BORTE?? hvor er du hen?" osv. Men så "dukket" han aldri opp igjen sånn som han pleier, så jeg prøvde å løfte avisen forsiktig fra ansiktet hans for å si tittei, men han tviholdt på den og var kjempealvorlig i ansiktet. Uff, føler at han prøvde å vise meg hvor vondt han hadde hatt det:( men det kan jo være tilfeldig og.

Skulle egentlig trene idag og, men jeg vet ikke om det er helt riktig. Hva skal jeg gjøre? Jeg synes alltid han har vært så robust og trygg, men nå er han så sårbar. Uff, det er ikke godt i mammahjertet, nei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Separasjonsangsten går litt i bølgedaler, noen ganger verre og noen ganger bedre, tror vi har sluppet unna det verste her i huset, men mini som nå er 1år må alltid vite hvor jeg er til enhver tid, hvis jeg går på do eller kjøkkenet forteller jeg han det, så kommer han etter mer ofte og ser hva jeg holder på med før han leker videre.

9mnd er jo midt i seperasjonsalderen, så visst han er veldig fra seg ville jeg ikke gått fra han, men de har jo også godt av at mor/far er borte avogtil så de blir vandt til at de ikke alltid er der. Hvordan er han ellers da, hvis far passer eller andre passer? Er han bare fra seg på sats? Kanskje han ikke er trygg nok hos de hos barnepasserne på sats, det er jo ofte nye personer der hver gang. (min erfaring)

Skrevet

Takk for svar

Han har det fortsatt fint med bare pappaen, han har heller ikke problemer med å være alene mad besteforeldrene (som han ser ofte).

Jeg lurer også litt på om det er bare på sats han er redd for å bli forlatt.

Har så lyst å gjøre litt meg-ting, men når disse små har separasjonsangst, så kommer man fort i et vanskelig dilemma. For de tror jo faktisk at mamma er borte, og dert må jo være helt forferdelig for dem.

Skrevet

Høres ut som han er redd for å bli forlatt på sats, han er sikkert ikke trygg nok der. Du kan jo ta han med deg på sats og være litt på barnepassen før du går, kanskje det hjelper at han føler seg litt trygg før du går :-)

Skrevet

Stakkar liten... Jeg hadde ikke klart det, og hadde ventet med treningen til han var over det stadiet. Vesla mi har separasjonsangst hjemme også hun, blir hysterisk bare jeg skal på do og hun blir lagt i lekegrinden i noen minutter... Hun må se meg til enhver tid.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe råd å komme med, men jeg ville bare si at for meg funker det veldig bra å gå på sats om kvelden etter at mini har lagt seg :) Det syns jeg også er litt ekstra stas for da kommer jeg meg jo litt ut på kvelden og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...