Tanta i skogen Skrevet 18. juli 2010 #1 Del Skrevet 18. juli 2010 Bor like ved høyskolen i Vestfold, elsker barn og vet jeg forstår meg på dem. Førstevalget mitt har vært økonomi og administrasjon, andrevalget lærer, men har bestemt meg for å følge drømmen og hjerte og velge 4 år med lærer. Så i går kom svaret, venteliste på økonomi nr 31, og ikke kvalifisert til lærerstudiet! Trodde jeg skulle knekke sammen! Viser seg at jeg har hatt en 2er i norsk sidemål. Er 10 år siden jeg var ferdig med studiekompetanse, har arbeidet i mellomtiden. Er det noen måte i det hele tatt jeg kan rette opp i dette? Står som nr 7 på venteliste på barnevernspedagog i stavanger, men det vil si at jeg må flytte. Har svigers der borte, men det frister veldig lite og flytte med en 2 åring, og en som kommer i februar. Pappan har jobb her borte, så da blir det og ukependle så ofte som mulig.. ser ikke for meg å ha lyst og ta fly med en 2 åring og en nyfødt på en og samme gang mere enn en gang! Er barnevernutdanning nærmere, men funker ikke og kjøre bil en time hver dag med en nyfødt i februar, og noe nettverk må jeg ha rundt meg for barnas og studienes skyld. Vet det ble litt langt, men om noen vet om noe som hels? Ikke noe problem og ta en lynkurs i nynorsk om det hjelper meg og komme inn på lærer. Er dyslektiker, men ikke noe jeg sliter noe særlig med nå. Prøver nok styre unna norsklærer, men det er i tillfelle jeg skulle lært bort en feil! Er jo 4 år på skole, så kommer jo inn i ting igjen! Alt blir tatt i mot med stor takk! Går ut i svangerskapsperm neste uke pga dårlig omplasering på arbeidsplassen, derfor ville jeg utnytte tiden til å studere, for da har jeg i allefall nesten 1,5 år betalt! =) klarer ikke 4 år uten lønn og med huslån osv.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142101822-er-helt-oppgitt-s%C3%B8k-meg-p%C3%A5-h%C3%B8yskole-ikke-kommet-inn-p%C3%A5-noen-ting-hadde-planlagt-og-studere-gravid-og-s%C3%A5-med-en-liten-ved-siden-for-og-klare-det-rent-%C3%B8konomisks/
Christine209 Skrevet 22. juli 2010 #2 Del Skrevet 22. juli 2010 Ta opp norsk sidemål eksamen til jul, og søk på nytt til neste år:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142101822-er-helt-oppgitt-s%C3%B8k-meg-p%C3%A5-h%C3%B8yskole-ikke-kommet-inn-p%C3%A5-noen-ting-hadde-planlagt-og-studere-gravid-og-s%C3%A5-med-en-liten-ved-siden-for-og-klare-det-rent-%C3%B8konomisks/#findComment-142116589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå