Gå til innhold

Vogn som skal trilles mye, og med disse kriteriene:

Anbefalte innlegg

Skal altså trilles mye hver dag.

Ha mulighet for søskenbrett

God plass i bagen

Funksjonell sportsvogndel, som er lang nok til å sove i for f.eks en 2 åring

Praktisk å legge sammen, for inn og ut av bil

Har hatt Basson Roma 2006 til førstemann, og har vært veldig fornøyd med funksjonaliteten til vogna, men skuffet over hvor slitt den har blitt, kalesjen faller ned, etc. Blitt mye brukt da, så kanskje noe jeg må forvente?

Fordelen nå er at vi har enebolig med mulighet til å trille rett inn på veranda, med førstemann bodde vi i 3 etasje i blokk uten lagringsmulighet til vogna. Ble nok litt slitasje av all sammenleggeing og haling opp trapper også.

Noen forslag til god vogn?

Fortsetter under...

Hmm, ja har sett på disse, men vogna skal trilles på vinterføre, brøytekanter etc, så er avhengig av lufthjul, og jobber i barnehage og ser at 3-hjuling ikke er aktuellt som sovevogn i alle fall. (de er desverre ikke så stabile som produsentene skal ha det til, kommer litt ann på barnet som er oppi og...) har opplevd små ulykker med 3 hjulinger som tipper, de får ikke sove i det uten 100 % tilsyn hos oss i alle fall.....

He he, ikke lett, jeg vet liksom hva jeg er på utkikk etter, men ikke hvolken produsent som har alt dette :) Flere med erfaring?

Annonse

Sånn bortsett fra at den er tung, så er Emmaljunga Edge duo ei vogn som passer alle kriteriene. Har fortsatt mi selv om jeg nettopp har kjøpt ei Bugaboo, må ha den andre når vi skal handle på butikken, og på vinteren, da tror jeg buggabooen må gi tapt!

Har også søskenbrett på emmaljungaen, funker veldig fint! (sånn bortsett fra at det ikke ble så poppis som jeg hadde trodd, hehe, men hender jo storesøster står på ibalnt!)

Tre-hjulinger med lavt tyngdepunkt er stabile. De med høyt tyngdepunkt er skumlere. Du ser det på hvor langt inn/ned i ramma barnet sitter. F.eks Easy Walker Classic er superstabil. Vi har "testa ut" vår under diverse forhold... Og, den er kjempegod på vinterføre. Har fast forhjul, men er så lett at den svinger lett uansett. Den er veldig billig fra www.babyjungle.nl Eneste ulempen er at den kanskje er litt keitete å lempe inn i bil.

Jeg har selv en tfk. Har aldri vært redd for at den skal velte når lillejenta sover i den. Derimot velter den hvis man laster på med stellebag og flere handleposer på rattet i tillegg. Det gjør jeg ikke... Men er superfornøyd! Vil også foreslå Easy Walker, har selv søskenvogna og regner med å bli strålende fornøyd med den når den blir tatt i bruk om en måneds tid...!

• 4 uker senere...

Jeg e jeg er superfornøyd med min EasyWalker SKY, og den vipper ikke til tros for at den er en 3-hjuling. EW har også QTRO som har fire hjul, men som er like god å trille som en trehjuling. Begge vognene er enkle å legge sammen og tar liten plass i bilen, og du har også mulighet for søskenbrett på dem :)

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med vår Simo. Vi kommer til å bruke den til nummer to også. Tross mye bruk på all slags terreng så er den ikke nevneverdig slitt. Vi har passet på å ha regntrekket over når vi har latt den stå ute uten å være i bruk. Det kan være et lurt tips for å unngå solbleking. eneste aberet med simo er at den er litt tung. Når du triller synes ikke jeg det gjør så mye ettersom den triller svært godt, men inn og ut av bil vil du merke det hvis du er liten og ikke så sterk. Min erfaringer at vogna er veldig god på vinterføre. Det at den er litt tung hjelper også på stabiliteten særlig om vinteren. Når man bruker bag-delen er vogna ganske høy i sammenlikning med mange andre vogner på markedet. Det synes jeg er en stor fordel for å skåne ryggen til den voksne. Når du går over til sportsdelen kan den justeres noe ned i høyden dersom du ønsker det, vi har ikke sett behov for det. I vinter var det mye snø, kulde og vind der jeg bor. Da kom simoen ekstra godt til sin rett med stor lun kalesje, suverent stormtrekk og gode trilleferdigheter på snø. Velger du kombi-løsningen er det god plass i bag-delen. Men de fleste jeg kjenner brukte bag uten vinterpose da det var tilstrekkelig med skinn, dundyne og ulltepper da vogna i seg selv er så lun. Vi gikk vel over til sportsdelen ved 6-7 måneder. Sportsdelen kan også åsnus slik at du velger om barnet skal sitte mot eller fra deg. En egenskap som ikke bare er grei når barnet vil se mer ut, men som også er kjekt å tilpasse etter værforhold som sol og vind. Vogner som kun er forovervendte når man bruker sportsdelen kan gjøre barnet veldig utsatt i ruskevær. (Har ei stor jente.) Jeg har kombinert min simo med et brio trekk til å ha på bagasjebrettet for å beskytte mot snø og søle som lett kommer inn om høsten og vinteren. Ble tipset av ei venninne. Fikk tak i det på baby-shop.

Simo er definnitivt ikke den mest fancy vogna på markedet. Så skal man være en hipp og kul mor blir man ikke det med simo. Men etter å ha vært på trilletur sammen med en rekke andre mødre/vogner i høst/vinter er jeg ikke i tvil om at jeg er superfornøyd med valget mitt. Er forøvrig veldig lurt å impregnere vognen før du tar den i bruk. det gir den ekstra beskyttelse mot slitasje for de dagene det bare regner eller snør litt og du ikke orker å dra frem regntrekket. (Stormtrekket beskytter da barnet.)

Lykke til med vognvalget. Hilsen en simo-entusiast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...