Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere enn meg som sliter med hovne føtter i sommervarmen? Ser ut som store tømmerstokker... Hva gjør dere for å forebygge at føttene blir så hovne, og hva gjør dere for å få ned hevelsen? Ligge med beina høyt?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når mine føtter første har blitt skikkelig hovne syns jeg faktisk det å gå en liten tur er det som hjelper aller mest for å få i gang blodsirkulasjonen.

For å forebygge bruker jeg støttestrømper (noe dritt i varmen, men du verden som det hjelper), sitter med bena høyt, drikker masse vann, unngår mat med mye salt, unngår sol. Verste jeg gjør er å bli sittende i varmen over tid med bena ned.

Skrevet

hmm jeg får ta en liten kveldstur i kveld da og se om det hjelper på meg også:) Tusen takk for svar!! skal følge rådene dine og se om det hjelper:)

Skrevet

kalsium hjelper, og støttestrømper...Hvis man skal få opp blodsirklulasjonen hjelper det veldig å dusje beina i iskaldt vann

Skrevet

sitter med bena høyt, orker ikke støttestrømper i denne varmen.

Beste for mine "stokker" er den daglige drenasjen fra mannen min når jeg har lagt meg. Har kjøpt en god olje og han "drar" fra tærne og opp til knærne. Kjenner at huden får bedre plass. Kjempedeilig!

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å skrive en tråd om samme emnet! Har vært hoven i beina en stund, men de siste to dagene har det blitt helt ekstremt! Det sprenger, de begynner å bli røde, og jeg får knapt på meg skoene til sambo - som er seks-sju nummer for store til meg!!

Au og æsj, det ser jo helt jæskli ut...!

Det er vel ikke tegn på noe galt at det plutselig fyller seg slik??

Skrevet

Glemte å si at det er 12 dager til termin, om det eventuelt har noe å si

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også fått hovne føtter nå. Har hatt det ca en uke og er nå i uke 28. Ble litt urolig for at det kan være svangerskapsforgiftning, men har time hos jordmor om to dager, så da får jeg testet urinprøve og blodtrykk igjen. Men det er vel normalt med hvone føtter allerede fra uke 28...? Hvor langt er dere andre på vei? Leste en plass at hovenheten skal gå ned om natten ellers kan det være tegn på forgiftning, det er ikke alltid at det minker om natten hos meg... :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...