Meg1972 Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 Er det nokon som her erfaring med kor lang tid det må gå mellom SA og fryseforsøk? Kor lenge bør ein venta slik at kroppen er klar for nytt forsøk? Kva seier klinikkane om dette? Eg har nyleg mista (i veke 13), men får ikkje ringt klinikken før langt ut i august pga sommarstenging der. Lurer difor på om nokon her inne har svar på dette. Er det realistisk å håpa på fryseforsøk i september? Eg gjev slett ikkje opp etter dette og håpar eg kan bli gravid igjen i løpet av hausten!
Mikkemafian Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Jeg hadde en SA før min minste ble unnfanget.. Da skulle jeg ringe sykehuset når jeg fikk mensen igjen.. Det fikk jeg ikke, og 9 mnd senere....
Meg1972 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2010 Så flott at det gjekk slik med deg! Veldig godt å høyra at det går an å bli raskt gravid! Eg har jo eit lite håp om at PCO-kroppen min skal tru den er normal og koma med ei eggløysing før det går altfor lang tid. Men det er kanskje ikkje heilt realistisk for min del... Blir spennande å sjå kva som skjer med kroppen min framover. Klinikken opnar etter sommaren på dei tider eg tidlegast får mensen, så eg får belaga meg på å ringja dei så snart dei opnar.
MK73 Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Det sies at det skal være lettere å bli gravid like etter en abort, men jeg er ikke helt sikker på at det er riktig. Har ikke hørt det sagt av fagpersoner, og jeg ser heller ikke hvorfor de økte hormonnivåene nødvendigvis skulle gjøre det enklere å bli gravid, men jeg er ingen ekspert. Det har nok mye med hvor fruktbar man er i utgangspunktet å gjøre. Da jeg mistet 12 uker på vei i SA fikk jeg beskjed fra min klinikk at jeg burde vente en god stund, nettopp pga at legen mente det var viktig å få hormonene tilbake på vanlig nivå og la kroppen normalisere seg. Jeg måtte vente til mensen kom tilbake og så et par måneder til. Dette er nok spesielt viktig når man skal igang med nytt IVF - dersom man prøver på gamlemåten så er jo det verste som kan skje at man ikke blir gravid igjen de neste månedene. Det er jo verre dersom man går gjennom IVF når forholdene ikke er optimale. Når det gjelder frys er det nok enklere, for det er en mye mindre belastning på kroppen, og da handler det nok mest om at slimhinnen skal være fin og at hormonnivåer etc skal være normalisert. Du trenger sikkert ikke vente så lenge som jeg måtte. Klinikken gir nok klar beskjed, tenker jeg. Må også få si at jeg føler med deg - vet godt at det dere har opplevd nå er forferdelig. Sender deg gode klemmer og varme tanker. Lykke til med neste forsøk.
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 da jeg hadde en sa i aug i fjor på mitt første ivf forsøk og kunne begynne påfølgende mens med frys....jeg venta til november.... det gikk 6 uker fra sa blødningen til neste blødning hos meg, så da valgte jeg å vente enda en blødning før jeg starta. noe som resulterte at jeg har 15 dager igjen til termin nå=) har også hørt det der med at kroppen er mer fruktbar etter en sa/ma... sender over mange klemmer, er en skikkelig berg og dalbane tur dette..masse lykke til=)
Meg1972 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2010 Takk for gode svar! Det er lett å vera utålmodig og ha lyst til å koma i gong med forsøk så snart som råd. Men sjølvsagt må kroppen vera klar til det slik at forholda for IVF/frys vert optimale. Eg får høyra kva klinikken seier i august og belaga meg på noko ventetid på nytt fryseforsøk. Og i ventetida får me sjå om det er mogeleg for oss å få noko til på gamlemåten. Graviditeten no i vår var på naturmetoden, men eg reknar ikkje med me får det til mange gonger... Det skal ikkje vera lett dette her - og det er litt av ein berg og dalbane, ja! Men me er no optimistar ei stund til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå