Skumring81 Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Jeg og samboeren min har akkurat flyttet inn i en liten leilighet med skråtak. begynner å få en del møbler på plass, men for øyeblikket ser det ikke ut som det er plass til sprinkelsenga på soverommet. Det er to soverom i leiligheten, har lånt bort det andre midlertidig til en venn, som da flytter ut så fort han har fått spart opp penger til noe eget (som forhåpentligvis blir før fødsel) Så jeg har da senere et rom som blir da barnerom, med plass til sprinkelseng, når barnet er blitt litt større. Men da er problemet mitt følgende; jeg vil og må jo ha han (vet det blir gutt) inne hos oss de første månedene, men hvordan og i hva skal han sove? Helst noe som ikke er for dyrt..da den sikkert ikke blir brukt så lenge, og økonomien er ikke på topp for øyeblikket.. Synes uansett at sprinkelseng kanskje er i det største laget når han er nyfødt.. har igjen 67 dager til termin
Lise* Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Vi har problem med at soverommet er for lite til at det er plass til en sprinkelseng. Hadde tenkt til å kjøpe en Baby Bay eller Bedside Crib, men gidder ikke bruke 2000 kroner på ny seng når vi allerede har sprinkelseng. Jordmor sa at det er ypperlig for babyen å sove i bagen til vogna de første ukene/månedene, så da gjør vi det
Skumring81 Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2010 Har du da hele barnevogna stående på soverommet, eller bare bagen? I så fall setter du den på gulvet? har tenkt litt på bærebagen jeg og.. men senga vår er høy og vi har en hund som sover inne der også..
♥jente2010+♥jente2012 Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 hva med en kurv? vi har kjøpt sprinkelseng til hun blir litt større, men de første månedene tenker vi å bruke babykurv med stativ. de koster vel rundt 2000-3000 nye, men får kjøpt kjempe fine brukt på finn.no også lykke til
Gjest Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Bruk bare vogn bagen... går jo å sette bagen oppå en kommode eller et bord eller hva man måtte ha på soverommet... eller bare lukke hunden ute?
Checkit Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Vi har kjøpt vogge hos fengselet her i nærheten, kjempe fin i ordentlig tre, som vi har malt....1200kr.. Tenkt å ha den i stua, men den kan jo like fint brukes på soverommet!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Vognbag funker bra de første månedene, men med tanke på hunden ville jeg nok ha løftet den opp fra gulvet, enten på vogna eller på en kommode el lign. Bare husk at det ofte anbefales å ha babyen inne på voksen-soverommet i de første 6 mnd, dette fordi det antas å ha en god effekt mot krybbedød- og vognbagen holder neppe såpass lenge, med tanke på at babyen lærer seg å rulle/ kan tippe ut osv..
Elfi regndråpe Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 Hva med hengevugge i taket? Purnatur.no har noen fine som er mye billigere enn Leandervuggen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juli 2010 #9 Skrevet 18. juli 2010 Kan jo legge til at vi hadde snuppa inne hos oss hele det første leveåret (veldig vanlig det igrunn..), fordi det er praktisk i forhold til nattevåk, amming osv- så det er ikke sikkert at den nye sengeløsningen blir brukt i så veldig kort tid heller, sånn i forhold til hvor mye man skal legge i den. Vær også forberedt på at noen babyer nekter å sove i egen seng, og at mange derfor foretrekker å ha babyen i foreldresenga (samsoving), også fordi det gjør nattammingen enklere og kan hjelpe på mange søvnproblemer=)
Skumring81 Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2010 Den hengevuggen så jo fin ut og ikke så ille pris... Men kan man henge sånt i skråtak? Hvis ikke, så tror jeg nok jeg får bare gå for bærebagen..
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 jeg handla meg en vugge på finn.no til 1000kr, pga vi ikke har plass til sprinkelsengen for øyeblikket, må ommøblere en del på storebrors rom og da blir det til at vi maler og må ha litt nye møbler der inne, så det tenkte vi å ta etterhvert og ikke stresse den første tiden...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 De vuggene er kjempefine, har lyst på en sånn jeg også, enten den eller Leandervuggen. Om den kan festes i skråtak vet jeg ikke, mulig du kan ringe dem og høre? Skulle vel tro at det gikk bra men..
Skumring81 Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2010 Har sendt de mail og spurt, venter på svar
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 19. juli 2010 #14 Skrevet 19. juli 2010 jeg fikk kjøpt en Byssanlull-vugge for å henge i taket til kr 900 på finn.no. Veeeeeldig pent brukt, ikke et merke eller en flekk på den. Skal sy nytt trekk på dynen selv også. Byssanlullvuggen er utformet anderledes og tar mindre plass enn leandervuggen. Jeg kommer til å ha en krok i stuetaket og en på soverommet for å kunne flytte vuggen mellom rommene.
Skumring81 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 19. juli 2010 Har mottatt svar går bra å montere i skråtak, må bare finne ut hvor bærebjelken er (under) , siden det ser ut til å være gips..sånn at den får ordentlig feste .. Så da blir det vurdert seriøst her.. må bare se an litt økonomi osv fremover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå