Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor sover så lite på dagen! Sukk. Stort sett sover hun bare en halv time i løpet av dagen og mye tid går med på å få henne til å sove! Flere som har barn som sover lite?

Vi hadde tidligere en fin rutine med at hun sov en formiddagslur (riktignok ofte ikke særlig lang) og en lur ved 15-tiden. Jeg har i det siste hatt problemer med å få henne til å sovne på formiddagen (og hvis hun sovner på formiddagen problemer med å få henne til å sove en lur til) og har derfor prøvd å få til en litt lengre lur midt på dagen. Men det hjelper jo ikke når hun også da bare sover en halv time. Dagene går bare med til mating, forsøk på soving og bleieskift, synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Datteren vår har også vært av den typen som sover lite, og vi har hatt mye problemer med å få henne til å sove.

Hun blir 10 mnd i morgen, og de siste to mnd har vi fått en god rutine på søvnen. Både far og jeg var møkk lei av å trille, bysse og bære henne i søvn, så vi satte rett og slett foten ned. Spesielt på kveldstid var det håpløst! Så nå har vi blitt strenge, og legger henne bare rett ned i sengen, sier at nå må hun sove, stryker henne over kinnet noen ganger og går. Uansett hvor mye hun gråt, så fikk hun ikke komme opp igjen. Og etter ca 1 uke, så skjønte hun det og livet vårt er blitt hundre ganger enklere..., selv om det var forferdelig å høre på!

Når det kommer til dagsoving, så sover hun fortsatt tre ganger på dagen. Hun står opp ca 0630, og legger seg igjen omkring 0930. Da sover hun mellom 30-40 minutter. Så tar vi stort sett alltid en trilletur etter lunsj, omkring 1230. Da kan hun sove alt fra en halv time til en og en halv time. Hvis vi triller hele tiden, sover hun lengre. Så legger vi henne igjen rundt kl 16, og da sover hun 30 min. Hvis hun sover lengre, så vekker vi henne slik at hun skal bli trøtt på kvelden igjen. Og da er det natta sånn omkring kl 1900.

Håper at vi snart skal slutte med den siste søvnen. Forsøkte det noen dager, men da ble hun håpløs på ettermiddagen, så vi gikk tilbake til den igjen. Skal begynne i barnehagen om 1 mnd, så da regner jeg også kanskje med at søvnmønsteret endrer seg og tilpasser seg til når de andre barna der sover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...