Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på 4 månder er så treg i magen. Hun har ikke bæsjet skikkelig siden søndag og det virker som hun tar i og prøver, men ikke får det helt til!

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre for "hjelpe" henne? Har hørt at svisker skal kunne hjelpe, men hun har aldri fått noe annet enn pupp, så jeg vet ikke hvordan hun reagerer på det. Også har jeg jo hørt at det er helt normalt, men jeg vil jo så gjerne hjelpe henne!

Tips og råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En lege ga meg en gang råd om å putte termometer i rumpa på ungen for å få i gang ting. Rakk heldigvis ikke å prøve det. Lettere å gi 2-3 ss sviskesaft (i babyhylla i dagligvarebutikk), eller blande ut en ts malt i en flaske melk. (brunt glass i vitaminhylla i dagligvarebutikken) Hjelper ikke det ville jeg gått på apoteket og kjøpt lactulose.

Det er jo helt normalt ja, men virker jommenmeg vondt likevel. Håper det ordner seg snart:)

Skrevet

Anbefaler også et par skjeer med sviskesaft. Sviskesaft kan fint gis fra de er 4 mnd (også de som bare ammes). Ikke vær bekymret, dersom du fullammer blir ikke barnet forstoppet. Lykke til og håper det kommer litt pooh snart:-)

Skrevet

Ikke putt noe i rumpa hennes, og ikke gi henne annet enn det ho allerede får!

Barn som fullammes blir ikke forstoppet, men noen ganger kan det gå opptil to uker mellom avføringene, Det er helt normalt, og ikke farlig eller vondt.

Eldstejenta mi kunne gå opptil 17 dager før ho bæsjet, og så kom det til gangs! Da måtte vi spyle hele ungen i badekaret, og klærne måtte rett i maskinen.

Bare nyt de dagene du ikke trenger å bytte bæsjebleier du, jeg lover at det kommer ut til slutt:)

(Barn som får mme skal derimot ha avføring daglig)

Skrevet

Kok noen svisker og gi henne litt av vannet...

Gi små mengder på en liten skje.. (regn med litt søl)

Begynn med 1-2 teskjeer, og øk ettehvert hvis det ikke virker..

Vesla mi på 2 mnd fikk maltekstrakt, men fikk mye luft av dette, nå får hun vannet fra kokte svisker og magen fungerer mye bedre.. fra å bæsje hver tredje dag til å bæsje hver dag.. (er flaske barn)

veit at det ikke er anbefalt å gi svisker før 4 mnd, men jeg mener dette er bedre enn å gi malt.. malt inneholder både gluten og sukker, mens svisker er tross alt bare svisker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...