Gå til innhold

noen som har lest dr. mendelsohn's bøker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han døde vel på åttitallet så bøkene hans er sikkert ikke veldig oppdaterte. Han ble vel ikke tatt helt på alvor på den tiden heller, tror jeg, han elsket å fremstå som "the peoples doctor" og en "medisinsk kjetter", og ble vel sett på mer som en posør enn som en seriøs kritiker av legevitenskapen og vaksiner.

tittelen hennes er i orden for å si det slik. Har selv boken vaccination, den er akkurat like tung som en kjedelig vitenskapelig bok. Så den bør alle vaksineforkjempere pløye seg igjennom.

Hun er meget omdiskutert. Da jeg i mine yngre dager og starten av utdannelsen min hørte om hun første gang, var hun omringet av sikkerhetsvakter da hun ksulle holde foredrag i oslo

Jeg er litt nysgjerrig på hvilken tittel hun har som "er i orden"?

Hun har jobbet som asst professor i geologi ved universitetet i Bratislava, noe som gjør henne velutdannet, men utdannelsen hennes har ingen relevans til vaksinasjon,f.eks helse, kjemi, fysikk,osv, fag man kanskje burde ha fordypet seg i for å drive studier på temaet vaksiner, så hun fremstår overhodet ikke som en autoritet på emnet.

Boken hennes, ja grovt sett alle påstandene hennes, er grundig imøtegått flere steder, som her:

http://www.ratbags.com/rsoles/comment/immunise.htm

og selv i forholdsvis ekstreme antivaksinemiljøer er hun omstridt for sine påstander om SIDS og vaksinasjon; og for hennes oppsiktsvekkende påstander om japansk krybbedød, påstander hun baserer på statistikk og som ikke har støtte i noen vitenskaplige miljøer.

Der den seriøse antivaksine kritikken først og fremst konsentrerer seg om slikt som "hvor mange uavhengige studier har vi på thiomersal og skadevirkninger", eller "hvor mange vaksiner bør vi egentlig utsette våre små barn for" , fremstår Scheibner og hennes like som helt rabiate og gjør at enhver som tillater seg å tvile på at vaksiner alltid er svaret øyeblikkelig blir puttet i bås som "antivaksinetulling"

Det blir som debattanten som hardnakket hevdet at rabiesvaksine er tull på en debattside i en stor norsk avis; jeg mener, med sånne venner trenger man ingen fiender og det er like greit å ligge lavt med sin tvil om alle vaksiners fortreffelighet.

• 4 uker senere...

Annonse

HAn er en av de fremste kritiske røstene mot vaksiner. Og slett Ingen lettvekter faglig. Dog kritiserte han folks ukritiske bruk av leger og medisiner. Bøkene er virkelig verdt å lese.

Her er et glimt om ham fra Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_S._Mendelsohn

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...