Gjest Mammantil2prinser Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Det var onsdag 7.7-10 og jeg skulle på det jeg trodde var en helt vanlig svangerskapskontroll hoss legen. Men der tok jeg feil ja. Da han skulle måle blodtrykket var det såpass høyt at han bestemte seg for å ringe til sykehuset. Han pratet "legespråket" sitt og jeg bare satt der som et spørsmålstein. Så la han på og sa at jeg skulle opp til sykehuset fordi blodtrykket var ikke bra. Så jeg sa OK, skal jeg opp på kontroll da liksom? Neei, du skal innlegges! Svarte han. Da jeg spurte om jeg skulle dra hjem og pakke da så sa han nei det har du ikke tid til du skal dra rett opp der skal jeg ordne ambulanse til deg? Og jeg fortvilet svarer neeida, jeg får samboer til å komme. Da fikk jeg beskjed om å sette meg ute på venteværelset og gjøre IKKE NO! Måtte ikke stresse. (som om det gikk) Jeg ringte sambo som var på jobb og fortalte hvordan ting lå ann og sa han måtte komme MED EN GANG! Da vi kom til sykehuset var det full testing og inn på et enkeltrom med meg, jeg fikk beskjed om å ta det helt rolig og var nødt til å tisse på en flaske i et helt døgn for så ta test av dette. Jeg ble sjekket om jeg var modning og til mitt store sjokk var jeg moden med 3cm opning! Så jeg ble strippet og mistet dagen etterpå (8.7-10) slimproppen. Etter de hadde dyrket urinprøven min fant de ut at jeg hadde en alvorlig svangerskapsforgifting og sa at viss fødselen ikke startet av seg selv i løpet av natten skulle de sette meg igang neste morgen klokken 7. Natten kom og riene også, men ikke jevnt nok. Neste morgen sto jeg opp 05.30 og gikk i dysjen for å gjøre meg klar til den harde økten. Sambo kom opp klokken 07.00 for da skulle det skje, men selvfølgelig hadde ALLE sine fødsler startet den natten og fødestuene var fulle. Men rundt 09.30-10.00 fikk jeg kommet inn på fødestuen og klokken 11.00 tok de vannet mitt og klokken 19.46 den 9.7.10 kom lille Noah ut 3130gr 33cm rundt hode og 48cm lang:) Han hadde problemer med å puste så havnet på Nyfødt men etter 2-3timer fikk han komme ut til mamma og pappa og bestemor..den peneste lille prinsen noen gang, så nå går dagene fullt og helt til Noah og å venne seg til det å være en mamma<3 som jeg absolutt ELSKER! Så 19.juli ble til 9.juli:) Lykke til alle dere der ute, dere har noe fantastisk i vente.
*lykkebaby*!FØDEKLAR! Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Så fint at alt gikk bra og at de oppdaget det da! :-D Gratulerer så mye :-)
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Oi oi, dramatisk, men gratulerer så mye med gullet =)
*lykkebaby*!FØDEKLAR! Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Så fint at alt gikk bra og at de oppdaget det da! :-D Gratulerer så mye :-)
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 Takk takk:) Ja alt gikk fint å nå nyter vi hvert minutt:)
Nicoline3 Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Gratulerer så mye, og godt å høre at alt gikk bra!!! Kan jeg spørre hvor høyt blodtrykket ditt var? Jeg var på kontroll i går og fikk beskjed om at jeg både har forhøyet protein og leukosytter i urin og høyt blodtrykk, og at jeg må på kontroll igjen til uka pga fare for svangerskapsforgiftning.... Fikk beskjed om å ta det helt med ro hele helgen og ha lav terskel for å kontakte sykehus ved forverring av tilstand....derfor litt nysgjerrig på dine tall. Har forresten termin 26 juli, så er ca like langt som du var da det skjedde!
Juli.mamma til 4. Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Gratulerer så mye Har termin 19 juli,men må smøre meg med tålmodighet.
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 16. juli 2010 #8 Skrevet 16. juli 2010 Sååå godt at det gikk bra:-) Gratulerer!
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Jeg hadde et blodtrykk på 160/110 da jeg ble lagt inn. LYKKE TIL Nicoline3FØDEKLAR
Løvinna30 Skrevet 19. juli 2010 #10 Skrevet 19. juli 2010 åi åi Gratulerer så mye med lille Noah! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå