RTprøver Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Hei! Vi skal igang nå i august, med vårt første IVF/ICSI hos Hausken. Har gått på lavkarbo/ketolyse siden februar, og har gått ned 25 kg. Og i noen måneder hadde jeg fine sykluser på 30/32 dager, noe som er veeeldig ulikt meg Men, etter at vi hadde vår første time hos Hausken, har syklusene blitt helt på jordet... En på 32, en på 38 og er nå på dag 39 og ingen tegn til tante rød... Aner ikke hva grunnen er. Om det er nerver, spenningen eller noe i den dur... Eller kanskje folaten? Har grublet meg ihjel på dette, for jeg er så livende redd for at dette skal ha noe å si for forsøket vårt... :/ Er det noen av dere PCOS'ere som har vært igjennom IVF til tross for vinklende sykluser, og allikvel hatt et vellykket forsøk? :/ Håper noen kan roe nervene mine litt her! Mvh R
mammasgull Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Jepp, jeg har PCOS, og jeg er nå gravid i uke 21 Har hatt IVF, spiren satt på innsett nr 3. Har ikke eggløsning what so ever, og bare sporadiske blødninger et par-tre ganger i året. Det har ingenting å si i forhold til forsøkene dine, alt blir regulert med spray og sprøytemedisiner. Alt skjer jo kunstig i kroppen din på en måte når det står på, de har full kontroll Det eneste er at de kan være vanskelig å medisinere PCOS`ere, fordi det er lettere å bli overstimulert. Jeg fikk ut hele 18 egg på ganske lav dose, og det var jo sånn sett veldig bra, for jeg fikk 9 egg på frys i tillegg. Ble derimot overstimulert og lå en uke på sykehus..... Men.. verdt det!! Lykke til med prosesswen, det er kjempespennende!
Gjest Kjøttkakemor Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har PCOS og to barn. Begge ble til på første forsøk. Lengden på syklusen din skal ikke ha noe å bety, klinikken er helt sikkert fleksibel i forhold til oppstart slik det passer deg og din syklus. (Men har du tatt en graviditetstest???) Som innlegget over sier, kan PCOS'ere lettere bli overstimulert. Men fordelen er at vi trenger mindre medisin enn andre, og det blir dermed lavere utgifter til medisiner. Masse lykke til!
RTprøver Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2010 Tusen takk for svar, begge to Og jaggu ble jeg ikke litt klokere også Men... Jeg skal ikke gå på spray... :/ Bare rett på Puregon 125IE i åtte dager... Så kanskje det har mye å si? For da blir man jo "rensket" mer opp for "gamle" egg osv... Mulig at jeg bare får ringe til Hausken og spørre dem, når de åpner Og nei, jeg trenger ikke å ta noen graviditetstest... Min kjære er sterilisert, så oddsene er ikke så store for det, akkurat
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Hei og lykke til med forsøk i august! Vi er mange her med PCOS som har fått god hjelp med IVF, veldig mange med PCOS lykkes. Det som er med oss er at vi ofte har veldig mange egg, men at det er kvaliteten det står litt dårlig til med. Derfor er er IVF en flott metode for oss for å skille ut de beste eggene. Jeg prøvde både langt og kort regime, og det ble kort regime som ble det beste for meg - startet rett på sprøyter og det var en himmelsk opplevelse å slippe nedreguleringen med spray! Jeg har selv PCOS, ble gravid på mitt andre ferskforsk og venter nå ei lita tulle i november. Jeg er av den eldre garde :-) men selv jeg lykkes :-) Når det gjelder sykluser og lengde på den, har ikke det noe å si i forhold til forsøk, bare at du må ha en blødning før du starter. Syklusene mine varierte mellom 30-40 dager. Jeg ønsker deg masse lykke til!
RTprøver Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2010 Å, tusen takk for svar! Nå er jeg myyyye roligere Er nå på syklusdag 45, og dette har stresset meg noe voldsomt, noe som igjen sikkert har gjort sitt til at jeg ikke får mensen :/ Hausken sa en gang at mentalitet faktisk kan forsinke mens, hoppe over eggløsning osv Men, nå kan jeg slappe litt mer av, og forhåpentligvis kommer tante rød snart
lillehare Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Heisann, jeg har pco og har hatt 2 fersk forsøk og 1 fryseforsøk. Alt gikk rett vest. Mistet tilliten til klinikken hvor jeg tilhørte og oppsøkte en ny gynekolog. Han oppdaget at jeg hadde altfor høyt blodsukker og satte meg umiddelbart på Metformin. Ble gravid på første forsøk på naturlig måte Får progesteron støtte i tillegg fordi jeg har litt laber produksjon av det hormonet. Blodsukker og hormonbalansen relateres til pco, slik at kanskje du ksal prøve det før du begynner på sprøyter?? Funket strålende her, er 7+2 idag Lykke til og bare spør om du lurer, mange som kan svare deg her....
RTprøver Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2010 Hei, lillehare Gratulerer så mye! Og ingenting kan da være bedre enn å bli gravid på naturmetoden Og tusen takk for tips, men naturmetoden er nok uaktuell her, da min kjære er sterilisert Hovedsaklig derfor vi skal igang med IVF (ICSI). Og ang metformin/glucophage, så har jeg gått på dette siden jeg var 18 år gammel Forstod det også slik på Hausken at jeg bare skulle fortsette på dette, til og med under graviditet, da det motvirker spontanabort og svangerskapsdiabetes Og du er jo tydeligvis et levende bevis på at metformin har noe for seg!
mamselise Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Er også et bevis på at Metformin virker:-) Kombinert med akkupunktur og homeopatmedisin mens jeg gikk på Ketolysekuren gjorde susen, og liten spire klorte seg fast rett før vi skulle til med IVF forsøk nr 3:-) Gikk på Metformin til svangerskapsuke 24, var da litt usikkerhet om det var bra å fortsette siden et av forsøkene viste større hyppighet av svangerskapsforgiftning ved bruk i slutten av svangerskap... Er nå i uke 30, og lekker litt glukose når jeg slurver med kosten, men alle prøver så langt helt fine... Lykke til!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 Ja, jeg har PCOS ("slank type"). Vi fikk barn på egen hånd i 1997 og så ikke før 2003. Min mann steriliserte seg i 2003 etter begges ønske (bla fordi vi hadde slitt sånn med å få til to første inkl to MA). Så startet Hausken privatklinikk, og vi fikk våre to "Hausken bonusbarn" i 2007 og 2009, begge på første ICSI/TESA/PESA forsøk. Dere er altså i samme situasjon som oss med sterilisert mann - og når jeg lyktes som 40-åring lykkes helt sikkert du som er så ung! Som de andre har nevnt er det lettere å bli overstimulert når vo har PCOS. Jeg ble overstimulert begge ganger med sykehusopphold, men det var verst første gangen. Lykke til videre RTprøver;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå