Gå til innhold

Mye fostervann og oppfølging av dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 14 dager siden var jeg på kontroll på fødepol pga ekstrasystoler hos baby i magen. Hjertet slo helt normalt. Men i stedet fant de "rikelig med fostervann" - øvre del av normalen. Det ble derfor samme dag sjekket at baby hadde væske i magesekk og urinblære - alt normalt. Jeg skulle komme tilbake etter et par dager, fastende, for å ta glukosebelastningstest - alt normalt ( verdien var 7,1 2 timer etter å ha drukket "sukkeret").

I dag har jeg vært til kontroll igjen. Fremdeles rikelig - og litt økning i fostervannsmengde. Like innenfor normalen. Babys størrelse er i øvre del av normalen. Jeg har født to "gjennomsnittsbarn" før, derfor var hun pittelitt skeptisk til barnets størrelse nå.

Dette ble langt, men spørsmålet er: hvilken oppfølging har dere med mye fostervann fått? Jeg skal til ny kontroll om fire uker, og det blir ca to uker før keisersnitt. Det eneste jeg fikk beskjed om var å ikke få for mye sukker i tilfelle sv.skapsdiabetes...??? Hvis de mistenker dette, burde de ikke følge det opp med evt andre prøver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...