Gå til innhold

Lurer på om jeg kan vente mer enn en..?

Trollmor til 2

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det kanskje skjuler seg mer enn en liten en i magen min jeg. For det første testet jeg positivt allerede i uke 3. Jeg har vært mye mer kvalm og trøtt nå enn med første jenta mi og jeg har begynt å klø mer enn jeg gjorde da jeg gikk gravid første gangen. I tillegg måtte jeg begynne med gravidklær allerede etter 1 mnd. Nå har jeg akkurat hoppet inn i 2.trimester, men det ser mer ut som om jeg skulle vært 4-5 mnd på vei. Er ganske sikker på at jeg ikke er lengre på vei enn først antatt også. Og dessuten har jeg på følelsen av at det er to og det har jeg hatt nesten siden jeg testet positivt.

Noen med lignende symptomer/erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg trodde jeg var minst en mnd på vei mer en jeg var. La på meg mye mer en jeg burde(ifølge en eller annen liste på nett skulle jeg være i uke 17, men var egentli ca uke 8 eller 9).

Har to barn fra før, men hadde nesten ingen plager i de svangerskapene, denne gangen var jeg så kvalm til å begynne med at jeg nesten ikke klarte være på jobb. Og ellers enda mye svimmel og veldig fort sliten.

Jeg måtte tidlig begynne med mamma klær og nå har jeg flere mammabukser og gensere jeg har vokst fra ( er i uke 18 nå)

Har lakt på meg no sånt som 11-12 kg :)

Jeg fikk vite at det var to stk i uke 12, men jeg hadde ingen anelse, sambo sa han visste det hele tiden og ble ikke så sjokka som jeg ble. Men når jeg tenker tilbake burde jeg skjønne det før jeg også.

Men viss du er mye større enn forventet kan du be om å få en Ul tidligere for å sjekke hvor mange det er der.

Det er mang en tvillingmamma som "har visst" hele tiden at de bærer to, så magefølelsen skal du ikke "kimse" av :)

Jeg fikk vel ikke nødvendigvis så stor mage fort men begynte med løsere bukser fordi det ble ubehagelig, jeg kjente livmoren over skambeinet allerede i uke 6/7 og jeg var helt usannsynlig kvalm fra samme tid (med mine to første var jeg ikke særlig dårlig i det hele tatt).

Blir spennende å høre hva som dukker opp på din UL, lykke til og hold oss oppdaterte da :)

hei... :)

dette var som å lese om meg selv :) hehe :) jeg testet positiv når det var 5 dager til ventet mens...hadde en feeling på det, samtidig som jeg var litt dårlig og svimmel på morningen :)

jeg fikk vite for 1 uke siden at jeg bærer på 2 eggede tvillinger (var da 15+4)

jeg hadde en anelse på det hele tiden og gikk og sa til sambo at det var det :) har en jente fra før, som jeg ikke hadde noe kvalme eller noe med, var helt frisk og fin til dagen jeg fødte :)

men denne gang... HUFF :( jeg var så dårlig,og mensmurringer i ryggen...og følte meg lite opplagt :( så tenkte at her må det være to, eller 1 gutt da...

fortsatt veeeldig plaget med ryggen, og kvalmebyer innimellom....kjipt... :( men men...det kommer to små nurk, så kan tåle det meste :P selvom sambo får gjennom gå av og til :P hehe :)

lykke til på UL :)

Annonse

• 1 måned senere...

Hei, lurer på om jeeg også kan ha tvillinger. Magen begynteå vises tidlig 6 uker ca. Det er flere som hr spøkt om at jeg sikkert venter tvillinger. Og nå er ejg 12+4 uker på vei og samme dag som jeg kom i uke 12 var jeg hos legen til kontroll, det første sykepleieren sa var at jeg var stor! Og at hun lurte på om jeg var i 5 mnd, da jeg sa jeg var i 12 sa hun jeg sikekrt har tvillinger. Hun hadde fått tvillinger og hadde visst akkurat lik magfe som meg så tidlig. Gud så spennende! UL er ikke før 4 oktober.. hørte hjerteslag, men hørte bare et. Jeg er så nysgjerrig. Hva tror dere? noen med kjerringråd?

hilsen meg =)

• 1 måned senere...

Hei. İkke for aa ta ifra deg et evt haap om tvillinger, men jeg var större i mage maal enn min venninde som faktisk ventet tvillinger. Jeg fikk 1 gutt og hun 2 gutter. Utgangspunktet var ogsaa ganske likt mht höyde og vekt, 1.73-75 og 69-71kg.

Uansett haaper du faar hva du önsker deg:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...