Snabeltann Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Min mini tok sine første skritt akkurat 9 mnd, og nå straks 10 mnd løper han over gulvet her, har så og si ikke lyst til å krabbe i det hele tatt, bare gå. Jeg synes han går så sinnsykt fort, er livredd for at han ikke klarer å stoppe, og han går jo på trynet titt og ofte. Akkurat som om kroppen ikke er HELT klar for å gå, går og går til det sier pang lissom. Hvordan er dere andres babyer som er tidlig ute?
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 sønnen min er 7,5 mnd og krabber som bare det. Nå omdagen reiser han seg opp etter alt han klarer. Står oppreist, og klarer såvidt å bevege seg litt sidelengs når han holder seg fast. De eldre søsknene hans (stebarn) gikk da de var 10 mnd. Men vet ikke hvordan de var. De er fortsatt tidlig ute med det meste:)
Anettemor82 Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Han går ikke enda, men har reist seg opp iallefall. han går hvis vi holder han i hendene. Din er nok ganske tidlig ute ja:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Vesla er blitt akkurat 11 mnd nå, men hun slapp seg når hun var 10 mnd. Tok en stund med å bare gå 2-5 skritt, så har hun økt på. Nå kan hun krysse hele gulvet, stoppe, skifte retning osv, men hun detter fortsatt ofte og hun krabber fortsatt litt mer enn hun går, men er blitt mer og mer 50-50 de siste 2-3 dagene så vil tro hun bare går innen 1-2 uker. At hun går synes jeg egentlig bare er greit, det jeg synes er verre er denne trangen hennes til å klatre på alt mulig. Hun kommer seg fortsatt ikke opp i sofaen vår, heldigvis, men hun klatret på alt mulig annet og jeg har flere ganger reddet henne unne farlige situasjoner i siste sekund. F.eks kom hun seg opp i vinduskarmen på ene rommet til brødrene en dag, grep henne når hun holdt på å falle ned :-/ Hun har også klatret ut av sprinkelsengen et par ganger. Hun eier ikke frykt rett og slett. Heldigvis har hun begynt å forstå at hun må snu seg og ake seg ned fra sengen vår og andre høye plasser, men hun glemmer seg fort/ser seg ikke for, og da åker hun utfor om vi ikke passer på. Vår mellomste gutt var helt lik. Gikk også når han var 10 mnd og klatret på alt mulig. Vi har hatt "klippekort" på legevakten med ham (hjernerystelse, kutt som er blitt sydd osv, ingen brudd heldigvis (enda)), så må si jeg ser med lett gru på fremtiden med vesla.
Marbella Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 lillemor er 10 mnd gikk like før hun ble 9 mnd.....synes det er et mareritt.....kommer seg opp i sofan og vidre over på bordet....skyver gåbilen bort til kjøkkenbenken og klattrer opp på den for og nå ting på benken.... Jeg er litt svartsyk på de som har go runde babyer som ligger på rygg og gurgler enda:))))
Gjest eelis+kian Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Litt på siden kanskje: Hva kunne babyene deres før de begynte å gå? Har de vært tidlig ute med "alt"? Gutten min er 9 mnd og går når han har noe å holde seg i (møbler eller hendene mine, eller en sånn vognsak som han kan skyve foran seg), men ikke alene. Håper han venter noen måneder enda.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Ja, vesla har vært tidlig med "alt". Ikke super-tidlig, men i nederste grense av det som regnes for normalen. Mellomstegutten var omtrent på dagen lik som det vesla har vært, altså nøyaktig like gammel i antall mnd og dager. De er veldig like eller også, både av utseende og personlighet. Og så er nr 1 og 3 mest lik hverandre av de andre to. Litt morsomt :-) Rulle rygg-mage: 3 mnd Åle/dra seg fremvoer: 4,5-5 mnd Gynge på alle fire: 5 mnd Krabbe på alle fire: 7 mnd Sette seg opp selv: 7 mnd Reise seg opp selv: 7 mnd Si sitt første ord (bevisst): 7 mnd Gå med støtte: 8 mnd Stå uten støtte: 9 mnd Gå noen skritt uten støtte: 10 mnd
Gjest eelis+kian Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Hmm, gutten min var ikke særlig tidlig, men har kanskje blitt det etter hvert? (jeg sammenligner litt her, morsomt å se) Rulle rygg-mage: 5 mnd Åle: 6,5 mnd Gynge på alle fire: 6,5 mnd Krabbe: 7,5 mnd Sette seg opp selv: 8 mnd Reise seg opp selv: 8 mnd Gå med støtte: 8 mnd Han snakker ikke enda (sa "Natta" her om dagen, men aner ikke om det var bevisst eller ei), og står ikke uten støtte. Men så har han jo nettopp fylt 9 mnd. Jeg håper han venter til han er rundt året, hehehe. Det blir vel mye knall og fall i begynnelsen uansett, men jeg ser for meg at de er litt stødigere når de ikke begynner så fryktelig tidlig :-D Ei jeg kjenner syns han var sent ute når han var 6 mnd og enda ikke kunne gå, haha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå