MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 åssen er formen deres? jeg er i uke 33, og syns formen begynner å bli dårligere.. har vært veldig pigg og oppgående hele tiden men nå begynner ting å bli tungt syns jeg! vanskelig å sove, vanskelig å reise seg, ta på klær osv.. beina hovner opp på kvelden og de får lette kramper hele tida.. fler som merker at formen begynner å avta?
Evigheten Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Samme her... Eller, jeg har vært sliten og svimmel og hatt generelt lite energi fra dag 1, men er i uke 34 nå, og merker at det begynner å bli en del ekstra greier. Spesielt reise seg og ta på sokker og sko! Vanskelig :/ Konstant vondt i ryggen, en liten bekkenløsning nå på tampen, tungt å bevege seg i det hele tatt. Men, det betyr jo også at det ikke er så lenge igjen
*Lillevennen* Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Jeg er i uke 32 og har det slik jeg også. Har de siste 2 ukene spesielt merket at formen begynner å bli dårligere. Alt jeg gjør er tyngere. Jeg har flere netter med dårligere søvn, enn netter med god søvn, ryggen er vond, vann i kroppen...Jeg har alltid likt å gjøre litt av hvert og sjelden kunne sitte stille lenge. Selv om jeg har viljen så er ikke kroppen med på det. Prøver å ta det med ro og lytte til kroppen, men er ikke lett. Vet ikke om jeg greier å fortsette i 100% jobb den tiden som er igjen, vondt i ryggen når jeg sitter, når jeg ligger, når jeg står og når jeg driver med noe....Prøver å tenke på at om en stund så er det over. Er du i full jobb?
Noregsgard Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Ja, formen har blitt en del dårligere her også. Spesielt plagsomt når jeg skal sove, ingen stillinger som er gode. Uansett hvordan jeg vrir og vender på meg så gjør det vondt en eller annen plass Men det hjelper å bygge seg opp med masse puter. Tisse må jeg 4 ganger om nettene, som ødelegger nattesøvnen min, vanskelig å reise seg, puster tyngre, ofte og vonde kynnere, hovne og vonde bein etter en tur, kramper og ikke minst så har kvalmen komt tilbake i små doser.. og trøttheten!! huff, ble mye klaging her Men ja, formen er ikke så god nå nei, selv om jeg ellers er frisk og rask
Gjest poäng Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Uke 34 (snart 35) Har så langt vært i god form, men har merket de siste ukene at søvnen har blitt langt dårligere og dermed er jeg trøtt og sliten (og sur!) hver dag. I dag har ryggen min vært vond og dermed tok jeg meg en tur for å myke opp. Etter bare 3.5 km måtte jeg ringe mannen for å få ham til å hente meg! Jeg var så sliten at jeg ikke orket å sette den ene foten foran den andre :/ Beina er også blitt hovne, for turskoene mine var ubehagelig trange og ga meg gnagsår. Men men... halvannen måned igjen! :-)
anik25 Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Jeg er 34 uker på vei idag,vært i god form hele tiden men de siste 2 ukene har jeg vært dårlig form, kvalm,litt små svimmel, sover dårligere,små tungt for ryggen og rett og slett null energi .. har ikke fått vann i kroppen enda(takk og lov) men det kommer nok Men nå har vi jo ikke altfor lenge igjen, og tiden går jo så utrolig fort:) Men idag tror jeg er en bedre dag, formen er faktisk okei (bank i bordet) og jeg skal på jobb om 3 timer.. så får håpe formen holder seg
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2010 takk for mange svar "Godt" å se at det ikke bare er meg det går nedover med hehe neida uff det hørtes slemt ut! Men nå er det heldigvis ikke lenge igjen for oss, vi får bare holde ut Til deg som spurte om jeg fortsatt er i full jobb: Ja, jeg er egentlig det, men to uker ferie nå, også skal jeg på legekontroll imorgen så håper han kan skrive sykemelding når ferien min er ferdig og frem til termin ( det er bare snakk om 2 uker) Da syns jeg jeg har vørt flink å holdt på jobb ganske lenge Lykke til til alle sammen
<3tobarnsmor<3 Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Er 33 uker ut i svangerskapet å har de samme plagene som dere. Plages veldig med å få sove på natten. Har vondt i bekkenet når jeg ligger, så ligger og snur å vender på meg hele natten. Vondt i føttene pga av vann i kroppen, kramper i føttene kommer på kveldstid også. Går på do mange ganger om natten, så blir minimalt med søvn. Har ei lita tulle på 21 mnd som skal opp i 0800 tiden, så blir ikke så mye soving på morgenen heller. Men prøver å sove når hun sover duppen sin på dagtid. Men merker at jeg får for lite søvn. Tolmodigheten er minimal for tiden og blir fort sliten og irritert. Gleder meg til jeg er ferdig med dette svangerskapet. Begynner å bli tungt nå.
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Kjenner meg igjen i det meste som er skrevet her. Er 33+5 i dag. Vannet og hovne ben er kommet for fullt, har allerede lagt på meg 20 kilo(!), svetter og har hetetokter hver halvtime omtrent. Puster og peser, tungt å kle på seg ja, og mister jeg noe på gulvet så må mannen plukke det opp:p Alle klærne er stramme og ubehagelige, kvalmen kommer i bølger, nattesøvnen er dårlig pga bekkenet og x-antall doturer og leggkramper. Jeg er så trøtt at jeg store deler av dagen går rundt i min egen verden.. Så jah.. puh.. godt det ikke er lenge igjen;) (haha ble mye dette her, greit graviditet ikke er noe sykdom, men fysøren da..)
Siri1357 Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Heisann Er i uke 32 nå, 18kilo tyngre og trøtt og slapp... Nettene består av uholdbare snorke lyder fra min elskede, ekstreme leggkramper og 2-6 toalettbesøk hver natt. Så er det dagene; 8-11timer jobb på et kjøkken som holder 45grader på de værste dagene med en barkrakk som eneste avlastning en skjelden gang på skiftet... Beina er hovne og såre, humøret er uholdbart for alle som er rundt meg... (Er avdelingsleder) og de sier at dette ikke er noen sykdom... ??? Hadde jeg hatt disse symptomene uten å være gravid tror jeg nok jeg hadde blitt sendt på (mental) sykehus altså. Det er totalt imot mine prinsipper å sykemelde seg uten god grunn, men er jeg fæl som vuderer det med 9 uker igjen??? Huff... mye klager.. men en liten innsikt i mitt daglige humør... lol *Sliten*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå