Gå til innhold

Nummen i ansiktet, hva er dette for noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

De siste 2-3 dagene har jeg hatt en nummen, prikkende følelse nederst på høyre side av ansiktet. Det føles på samme måte som tannlegebedøvelse, dvs. det prikker i huden når jeg tar på den. Stryker jeg fingern over kjevebenet prikker det skikkelig, akkurat som om jeg hadde fått bedøvelse. Det er kun et lite område,fra ca. der øreflippen slutter og ned til mitten av haken .- langs kjevebenet. .

Noen andre som har opplevd dette og vet hva det er???

Er 13+ 4 idag. Er ellers i god form så derfor har jeg ikke gjort noe med dette, trodde det skulle gå over kjappt.

Skrevet

Dårlig med svar her, så jeg oppsøkte lege igår. Siden jeg fortsatt har mimikken inntakt så trodde han ikke det var noe alvorlig.

Men derimot trodde han det var migrene. Hadde migrene før jeg ble gravid, men har ikke hatt det etterpå før nå inatt... Så denne "lammelsen" komaltså 3 dager før migreneanfallet. Har aldrig hatt noe sånt før. Selvom hodepinen nå er borte er den prikkende /nummene følelsen fortsatt her.

Skrevet

hei.

kan ikke svare deg eksakt på hva det er du opplever, men jeg kan fortelle at jeg hadde en venninne som var gravid i fjord, og hun ble lam i halve ansiktet en liten periode i svangerskapet... men var ikke noe farlig, og det gikk over av seg selv ;) men hun fikk beskjed at det var i forbindelse med graviditeten ( noen nerver som lå i klem eller noe sånn, husker ikke helt ).

så kanskje det er det som skjer med deg også? bare litt mindre grad ?

Skrevet

Hei!!

Jeg er selv plaget med mye migrene i hverdagen. Er så og si kvitt migrenen i svangerskapet, dette er mitt 3. De to andre gangene har jeg hatt 1 sånn anfall, der det prikker og føler bedøvt. Begynner i armen, så går det oppover til ansikt. Og blir helt nummen, og klarer ikke huske ting. Til slutt blir det skikkelig hodepine/migrene av det. Det varte ikke i dager, men timer. Veldig ubehagelig, men gikk over. Har i etterkant hørt at noen får migrene anfall på denn måten! Håper det snart slipper taket! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...