SBV Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg er nå snart 18 uker på vei. Jeg har fått litt mage, men magen min er liksom så høyt oppe. Den er størst like under navlen, men når jeg kjenner etter livmoren, så er den mye lenger nede. Er ikke den store magen min baben, men bare ekstra fett som har kommet??? Eller er det tarmer o.l. som har blir skjøvet lenger oppover??? Hva tror dere? Hvordan ser magene deres ut?
Smurfeline87 Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Straks 17 uker her og føler også det bare er fett egentlig selv om jeg ikke har gått opp et gram. Føler egentlig at alt bare blir presset utover jeg så er nok inni der det er trangere Navlen er ikke så dyp som den bruker være heller.. Livmoren er forøvrig høyere oppe hos meg når blæren er full, også er jeg rimelig oppblåst da, vet ikke om du har merket noe med det?
Miss Snow Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 21 uker her og syns igrunn det som er av mage stort sett er flesk ;p Er ikke tjukk, men er ikke mager heller liksom, så det var ikke akkurat sixpack der fra før. Samboeren min sier at han ser at magen vokser, og at den vokser på en sånn måte at det ikke er "lagt på seg"-mage, men jeg ser det egentlig ikke så veldig enda. Eller, jeg ser jo at det er litt mage, men jeg syns det bare ser ut som fett. Jeg har også merka at det skjer ting når blæra er full. Om morgenen er det skikkelig ballong når jeg ligger på ryggen. Min "regel" er at jeg nekter å gå i mer tettsittende klær til det ikke er TVIL om at jeg er gravid. Så foreløpig går jeg i skjorter og topper med empireliv som gjemmer magen vekk litt. Ikke minst fordi jeg ikke orker flere magekommentarer. Et par stykker i familien til samboeren min nekter jeg å se flere ganger under graviditeten på grunn av de åndssvake tingene de får seg til å si. Drittfolk!
Smurfeline87 Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Uff, synd at det skal være sånn at folk lirer av seg så mye fælt. Liker også empireliv, men kan godt gå med inntilsittende klær, vet jo selv at jeg er gravid selv om ikke andre virker å se det enda Noen på jobben fikk vite det i forrige uke ellerno og ble veldig overrasket. Lurer litt på hva de har trodd om min voksende mage, hehe.
Siena76 Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Er 18+4 og for første gong nokon gong har det synt seg å vera "ein fordel" å vera litt lubben. Eg har litt mage fra før, og har for vane å svinga litt i vekta, så inntil vidare er det ingen som har lagt merke til noko. Det er heller ingen som veit noko om graviditeten. Må tilstå at på grunn av at eg har litt mage fra før, er eg sjølv sterkt i tvil om eg verkeleg ser at magen veks eller ikkje - for ja, det følest mest som feitt.. Har til no brukt heilt vanlege klede, både empire-toppar/kjolar (takk og lov for at det er in akkurat no, da:) og litt strammare toppar - har ikkje fått ein einaste kommentar om nokon som helst. Men det er sjøvlsagt berre eit spørsmål om tid før det blir offisielt, og då får folk sei kva dei vil. Ufine kommentarar finn eg meg ikkje i uansett, så skal nok få sett folk på plass, men eg trur generelt at det kanskje er me som er litt sårbare overfor nettopp sånne kommentarar nettopp no i denne tida - og meir det at dei ikkje tenkjer seg om. Lykke til, jenter:)
Gjest Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Jeg har også fått mage, er omtrent like langt som deg. Har ikke gått opp så mange kiloene (kanskje 2-3?), og var normalvektig i utgangspunktet, men føler at det er flesket som man ser på magen... men jeg tror nok at det har en del med å gjøre at tarmer og alt som er i magen er presset opp og ut! det tar jo en del plass med livmoren (for noen uker side var det visstnok i størrelsen på et nyfødt babyhode- og det er jo litt), og det andre i magen forsvinner jo ikke, så et sted må det jo gjøre av seg Når man i tillegg bruker lenger tid på å fordøye mat, og lettere blir oppblåst, så skyver kanksje dette magen ut enda litt til. Og magemusklene blir jo slappere i utgangspunktet så magen kan utvide seg. Satser på at det da ikke er flesket som gjør det, men babyen som har "skylda"
Snuskomrusk Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Uff jeg syns dette er tragisk jeg Jeg er 18 uker på vei, men de aller fleste jeg møter tipper meg til å allefall være minst 6 mnd på vei, jeg er stooor. Har gått opp 3 kg siden jeg ble gravid, var ikke tynn før men har aldri hatt mage før nå. Jeg begynte å bruke gravidbukser allerede fra uke 10, ingen av de andre buksene mine passet i livet etter det. Magen er rund, stor og hard (hardest nedforbi navlen) Er jeg den eneste?
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 nå er jo jeg andregangs da, men sammenligner jeg med magebildene fra forrige svangerskap (tok ett per uke) så er magen min like stor nå (er 19 uker på vei) som den var da jeg var 26 uker på vei med første. Går med tettsittende klær og løse klær om hverandre, det vises like mye uansett... hehe:P måtte starte med mammabukser tidlig jeg også, men tror det var mer pga at jeg ble bredere i bekkenet-området enn pga magen...
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Jeg føler meg større for hver dag som går! Er førstegangsgravid, og fikk mitt første spørsmål om jeg var gravid i dag, og bare 18 uker, man spør jo ikke om sånt uten videre uten at man er rimelig sikker tenker jeg, ser ut som jeg er lenger enn de 18 ukene jeg er (synes jeg selv, har ikke spurt andre, men kanskje vil føler oss større enn vi er?). Tanken streifer tvillinger, men var på ultralyd i uke 8 uten at de nevnte noe om et foster nr 2 så regner ikke med det er flere der. Flere som har vært inne på tanken om det kan være flere når man føler man har stor mage?? Kan det ha noe med hvordan man "bærer"? dvs om man er lav har fosteret mindre plass i høyden, størrelse på bekkenet og hofter osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå