Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 19. juli 2010 #1 Del Skrevet 19. juli 2010 den 10 juli kom endelig Astrid til verden 7 dager over termin. Jeg våknet om morgenen med noen små tak i ryggen, tenkte i grunn ikke noe mere på det, men taka gav seg ikke og det kom etter hvert også blodblanda slim. Da var jeg sikker på at fødselen var i gang (trodde jeg). etter 10 timer hadde jeg fremdeles tak hvert kvarter, men di blei ikke noe tettere, vi bestemte oss alikevell for og reise til sykehuset, har 2 timers kjøring. Kl 18.30 var vi framme og jeg ble lagt til registrering, men tror du ikke at ALLT som het rier gav seg med en gang, lå til reg i ca 1 time og i løpet av den tia så hadde jeg 1 rie. Var ganske fortvila nå, jordmor sjekka åpning, og den var på hele 2 cm, samme som 1 uke tidligere!! Vi fikk beskjed om at ho skulle fikse et rom for oss siden vi hadde så lang kjøre vei, og så skulle vi se om det evt kanskje begynte i gjenn i løpet av natta. Vi ble sendt ut av sykehuset med beskjed om å gå en lang tur i håp om at noe kunne skje. Vi tusla rundt i ca 2 timer, og etterhvert kjennte jeg hvordan riene sakte men sikkert kom til bake+ et veldig trykk ned mot rompa, men turte ikke å håpe på noen fødsel med det første. Kl 21.30 var vi tilbake på sykehuset, og vi fikk tildelt rom, men før jordmor rakk og gå ut av romme begynnte riene for fult, klarte ikke å stå oppreist under riene, ho sjekka da opningen i gjenn, og den hadde nå blitt 4 cm. Vi ble da tildelt ei fødestue og ho sa at viss ikke vannet hadde gått innen dagvakta kom på så skulle di ta det da, ho trodde nok at dette kom til å ta tid. Jeg hoppa rett i dusjen, noe som hjalp veldig på smertene, riene kom med 2-3 minutters mellomrom allerede, hadde da bare hatt skikkelige rier i 30 min. Vi fikk en kjempe flink jordfar, samme mannen som tok i mot 4 åringen vår, følte meg kjempe trygg med en gang jeg så at vi fikk han. La meg etterhvert på fødesenga, med lystgass, hva skulle man gjort uten den!!! og mannen min maserte ryggen min. ca kl 23.38 sa jeg til jordfar at jeg må snart trykke, fikk da spøkende beskjed om å vente i 22 min, mannen min har nemlig bursdag den 11 juli, og alle trodde vesla ville komme da, jeg tok selvfølgelig ikke den spøken og svarte bare ok, hehe Men da gikk vannet, og jordfar skulle da sjekke åpningen, men i stede for og sjekke den måtte han ta i mot vesla. Ble fart i sakene da ja, mannen min måtte hente det jordfar trengte, og ringe på hjelp, for på 1 eneste trykk kom jenta vår, var helt umuligt og prøve å stoppe å trykke. Så 2 timer etter riene begynte ble vesla vår født, kl 23.40, kun 20 min før min manns bursdag:o) Ho var 4170g 53 cm lang og 36 rundt hodet. En perfekt fødsel, og trengte ikke et ensete sting. Ei perfekt lita jente, ho har masse svart hår, noe som er uvant siden di 3 andre har lyst hår:o) Vekta hadde gått ned til 3750 da vi reiste hjem, men nå er melka kommet og alt går riktig vei:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142105093-en-perfekt-og-rask-f%C3%B8dsel-etter-myyye-maseriero/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå