Gå til innhold

Brystforstørrelse, erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg fikk barn var jeg fornøyd med puppene mine. Hadde en c-cup og har vel forsåvidt det enda, men kun på den ene puppen. Dessuten henger de, jeg har store komplekser for dem, og har enda ikke ligget i bikini, hverken i hagen eller på stranden.

Brystene mine er veldig forskjellig. Har jeg en helt vanlig singlett med litt utringning (som det ofte er på topper kjøpt på cubus), så ser man at kløften er skjev. Titter jeg ned på brystene, så er den høyre siden større.

Jeg skriver dette for at dere ikke skal dømme meg. Egentlig bryr jeg meg ikke om dere dømmer, men jeg er ikke en jente som velger brystforstørrelse for å se "deilig" ut. Jeg velger det for min egen selvtillit og kvinnelighet.

Planen er at jeg skal få et barn til før jeg vurderer brystforstørrelse. Jeg vil bli ferdig med barn og amming, men jeg tenker og søker hele tiden etter erfaringer. Jeg vil tenke på det i noen år, før jeg bestemmer meg.

Jeg lurte derfor på om noen her har silikon og kunne tenkt seg å dele erfaringene med meg. Jeg må gjøre det i Oslo, siden det er nærmest. Hva heter klinikkene, har dere dårlige erfaringer med silikon? Dårlig erfaring med klinikkene? Jeg er 166 og veier 63 kilo. Jeg vil ha noe som ser naturlig ut. Bør de ligge under musklene eller hvordan blir det bestemt?

Om det er noen som er villig til å dele info med meg, så er jeg takknemlig.

På forhånd, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med plastisk kirurgi selv, men vurderte det av samme grunn som deg.

Hadde temmerlig tomme bryster etter jeg fik eldstmann, men hadde uansett ikke råd så måtte vente uansett, etter hvert fylte de seg opp og ble symetriske og fine igjen. Ikke som før, men fine damepupper i størrelse 75 c, så fikk jeg to tette jenter noen år senere, puppene så ut som to slaskete filler som bare hang der, den ene brystvorten hadde i tillegg trukket seg langt inn i brystet og var både en psykisk plage og smertefull. Nå skulle jeg gjøre et eller annet, oppdaget så en kul som måtte opereres ut, fikk litt nytt syn, men fortsatt følte jeg med ikke vel, ville i hvertfall fikse brystvorten og skulle utredes, mens jeg ventet på henvisning videre begynte brystene å fylle seg ut og vips plutselig en dag var brystvorten ute.

Jeg er 31år, puppene er ikke som da jeg var 17år, men jeg liker dem og synes de er fine og veldig feminine, mannen elsker dem. Har nå 75 c som tidligere.

Nå vet jeg ikke hvor lang tid det er siden du ammet, men det er ikke utenkelig det retter seg mye av seg selv, sett det hos mange nå.

Her tok det 2år, veldig glad jeg ikke opererte dem nå, slipper arrene, risikoen, smertene i etterkant og det faktum at de ofte må fjernes eller byttes ut etter noen år uansett.

Kjenner ei som hadde silikon, men som valgte å fjerne dem etter noen år pga kapseldannelse, hun angret bittert på å legge inn.

Ser flere og flere av tidligere glamour modeller som fjerner innleggene, det er sikkert av en grunn.

Skrevet

Takk for utfyllende og fint svar.

Så fint at det ordnet seg for deg, det er det jeg håper på også, og jeg har fortsatt god tid til å vente. Nå er det imidlertid snart to år siden jeg ammet sist og de viser ikke tegn til endring enda. De er som en liten og en stor geleklump, som henger litt. Med et innlegg i bh'n og en god spile så vises det ikke annet enn hvis du vet det.

Jeg er så glad for å lese disse erfaringene dine, det fører til betenkeligheter hos meg. Jeg har lest så mange positive erfaringer, men det er gjerne hos de som har hatt silikon i ti uker. Jeg trenger å høre fra noen som har hatt det en stund tror jeg, samtidig som jeg ble glad for å høre at dine pupper endret seg og fylte seg ut.

Jeg vet bare ikke om jeg kan forvente at den vesntre puppen fyller seg såpass mye ut at den blir lik den andre. Det er det som plager meg mest. Heldigvis har jeg en samboer som liker meg som jeg er, det går nok mer på min selvtillit.

Takk igjen for svar:)

Skrevet

Svarer jeg også, selv om jeg ikke har erfaring selv. Lurer på om du ammet mer på det ene brystet enn det andre, og at det har ført til denne skjevheten som du beskriver. Ser at det er mange barn som foretrekker den ene puppen. Dersom du er obs på dette ved neste barn, amming kan det kanskje tenkes at du kan rette det opp selv ved ammingen. Bare en tanke som slo meg. Har ellers lest at det anbefales å vente med innlegg til etter at man er ferdig med graviditet og amming, da det kan skje en del endringer i den fasen...

Skrevet

Ja, sønnen min ville etterhvert bare spise fra høyre pupp, og det gjorde han i noen måneder. Jeg tenkte ikke da på at puppene faktisk kunne bli så forskjellige. Hadde vel ikke gjort noe med det uansett, for jeg ville at han skulle spise av meg.

Ja, har tenkt på det at det kanskje kunne hjulpet etter amming av neste barn. Krysser fingre for det, for jeg hadde uansett ikke tenkt å operere før jeg er helt ferdig med barn. Det er bare noe jeg har tenkt mer og mer på de siste tre årene.

Takk for svar:)

Hi

Skrevet

Jeg har hatt sillikon i fem år. Fødte en liten gutt for 4 måneder siden. Fullammet han de to første månedene så det er ikke noe problem. Puppene mine ser mye mer naturlige ut nå etter at jeg fikk barn, før kunne de se litt "sillikon" ut om du skjønner.

Gjorde det på Oslo Akutten og betalte 24 000 kr. De var værdt hvert eneste øre:) Har et lite synlig arr under hvert bryst, men det synes nesten ikke lenger...

Skrevet

Hei:) Jeg har nettopp gjort det, colosseumsklineikken, Dr.Helge Roald, han er kjempeflink og "ser" mend en gang hva du kler, hva du trenger, hvordan type du er etc...Jeg elsker de "nye" brystene mine (la ikke inn mye) og det var virkelig verdt hver øre!! 27000 betalte jeg:) Arret synes ikke engang:)

Skrevet

Ja, kan skjønne hva du mener. Jeg vil ikke at det skal se ut som silikon, men hvis jeg skal ta det vil jeg helst vente til jeg ikke skal ha flere barn.

Har noen spørsmål hvis du orker å svare.

Ligger den under musklene (har lest litt om det), og hva er det beste? Under eller.. eeh..over? Er det kirurgen som bestemmer dette?

Hvor lenge hadde du vondt?

Er du avhengig av hjelp den første uken, eller ukene?

Må du bli sykemeldt en lengre periode, eller er en uke, eller to nok?

Når må du inn for en ny operasjon? 10 år? 15år?

Jeg leser så mye på nett, og mye forskjellig, så det er vel best å spørre en lege om dette. Eller håpe at brystene blir bedre etter amming nummer 2. :)

Takk for svaret ditt:-)

Skrevet

Den kommentaren var til deg som gjorde det for fem år siden:-)

Hi

Skrevet

Takk for svar 23.21. :)

Var du redd? Er du redd? Tenk om de begynner å lekke, og hva er oddsen for det? Når må du inn for å korrigere de? Mange år til?

Jeg er vel mest redd for at de skal ødelegge kroppen min siden jeg leser om alle de som tar de ut igjen!. :)

Skrevet

Jeg har over musklene og det er det som er mest vanlig. Er egentlig ikke helt sikker på hvorfor noen legger under musklene...

Synes det var ganske vondt de første dagene!

Var ikke lett og hente seg et glass i kjøkkenskapet en gang! Så ja, du er avhengi av hjelp den første tiden siden du har barn. Jeg var helt alene og det gikk helt fint, men ble ikke så mye vasking de første par ukene akkuratt. Etter 10 år tror jeg, flaut og ikke vite det med helt sikkerhet, men, men...

Skrevet

Okei. Da får jeg forberede meg hvis det blir tilfelle. :-)

Hi

Skrevet

Hei !

Jeg la inn silikon for 6 uker siden. Er 38 år og har ammet fire barn. Er veldig tynn, og hadde ikke noe bryster igjen nå. Følte meg veldig lite kvinnelig, har også alltid hatt problemer med at jeg er så tynn og da var det ikke bedre at det ikke var noe der heller. Jeg gjorde det på colosseumklinikken i stv. Jeg ble rådet fordi jeg var så tynn til å legge det bak brystmuskelen for å få finest resultat. Jeg synest det var sinnsykt vondt de første dagene, første uken helst. Mannen hadde pappapermisjon, eller puppepermisjon som han valgte å kalle det :-) Tror ikke du får sykemelding for slike inngrep. Du skal jo være veldig forsiktig med løfting de første ukene. Jeg løftet ikke noe i to uker. Jeg betalte 32.000 men da er det livstid garanti. Trenger altså ikke gjøre det på ny om 5 eller 10 år. Jeg er veldig fornøyd, men jeg mener selv at når jeg ser meg naken så er det lett å se at det er silikon, men med klær på ser det veldig narturlig ut. Jeg er ikke en person som liker å gå i bikini, så lenge det ser narturlig ut med klær, og jeg føler meg mer vel er det verdt alle kronene. Skulle ønske det gikk ann å betale for å få på seg 10 kg og i samme slengen, men desverre:-) Ønsker deg uansett lykke til samme hva du bestemmer deg for og spør gjerne om det er mer du lurer på!

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Javel, så da er det legen som bestemmer om det skal ligge under eller over muskelen da ja. Jeg skjønner godt at du tok det, for det er noe med den selvtilliten og den kroppen man lever i. Å sette barn til verden er selvsagt verdt alle strekkmerker og forandrede bryster, men jeg klarer ikke lure meg selv til å tro at det skal være sånn heretter. Jeg er nødt til å være litt fornøyd med meg selv til tross for at jeg har barn.

Huff ja, det er nok ille å slite den andre veien med vekten også. Føler virkelig med deg.

Skrevet

Jeg la inn silikon etter endt amiing med førstemann..

Colosseumklinikken i oslo. Helge roald som nevnt over er super dyktig. 27.000 kr... kan fåes på avbetaling også.

Var aleine med baby på 6 mnd på den tiden, men klarte meg fint... Litt brystspreng følse de første dagene, men ikke værre. Klarte alt av baby å husarbeid. Superfornøyd, har nå 75 C/D og er 1.60 og 55 kg... la inn 375 gram i hver... Skal amme nestemann som kommer om en mnd, allerede fått melk så det vil gå bra... Og blir de ille så fikses de igjen... Ikkeno å grue seg for, du er i trygge hender på collosseum ihvertfall..

Skrevet

Har hatt silikon i 12 år, ingen problemer verken i forbindelse med amming eller annet. Tror ikke du skal være redd for å gjøre det, men husk, alt med måte. Om du legger inn kjempeproteser så ber du om bråk, det er derfor så mange glamourmodeller må ta dem ut igjen.

Jeg kan med hånden på hjertet si at livet og selvtilliten ikke hadde vært det samme uten silikon. Og jeg har små proteser, en liten c-cup, så brystene definerer ikke hvem jeg er, bare får meg til å se ut som en alminnelig kvinne.

Skrevet

Takk for to gode svar. Jeg blir betrygget av å lese det dere skriver, samtidig som jeg selvfølgelig har betenkeligheter. Jeg er så redd for komplikasjoner og tiden etterpå. Men det er jo noe som følger med en slik operasjon. Man kan jo aldri være sikker..

Om det blir silikon så må jeg spare et par år først. Kan ikke ta 27000 kroner ut av løse luften. Huff, mye som koster ved hus, og bryster er vel derfor ikke førsteprioritet. Jeg kommer uansett ikke til å legge inn mye. Kun litt for å fylle dem opp igjen og løfte. Jeg liker ikke så store pupper, synes klær sitter mye penere på en med c-cup. Min mening :)

Håper selvtilliten min også blir bedre. Hadde vært en stor befrielse da jeg tenker på det så og si hver dag.

Så du over her skrev at man kan ta det på avbetaling, men det ønsker jeg ikke. Må få betalt med en gang føler jeg, men kjekt for de som ønsker å gjøre det slik da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...