Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Hei alle sammen. Nå har jeg endelig født! Ønsket opprinnelig keisersnitt pga traumatiske fødselsopplevelse første gangen. Da ble jeg satt i gang 8 dager over termin pga svangerskapsforgiftning. De prøvde alt men ingenting hjalp, jeg fikk aldri mer en 3 cm åpning selv med rier-stimulerende dripp. Jeg var på samtale denne gangen om planlagt keisersnitt. Jeg nevnte at jeg aldri fikk åpning og at moren min hadde hatt samme problemet. 3 barn og fikk aldri åpning så at hun kunne føde vaginalt. Legen på sykehuset ville ikke at jeg skulle ta keisersnitt, lovet meg at det ikke skulle skje denne gangen.. at alle fødsler er forskjellige etc etc. Jeg ble nektet keisersnitt, men hun forhandlet det til at jeg ville slippe å gå over termin – hvis ikke jeg hadde født før 12.juli, ville jeg bli satt igang. Kom på sykehuset 12.juli og fikk ballongkateter. Var litt myk med 1 cm åpning..ballonkateteren var utrolig utrolig vondt, den datt ut i løpet av natta som planlagt og slimproppen gikk samtidig. Kunne ikke sove mer og forberedt meg selv på de riene som sikkert skulle komme snart.... Nei... Møtet opp som planlagt neste dagen på sykehuset (13.juli) for å bli lagt inn. Ble satt på en kur med modningstabletter som skulle opp i skjeden hver 6.time. Etter første døgnet var det litt fremgang. 1,5 cm åpning men ellers ganske uforandret.Hadde litt vonde og veldig ubehagelige masserier hver 3-4 minutt , men de var ikke til nytte. Jeg spurte alle som jeg kom over om muligheten for å ta keisersnitt. Fikk bare nei og at det ikke var nødvending – dette kom til å funke utmerket sa dem. Jeg kranglet og påsto som jeg hadde hele veien – at kroppen min ikke klarer dette her, at det er bare bortkastet tid. Dagen etter, før jeg skulle få min aller siste modningstablett, ble jeg undersøkt. Jordmor blie veldig forbauset og tilkaller en til – jeg har nå ingen åpning og livmormunnen er hard og har trukket seg helt tilbake og opp igjen. De kommer ikke inn i det hele tatt. De skulle prøve å ta vannet neste dagen og jeg spurte hvordan det blir mulig nå – jordmoren svaret at det selvfølgelig ikke var mulig og da trengte jeg en runde til med tabletter, men legen skulle undersøke selv neste dagen. Jeg gråt til jeg sovnet ut av frustrasjon og smerte. Var utrolig lei meg. Neste dagen sto jeg opp og spiste ikke frokost, jeg drakk ingenting. Ville være klar for å prøve å kreve keisersnitt en gang til. Legen tok meg inn til sjekk, nei ikke noe åpning, ingen modning – de skjønte ingenting, men insa ENDELIG at jeg hadde rett – at dette ikke kom til å funke. Legen sa da at de kunne sette opp keisersnitt for neste dagen, da nevnte jeg at jeg ikke hadde spist eller drukket noe i over 12 timer og var klar nå hvis de hadde kapasitet. Legen ringte opp til operasjonssalen – jo de hadde tid dem – akkurat da. Da møte jeg ringe og vekke mannen min, som måtte vekke og levere datteren våres til besteforeldrene – han måtte rase i full fart ned til sykehuset, de kunne bare vente så lenge. Han kom i tiden, de satt spinalbedøvelsen (hadde litt problemer å treffe riktig i begynnelsen) jeg synes det var utrolig skummelt å ikke kunne bevege beina og var livredd for smerter (kjente nemlig at de skjærte i meg under første keisersnitt før de la meg i narkose.) Mannen min var flink å avlede meg og prate, så jeg visste ikke at de hadde begynt før de var nesten ferdig. OG da plutselig kom en liten skrik og hun gråt masse (Den første skrik hadde jeg så lyst til å oppleve, både mannen min og jeg gikk glipp av fødselen første gangen.) Var magisk. Lily Elise ble født torsdag 15. juli kl 11.37. Hun veiede 3355 gram og var 49 lang og 35 rundt hodet. Til tross for keisersnitt, skal vi hjem imorgen(søndag den 18.juli) hvis legen sier det er greit. Hadde en kjempe fin fødselsopplevelse denne gangen. Veldig fornøyd foreløpig.
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Se det, ja!! Så godt det gikk bra, og gratulerer så masse!!!
-S- Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Gratulere så masse Så flott at det gikk bra til slutt!! Men akk så dumt at de ikke kan høre litt mer på mor, som faktisk kjenner kroppen sin. Kos dere masse med lillepia!
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2010 Tusen takk! Er så rart. Mitt første gråt 20 timer i døgnet i 7 måneder - og den uken på barsel var et mareritt - fikk aldri melk og jentungen gråt konstant av sult, var helt forferdelig. Denne gangen ga jeg beskjed at jeg skulle bare bruke MME, og det går som en drøm. Babyen spiser kjempe bra og sover masse. Synes det er merkelig å ha en baby hvor du bare går rundt og vente at hun skal våkne, isteden for en som du går og ber for at hun snart sover.
M@msen Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Gratulerer så mye, endelig fikk du møte tulla di:) Kos dere masse i tiden som kommer, den går såååå fort:) Klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 ÅÅÅ Så bra at du endelig har født! Gratulerer så masse. Kos dere i tiden fremover. Stooor klem
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2010 Tusen takk! og gratulerer til deg også! Du slo meg med en dag Husker at jeg lest det du la ut om at du hadde født og ble såååå misunnelig. Blir litt trist også egentlig, har ikke noe planer om å få flere barn, så er litt trist at dette er den siste gangen, men gleder meg til å komme hjem.
Løvinna30 Skrevet 18. juli 2010 #8 Skrevet 18. juli 2010 .. så dumt de ikke hørte på deg med en gang!! Gratulerer så mye med jente nr 2 :-)
shari_z Skrevet 18. juli 2010 #9 Skrevet 18. juli 2010 Gratulerer så masse med Lily Elise! :-) Har ventet lenge på å lese fødselshistorien din; håper du nå er hjemme og koser deg med de to prinsessene dine. Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå