WPW Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Hei, Jeg har fått med meg at det ikke er så bra å smøre seg inn med fuktighetskremer og diverse som inneholder parabener. Så i dag gikk jeg ut for å finne en krem uten. Men alle kremene er jo svindyre sammenlignet med de vanlige kremene man får kjøpt på butikken.... Noen som vet om fuktighetskrem uten parabener man ikke må være rik for å kjøpe?
Elfi regndråpe Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 http://www.drgrevepharma.no/?gclid=CPvD2oeM86ICFRcM3godsG2qmQ
Elfi regndråpe Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Ser nå at det ikke var noen fuktighetskrem der. Selv bruker jeg Aderma fra apoteket til både meg og sønnen. Den koster litt over 200 kr, men er drøy i bruk og gjør underverker på huden!
hegeno Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Jeg er kjempefornøyd med Coop sitt merke Änglamark! Jeg bruker håndsåpe, bodylotion, dagkrem, nattkrem, rensekrem, ansiktsvann, bodylotion, dusjsåpe, intimsåpe .... derfra. Er slett ikke dyrt, men er ikke alle coop butikker som har alt. Pleier å hamstre når jeg er på coop i sverige. Har også produkter til baby som jeg har kjøpt - sinksalve, badeolje. Har kjøpt ammeinnlegg også derfra.
Rufsitufsi Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Hei! Jeg vil anbefale deg å lese litt om dette med parabener før du bestemmer deg for at dette er noe du bør bruke mye energi på å bekymre deg for eller ikke. Jeg har tatt med tre artikler, både for og imot. Ikke for å rakke ned på alle de som bryr seg om det, altså, men dersom man skal ta hensyn til dette med parabener er det uuutrooolig mange andre hensyn man må ta dersom man har til ønsker å være konsekvent. Så dersom man skal ha noen nytte av å holde seg unna parabener bør man også leve meget sunt ellers, gjerne økologisk uten e-stoffer og mest mulig naturlig. Hvis du leser litt rundt dette med parabener vil du oppdage at det er stor uenighet om det er skadelig eller ikke, og man vet ikke hvor store mengder som skal til, osv. Det er faktisk ganske mange anbefalinger som blir gitt i dag som man ikke helt vet hvorfor man gir. Men pga usikkerhet blir det gitt generelle anbefalinger som mange velger å følge. Dette igjen fører lett til, ja, noe som jeg vil kalle hysteri rundt dette å være gravid, men det får være opp til hver enkelt å vurdere:) Det er også greit å være obs på at parabenene blir brukt som konserveringsmiddel, og dersom man lager produkter med alternative konserveringsmidler, hvor mye forskning er egentlig gjort på dette alternative konserveringsmidlet? Noe må man jo ha i det for å forlenge holdbarheten, og da er det vel bedre å vite hva som er i, enn å ikke vite noe som helst? Som sagt, jeg ønsker ikke å hisse på meg noen som følger anbefalingene på parabener, det er et personlig valg. Men av samme grunn har jeg valgt å roe det helt ned, og stresser ikke med det. Jeg har brukt mine vanlige produkter med god samvittighet hele svangerskapet, og tror nok det kommer til å gå helt fint. Parabener har blitt brukt i kosmetikk i årtier, og vi er da friske vi? Jeg har iallefall ingen av de tingene man i "worst case scenario" muligens, kanskje kan få http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Barn/Siste-nyheter/Endret-anbefaling-for-parabener http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5669&MainLeft_5669=5544:45492::0:5667:1:::0:0 http://www.snartmamma.com/index.php/Diverse/Parabener-og-svangerskap-Bor-du-vare-bekymret.html Det var kanskje ikke et sånt svar du var ute etter, men jeg syns det er viktig at man som gravid ikke svelger alle råd som blir gitt, men at man faktisk setter seg inn i bakgrunnen for hvorfor de blir gitt. Da kan man heller ta egne valg istedet for å gå rundt å bekymre seg grønn og føle seg som en dårlig mor dersom man glipper på noen av de hundrevis av anbefalingene som florerer rundt oss i dag:) Hilsen Rufsi
WPW Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2010 Takk for bra innlegg, rufsi. Jeg leste det om parabener for ganske lenge siden, men da klarte jeg ikke å finne ut av hva i innholdsfortegnelsen som var parabener. Men jeg brydde meg ikke så veeeeldig. Så har liksom den dårlige samvittigheten kommet snikende da... "Vil jeg ikke det beste for babyen??" osv. Fint å lese innlegget ditt, og det var absolutt et velkomment innlegg. Alltid fint med noen som kan se litt nyansert på saken. Visse ting man leser her inne kan jo få enhver til å føle seg som en syndebukk.. Ellers var det jo et godt tips at coop sine produkter ikke inneholder parabener dersom man ønsker å kjøpe parabenfrie produkter. Jeg antar jo at dette er billig siden det er coop, og det skader jo iallfall ikke å kjøpe det. Men jeg gidder heller ikke å kaste de gamle kremene mine slik jeg ser at mange gjør.
LadyGrr Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Hvis du handler på nettet så blir det ikke så dyrt. To adresser å anbefale er www.iherb.com og www.feelunique.com. Jeg har kjøpt Weleda sin babyserie derfra.
morromor Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Weleda sin kom vel ikke helt heldig ut i den testen på grønn hverdag da men.. Vi bruker denne http://www.miljobaby.no/productdetails.php?product=96 Kjempefornøyd med den, brukte babyline før og den er også helt trygg, men mori er bedre på atopisk hud..
Grateful mom Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 For min egen del er slike kremer én måte å unngå noen av dagens belastninger på kroppen på. Totalbelastningen er enorm, gjennom kosthold, miljø, kremer, forurensning osv. Jeg tenker at man kan ikke unngå alt, men man kan gjøre små grep og alle monner drar Litt er bedre enn ingenting! Jeg er veldig nøye på produktene til barna mine, og burde vært like nøye med meg selv. Blir bedre og bedre for hver dag! Kiss My Face er gode og rene produkter (www.helsekostsentralen.no), Weleda har noen gode produkter, men Babyline som du kjøper på apoteket har også kommet godt ut av det! Sjekk ut www.gronnhverdag.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå