Gå til innhold

Hadde en grusom opplevelse i natt og unner ingen å oppleve det samme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet av at sønnen min på 6 mnnd kavet i sengen. Han lagde ingen lyder, så om jeg hadde sovet veldig godt eller han hadde ligget på et annet rom enn vårt, hadde jeg ikke hørt han. Han lå og sprellet med kosekluten over ansiktet og fikk ikke puste overhodet..!! Da jeg røsket han opp gispet han etter pusten og fikk pustet igjen..! Jeg fikk en voldsom reaksjon etterpå når jeg skjønte hvor galt det kunne ha gått.

Er det slik at disse koseklutene med dyrehoder ikke skal være i sengen om natten? Visste ikke at de kunne være så farlige!! Ville bare sende ut en advarsel til andre med spedbarn om hva som KAN skje..!! Huff og huff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt grusomt å oppleve sånt med de dyrebare skattene... Har ikke opplevd det selv med koseklut, lillegutt har også koseklut i senga. Vi opplevde det med dyna for en mnd siden. Våkna av at han "sloss" mot dyna og prøvde å få den bort fra ansiktet sitt. Heldigvis våkna jeg, han var bare 3 mnd da.. Heldigvis går det som oftes bra, men er skikkelig ekkelt.

Skrevet

Huff ja kan tenke meg det var en forferdelig opplevelse.

Jeg har hørt om flere lignende opplevelser med kosekluter, blandt annet ett barn som suttet på kosekluten så den kom ned i halsen. Selv er jeg livredd for slike ting etter at min eldste datter hadde slike opplevelser med både kosedyr og dyna.

Denne gangen har vi ingen kosedyr i senga, i hvertfall ikke ved hode enden, og enn så lenge sparker hun bare dyna nedover, begynner hun med noe annet så blir det juniordyne som er tyngre eller så fester vi dyna med sånne klyper.

Skrevet

Huff, ja. Synes det er så ekkelt at dyne og puter også kan havne foran ansiktet slik.. Min ligger i grobag, så dyne-problemet har vi heldigvis ikke, men har sett at puta har vært foran ansiktet, men heldigvis ikke på noen farlig måte..uff.

Kan de ikke bare bli fort store, slik at vi ihvertfall ikke har det å bekymre oss over..? Men det er jo alltid noe..

Skrevet

Uff ja det er ikke noe morro! Jeg opplevde at min 4 mnder gammel, lå å hyla fordi han hadde fått kosebamsen sin over ansiktet. Godt han sa fra! Men han fikk puste. Opplevde det samme med en koseklut, men det er ikke noe bamser på den. Bare en helt vanlig gulpeklut.

Det du opplevde kunne jo godt riktig galt! Glad det ikke gjorde det!

Så man kan jo vurdere om det er så lurt å ha sånne ting liggende i senga til de små.. ?

Skrevet

Huff! For en forferdelig opplevelse... Godt det gikk bra med den lille gutten din!

Kjente et lite støkk i meg når jeg leste det du skrev. Min datter på 2 mnd elsker å ha en pusete sau-koseklut når hun sover... Tutten i munn, og sauen helt inntil ansiktet. Uansett om jeg flytter litt på sauen, så klarer hun å åle ansiktet bort til sauen igjen. Jeg er inne på rommet hennes flere ganger etter at hun har lagt seg kl 19, men på natta er hun jo alene. Er redd for at det samme skal skje med henne, som med gutten din, men føler meg så slem når jeg tar bort noe som hun kose seg så med. De siste dagene, har jeg tatt bort sauen når jeg har gått og lagt meg. Jeg føler meg mye tryggere da. Og på dagene ser jeg jo hun når hun sover i vippestol eller i vuggen sin.

Godt du tar opp dette temaet!! Viktig å være påpasselig med dette med kosekluter

Skrevet

Ja, jeg synes det er litt rart at de tikke er noen advarsler på disse produktene.. Er vel ikke så ofte slikt skjer, men det kan jo virkelig gå helt galt... Og når muligheten er der, burde det vel vært opplyst om..?? Her er det ikke mer "fremmedelementer" i senga iallefal...

Skrevet

huff, for en skrekkelig opplevelse!:-/

Vi turde ikke å ha verken koseklut, eller hodepute i sengen til mini når han var mindre, han hadde en liten bamse som var litt rund som han likte og kose med om natten, og hvis den kom oppå ansiktet rullet den av.

Han hadde koseklut om dagen, da jeg kunne følge med han. Og han fikk den med i sengen + hodepute når han var rundt 8mnd, da var jeg sikker på at han klarte og ta den vekk hvis den skulle havne over ansiktet,

Skrevet

Mini har ikke koseklut,men skal ha helseteppet sitt helt opp til ansiktet. dette syns han er deilig og koser deg ordentlig da. Det er bare til han sovner stort sett da. Når vi går å legger oss så har han snudd seg sånn at teppet ikke er helt oppe i ansiktet lenger.

Skrevet

Det har jeg aldri hatt problemer med altså. Min har både koseklut og sånn kosedyr. Hvis ikke hun har koseklut så er hele dagen og natten ødelagt for henne. Hun bare må ha. Bruker ikke noe kosedyrene sine lengere, men de er aldri i veien for henne. Kosekluten er best å ha. Dyna har hun heller ikke. Var et tidspunkt redd for at dynen kunne komme for langt opp, men det gikk bra. Hun brukte å dra den til seg hvis hun frøs. Sparket den av seg igjen etter en kort stund. Dynen har aldri vært nesten på henne, har alltid ligget annen plass.

Jeg knytter den koseluten slik at den blir litt mer å ta i, og da blir litt mer vanskeligere å få i seg. Har gått bra.

Men, får en skrekk og gru opplevelse du fikk. Fikk hjertebank, ikke bra...

Skrevet

Opplevde noe av det samme med sønnen min,han har også en koseklut med dyrehode og han lå med den over ansiktet å sprella.

Jeg liker ikke å ha noe ekstra i sengen hans,men de må jo liksom ha dyne,men det hender jo at både dyne og pute havner over ansiktet.

Uff.....dette er ikke noe gøy dette her.

Skrevet

uff for en forferdelig opplevelse. Jeg har alltid vært redd for noe slikt, så jeg har aldri hatt noe annet i senga hans enn dyna.

Så utrolig godt at alt gikk bra.

Skrevet

Så godt at det gikk bra! Uff.. Kan godt forstå at du hvar litt utafor etterpå. Best å ikke ha noe i senga og dyna festet slik at den ikke sklir oppover :-)

Skrevet

Jeg opplevde noe i bilen i sommer, og var sjeleglad vi ikke var på motorveien akkurat da! Veslefrøkna sitter jo i baksetet, og har en tendens noen ganger til å hoste endel, akkurat som om hun får spytt i halsen eller noe. Nå satt hun baki og lekte med en skyggelue som var min, tenkte ikke så mye over det. Hun hadde lekt/plukket på den lenge da hun plutselig begynner å hoste. Hørtes ut som den vanlige hosten hennes, men jeg snudde meg likevel, og så at hun var ilrød i ansiktet og munnen åpen som om hun hadde noe i halsen. Heldigvis var vi ikke på motorveien da (var på bilferie i Europa), så jeg hylte til sambo at han skulle stoppe og så slang jeg opp bildøra. Viste seg at hun hadde plukket av merkelappen fra "accessorize" og fått den i halsen. Hadde aldri trodd hun skulle få av den lappen. Det gikk heldigvis bra, og jeg fikk dratt den opp av halsen/munnen hennes. Men satte en støkk i meg ja.... Aldri mer noe å leke med i baksetet som ikke er 100 % barnevennlig!

Skrevet

ja de koseklutene hR JEG HØRT OM... SÅNNE SOM MAN FIKK I GOD BOKEN FOR ET PAR ÅR SIDEN BL.A oj ble caps lock gitt.. ja det har vist vært ye slike situasjoner med de.. mye pga at de veier mer en en vanlig klut pga tinga som henger på... uff godt det gikk bra med barnet ditt.. hold kosekluten unna senga og gi han heller en bamse.. skummelt det der

Skrevet

Shit, mener du det har vært en sak om de..?? Denne kosekluten fikk vi nemlig fra Go\boken til datteren min i 2007!! Brukte den ikke noe særlig til henne, men tenkte kanskje sønnen min ville bruke den.. Dumt gjort tydeligvis, ja..Har du anelse hvor det har stått noe om det? Huff, det skulle jeg jommen visst før! Her er det ikke mer i koseting i sengen i det hele tatt.

Skrevet

Uff, for en forferdelig opplevelse!

Heldigvis gikk det bra.

Jeg kjøpte en sånn koseklut på Barnas hus, enten på vaskelappen eller på embalasjen sto det at en ikke burde brukes i sengen faktisk.

Her er det gulpeklut som brukes som koseklut i sengen, heldigvis bruker han den kun akkurat når han skal sovne, etter det forsvinner langt ut til siden.

Skrevet

Usj så skummelt :(

Dette er grunnen til at min ikke har noe i senga si.. Det hadde heller ikke storebror når han var baby..

Skrevet

Huff, stakkars dere! Bra at det gikk fint tross alt!

Helsemyndighetene fraråder å ha kosedyr o a i sengen, vi bruker absolutt ingenting, og dynen har vi til nå festet i enden med slike klipser for at hun ikke skal få dynen over seg. Her finnes hverken bamser, gulpekluter eller kosekluter i senga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...