Gå til innhold

Hei alle sammen, hva gjør dere for å ikke gå så mye opp under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går opp bare jeg ser på et sjokoladekakestykke!! Så er spent på hva denne graviditetet kommer til å gjøre med vekta..!

Er ca 4-5 uker på vei.

Veide 118 kg for 2 år siden, så har jeg gått ned til 95kg som er min nåværende vekt..

Hvordan kan man unngå å legge på seg alt sammen igjen? Vil at barnet skal ha det best mulig, så blir jo ikke å slanke meg under svangerskapet, men passe veldig på...

Hva spiser dere?

Jeg sier tusen takk for alt av innspill.. Har ikke vært hos jordmor ennå, men kjenner jeg gruer meg litt siden jeg allerede er overvektig!..

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 28+0 i dag, og har gått ned 8 kilo hittill i svangerskapet. Dette har bare skjedd, uten at jeg har gått noe særlig inn for det. Men jeg har prøvd å være flink å kutte ut godterier, sjokolade, potetgull. Dessuten har jeg spydd de fire første måndene, så da gikk jeg ned en del. Kroppen foteller deg hva den trenger, jeg klarer bla. ikke fete ting lenger, ikke marinader, og kun rene, naturlige ting som ris og kjøtt.

Hos jormor fikk jeg beskjed om at de skulle følge med alt for meg og at jeg ikke skulle bekymre meg for hverken svangerskapsforgiftning eller svangerskapsdibetes. Det eneste jeg skulle gjøre var å spise sunt, minst mulig halvfabrikat og gå en 10 minutters tur hver dag (for å forebygge bekkenløsning og for å få en lettere fødsel). Går nok sikkert bra skal du se. :)

Skrevet

Henger meg på dette svaret, jeg! Min erfaring er at det viktige ikke var hva jeg spiste, men hva jeg kuttet ut. Jeg har vært streng med meg selv og kuttet ut godteri, potetgull, brus osv. i tillegg til alkohol, selvfølgeig. Og det har hjulpet veldig. Gikk ned noen kilo i begynnelsen (ikke noe drastisk) og så opp noen kilo etter hvert. Ender vel på ca +5 kilo innen babyen blir født, noe som er helt greit synes jeg. Lev sunt og unngå utskeielser så mye som mulig -det er det beste for både deg og babyen :-) Lykke til! Må få høre hvordan det går med deg!

Skrevet

Jeg går på GR. Første trimester sto vekta på stedet, er nå 25+4 og har gått opp 4 kg. Men så lenge jeg vet jeg ikke har hatt noen store utskjeielser så er jeg fornøyd. Det viktigste er å spise sunt :)

Skrevet

I begge svangerskapene har jeg kuttet ut alt av snop ol. Vi spiser generelt ganske sundt (la på meg mine kg i for ca 10år siden, da jeg var skadet i lengre periode, og har ikke greid å ta av)

Sist var jeg kjempe aktiv og trente hver dag. Ca en times tur og litt styrke hver dag, pluss spinning 3-4ganger pr uke. Det hjalp ikke en skit sist, desverre. Gikk opp 20kg, men gikk heldigvis raskt ned, uten problemer!

Nå er jeg i uke 15. Trener mindre (men går ennå mye tur) og har gått ned en kg. -Forstå det de som kan...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...