<3Minesmå<3 Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Har en 2 uker gammel baby gutt, som har vært våken i heele dag. Han vil rett å slett ikke sove. Han har fått godt med mat og jeg har prøvd og lagt han ned i både senga, vogna og vogga, jeg har vært ute å trilla tur, men han vil fortsatt ikke sove. Han bare ligger der, helt stille å ser ut i rommet.. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke sover.. han må jo være kjempetrøtt! Men nei.. han gråter ikke eller noe, så da er det vel ikke noe galt..(?) Han spiser mye mat i dag i forhold til før da, kan det ha noe med det å gjøre? Jeg får ikke ro i kroppen når jeg må gå å følge med om han sover hele tia..å det gjør han jo ikke, så jeg får kjempedårlig samvittighet når han ligger der alene å bare stirrer ut i rommet. :s Noen som har opplevd dette og kan vite hva som skjer? Kommer dette til å pågå lenge?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Jeg forstår frustrasjonen din! Det er kjempe vanskelig å bare la han ligge der! Når dette skjer oss (gutten vår er 4,5 uke), så trøster jeg meg med at det bare er få uker til den "sosiale gråten" kommer, den gråten hvor han forteller at han vil opp og vil bli kost med. Husk at han blir rikelig stimulert av å bare ligge der også, det er mange lyder å følge med på, farger, lys osv. Men så lenge det ikke ser ut til at han har det vondt, så kan du nok bare slappe av. :-) Det kan jo hende han har sine første økedøgn også? Selv opplevde vi dette ofte etter første uke. Jeg har alltid hørt at spedbarn sover så mye, så jeg ble litt sjokkert.. Han var våken i mange timer midt på dagen, men nå har det heldigvis regulert seg. Nå har han delt det opp i tre økter om dagen, hvor han er våken i kanskje to timer av gangen. Sats på at det bare er et engangstilfelle du! Men vær obs på at han kan bli lit overtrøtt ikveld! :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå