Gå til innhold

dere som har hatt eller har barn med sprutoppkast......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte kasta de opp,og hvor gammle var de når d gav seg??

Kanskje dere har noen tips for å unngå at de kaster opp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde storebror en periode med sprutoppkast/gulp da han var rundt 2-3mnd. Varte ca en mnd, men han la heldigvis på seg som vanlig, å det var ikke til hvert måltid.

Var rask med å holde han i vertikal stilling med det samme han var ferdig å spise, ikke legge noe press på magen etter måltidet, holdt han helt i ro i ca. en halvtime etter hvert måltid. Å klappet han ikke på ryggen for å framprovosere noe rap, bare strøk han rolig i sirkler på ryggen (ble gode raper av det også).

Jeg tok også flere pauser i matingen for å rape (han ble ganske irritert av det, men godtok det etterhvert).

Skrevet

takk for tips.har ei lita ei som har kasta opp stort sett en gang for dagen siden vi kom hjem fra sykehuset....og det er for det meste når hun spiser til natten!!! Hun er 1 1/2 mnd,så jeg krysser fingrene for at det gir seg når hun er rundt 3mnd....

Skrevet

Hehe,høres ut som jenta mi :) Måtte til og med legge tisselaken i senga for nattamming pga at jeg fikk litt av en "hageslangesprut" i brystkasse/ansiktet etter matinga.

Jeg fikk tips hos hs å legge bøker under sengeføtterne ved hodeenden/heve hode enden av vogna -til ca 30 grader. Dette for å unngå at de får sprutgulp mens de ligger.

Ellers å gjøre slik hun over nevnte...

Nå er jenta mi 3 mnd og det meste av sprutgulpinga har gidd seg, men hun gulper fortsatt en del ;)

Skrevet

1 gang til dagen høres da ikke mye ut!

Har ei her som i perioder - spesielt mellom 1-4mnd gulpet mange, mange ganger til dagen. Og det vekket henne når hun sov. Spesielt om kveldene var det ille - "plasket" støtt i gulvet her. Tror snart hele parketten er "behandlet" m gulp, hehe...og min garderobe ;-) Kunne skifte 3 gulpesmekker på 20 minutter...

Merket ikke noe forskjell om hun ligger ned eller opp - men hun har hele tiden likt best selv å sitte oppreist - sikkert pga gulpen. Det har plaget henne mye og ført til mange tårer. Men nå v 5,5 mnd alder begynner det heldigvis å bli mindre.

Skrevet

Mi kasta opp 1-4 ggr daglig(type tømme-magesekken-oppkast) i 3 måneder. Det roa seg etterhvert da jeg fant ut hvorfor.

Jeg hadde altfor mye melk, så melkestrålen sto hver gang jeg amma og det gjorde at hun kastet opp. Jeg måtte håndmelke ut en del melk foran hver eneste amming helt til hun var 4 måneder, så ble det litt sjeldnere. Nå er hun 5,5 mnd og jeg har ikke måttet gjøre det på snart 1 mnd! Juhu!

Skrevet

er jo ikke ofte når hun kaster opp stort sett bare en gang om dagen,men er litt slitsomt å hele tiden sitte på nåler i frykt for at hun skal kaste opp.... men stort sett så er det bare når hun spiser før hun skal legge seg til natten at det kommer opp igjen. men så har hun veldig lett for å bryte seg av den minste ting,og da hender d seg at hun kaster opp.

Den yngste sønnen min ble operert da han var 5 uker gammel,han kasta opp etter hvert eneste måltid,og begynte å gå ned i vekt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...