Gå til innhold

Er det noe i at mye sex og sex på EL-dagen som oftest blir gutt, og sjelden sex , og sex før EL som oftest blir jente???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer for oss også. Vi får jente igjen. 3-5 dager før EL begge gangene. Vi bestemte oss for å ta det som det kommer å ikke planlegge når vi skulle ha sex.

Det skal være fordi "guttesædceller" svømmer raskere enn "jentesædceller" mens jentesædceller overlever lengre enn guttesædceller.

Har du sex i dagene før eggløsning vil mange av guttesædcellene dø før egget kommer, men jenttesædcellene i større grad overlever. Med andre ord: større sannsynlighet for jente. Har du sex på eggløsningsdagen skal det være større sannsynlighet for å få gutt fordi guttesædcellene er litt raskere. Men tror det kun er snakk om en liten økning i sannsynlighet. man ksn selvfølelig få hva som helst når som helst.

Jeg tror nok mer på tilfeldighetene,men det stemmer her.

Hadde sex noen dager før forventet el fordi jeg hadde lest et sted at sannsynligheten for å bli gravid økte om sædcellene lå og ventet på egget og ikke omvendt,og det ble jente. :)

Annonse

det stemte ikke for oss... vi var på ferie og hadde sex hele tiden i 14 dager, men det ble jente... ( da var vi nyforelska) ;-) denne gangen hadde vi sex en gang... den eneste etter fødselen, og nå er jeg gravid igjen, men vet ikke kjønn, men satser opå at det er omvendt for oss da at vi får en gutt :-) litt lyst på en av hver, men egentlig er det det samme :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...