Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen kan svare /berolige meg om at dette er helt normalt.

Jeg er 30 uker på søndag, og den siste uken har jeg kjent minimalt med liv. før kjente jeg liv hele tiden, nå er det bare mest når jeg har lagt meg. Det kan gå flere timer mellom hver gang jeg kjenner liv.

Er det helt normalt at noen perioder er sånn eller kan det være noe galt? jeg kjenner også mye press nedentil særlig når jeg står.

Blir også plutselig uvel/svimmel flere ganger til dagen, jeg vet ikke om alt dette har noen sammenheng. (jeg vet at blodprosenten min er lav og sikkert derfor jeg blir svimmel, men det blir bare verre og verre)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at babyen er mindre aktive i perioder. Snuppa mi har noen dager innimellom ofte en hel uke der hun er nesten helt i ro... Så lenge du kjenner liv så er det somregel alt vel. Dersom du ikke har gjort noe med blodprosenten din vil jeg tro at det ikke blir bedre ja.. har ikke legen sagt at du skal begynne på jern eller noe?

Skrevet

hei og takk for svar.

blod prosenten min er på 10. Jeg har begynt å ta flytende jern ettersom jeg blir dårlig av tablettene, jeg vet ikke hvorfor, har begynt med dette for ca 2 uker siden så det tar kanskje litt tid før det hjelper skikkelig. Men jeg har akkuratt samme svimmelheten/uvel som før jeg begynte med jern. Håper at det hjelper.

Skrevet

mulig at du har lavt blodtrykk i tilegg?? Men det tar litt tid å samle jern.

Skrevet

c-vitamin hjelper kroppen å ta opp jern bedre og raskere i kroppen har jeg hørt;)

peller meg inn igjen på 2 trim jeg;)

Skrevet

ja det visste jeg jo egentlig men det har jeg glemt. lurt å drikke et glass appelsin juice om morgenen sa jordmor sist jeg var gravid.

ja ikke lenge siden jeg kom over på 3.trimester. Men veien frem til målet føles utrolig nok enda lenger nå;)

Skrevet

25 uker på mandag så er begytnt så smått å telle meg ned til 3 trim;)

håper du får orden på jern lageret ditt innen den tid!;)vi snakkes nok:)

Skrevet

Hei..det samme er det her..mindre liv nå rundt uke 30/31..

mest på morningen og kvelden..ikke så mye ellers..tror det er vanlig så lenge man kjenner den lille i løpet av dagen..men blir det veldig lite liv ville jeg vel ringt å hørt med føden for å slippe å være bekymret:)

lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...